Gå til innhold

Allergi og trening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt allergisk mot bjørk og gress. Har vært en del plaget i det siste, og har derfor ikke trent noe. Men nå begynner jeg å bli fryktelig lei av å ikke bevege meg, så jeg lurer på hva dere andre som er allergisk gjør i disse ukene. Sitter dere bare inne, eller trener dere på noen som helst måte?

Har også fått Nasonex. Kan noen si noe om sine erfaringer med den medisinen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trener inne. Da det var på det verste i fjor, trente jeg allikevel, men ganske redusert, pga. veldig redusert pustekapasitet.

Hvis du trener ute, bør du prøve å trene om kvelden og mens eller etter at det regner. Følg med på pollenvarselet og ta medikamentene!

Lykke til!

Skrevet

Jeg trener også inne. Merker at jeg blir fortere sliten, så jeg tar det ganske rolig, da. Yoga o.l. funker desidert bedre enn harde aerobic-timer. Er vanligvis ikke så veldig plaget av allergien, men merker at det er mer enn vanlig i år...

Nasonex funker veldig bra for meg! Bruker den i kombinasjon med Aerius-piller. Viktig at du sikter rett når du sprayer, har noe med hvor i nesa reseptorene sitter. Litt på skrå utover, har jeg lært... Står vel noe om det i pakningsvedlegget, vil jeg tro. I år har jeg øyedråper også, Spersallerg (visstnok de eneste som funker i kombinasjon med kontaktlinser).

Skrevet

Ok, takk for svar! :)

Hjelper nasonex mot rennende nese også?

Skrevet

svømmer mye. Padler. Og tar medisn og trener ute også...

Skrevet

Jeg har kraftig allergi for omtrent alt, og jeg har trent mye i min tid(ikke så mye nå) Og det er viktig med medisiner som hjelper. Det finnes mye forskjellig der ute og prøve. Så jeg har medisiner som hjelper ganske bra.

Men sefølgelig i de verste periodene er man jo mer redusert, men det går fint an og trene fordet.

Skrevet
Ok, takk for svar! :)

Hjelper nasonex mot rennende nese også?

På meg, ja... Er ofte tett og snørrete når jeg våkner, var ihvertfall det i den varmeperioden nå nylig, men det kommer seg en halvtimes tid etter at jeg har sprayet på litt Nasonex. Men kan jo hende det har med tablettene å gjøre også... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...