Gå til innhold

Oppvaskmaskin....stink


Frk Doodad

Anbefalte innlegg

Hallois

Har et problem....

Oppvaskmaskinen min stinker, noe helt grønn jævlig!

Jeg skjønner ikk ehva det kan være. Jeg skyller godt av alt før jeg setter det inn. Har vasket filteret opp til flere ganger, men klorin i vannet for å drepe bakterier. Har helt klorin i avløpet for å drepe bakterier...men lukten kommer stadig tilbake. Det er ikke noe hyggelig med denne grusomme lukten hver gang jeg skal sette noe inn i maskinen..

Noen som har opplevd noe lignende? Eller som han noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Gummilisten kan være verdt å skjekke ja. Mest sannsynlig er det råtten mat som er skyld i stanken. Har du sjekket sluket? Er du flink til å skylle av tallerknene før du setter dem i maskinen?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til alle :)

Har desverre ikke blitt helt klok på hvor lukten kommer fra ennå. Har sjekket gummilisten, men den er helt fin (maskinen er rimelig ny også). Skyller godt av alt jeg setter inn og passer på at det ikke blir liggende noe gørr i filteret. Men jeg er kanskje ikke så flink til å ha døren på gløtt, må passe på det så får vi se om det blir bedre.

PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk klorin! I en del velassorterte (er vel ordet) dagligvareforretninger finner du en flaske med oppvaskmaskin-rens. Dette er en liten flaske som inneholder ca 2 dl væske som du setter inn i oppvaskmaskina og kjører en full runde med ellers tom maskin. Gjentas 1 gang/mnd.

Etter at jeg begynte med dette har vaskeresultatet blitt bedre, og null lukt. Flaska koster rundt 20 kr, er ved siden av oppvaskmaskinpulveret i butikken.

Det er så klart viktig at filtre o.l. holdes rene også, og at du skyller bort store matrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja, en slik så jeg på Spar en gang. Det var en slags Wunderbaum i gummi. Men jeg har aldri sett noe slikt noe annet sted. Noen som vet hvor man får tak i slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...