Gå til innhold

har du prøvd "the 3 hour diet"?


Gjest endelig et håp?

Anbefalte innlegg

Gjest endelig et håp?

Har noen prøvd the 3 hour diet ?

Den går ut på at man skal spise litt, hver 3 time. Og at man spiser det man liker.

Litt mat hver tredje time skal gjøre at forbrenningen øker, og at man ikke mister muskelmasse men fett. Fettet skal forsvinne fortest på magen.

Man kan mosjonoere hvis man vil, det er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sexy Cath

Dette er ikke noe news flash for å si det sånn. Og man kan ikke spise hva man vil hver 3. time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Å spise ofte, men lite hver gang er ikke noe nytt nei. Men jeg tror ikke man går ned hvis man spiser bløtkake hver 3. time over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men om jeg spiser normal mat, prøver å ungå fett, kaker, snop og slikt, og spiser frukt innimellom, og LITE hver 3 time - tror dere ikke det vil virke da?

Det er en mann som har skrevet bok om denne dietten. Han var på Tyra show i dag. han sa det virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

joda,det blir litt som fedon det,spise hver 3.time.

3 hovedmåltider og 2-3 mellommåltid.

grovt,grønt,kjøtt,fisk,bønner,linser,frukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Men om jeg spiser normal mat, prøver å ungå fett, kaker, snop og slikt, og spiser frukt innimellom, og LITE hver 3 time - tror dere ikke det vil virke da?

Det er en mann som har skrevet bok om denne dietten. Han var på Tyra show i dag. han sa det virket.

ja, og det har virket leeenge.... Jeg lever med denne "dietten", men for meg er det bare helt naturlig, fordi jeg blir sulten etter tre timer igjen - maks fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg har prøvd det noen måneder, merket ingen forskjell.

Nå har jeg begynt å følge prinsippet til grethe roede, teller kalorier (og spise 500kcal mindre enn det jeg trenger for å opprettholde vekta...) Går ned en halv kg i uka nå.

skriveleif

Endret av Binna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Det er en mann som har skrevet bok om denne dietten. Han var på Tyra show i dag. han sa det virket.

Ser du sammenhengen? Han har skrevet en bok om temaet, så selvfølgelig vil han si at det virker! Han vil jo selge flest mulig bøker.

Hvis du spiser hver tredje time, kan du raskt ende opp med å få i deg mer kalorier til sammen enn du trenger, og det fører i hvertfall IKKE til vektnedgang. Den sikreste måten å øke forbrenningen på, er fysisk aktivitet. Ikke med hokus-pokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Ser du sammenhengen? Han har skrevet en bok om temaet, så selvfølgelig vil han si at det virker! Han vil jo selge flest mulig bøker.

Hvis du spiser hver tredje time, kan du raskt ende opp med å få i deg mer kalorier til sammen enn du trenger, og det fører i hvertfall IKKE til vektnedgang. Den sikreste måten å øke forbrenningen på, er fysisk aktivitet. Ikke med hokus-pokus.

det er ikke hokuspokus, det stabiliserer blodsukkeret, og er den sunneste måten å opprettholde sin energi på.

Man blir ikke like sulten, og man "sprekker" aldri. Man blir aldri svimmel, eller risikerer lavt blodsukker noe som igjen fører til at man spiser et større inntak av mat enn hva man behøver. Kroppen sparer og lagrer ikke maten på samme måte, den lever ikke på "sparemodus" noe som betyr at forbrenningen settes igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Skal man gå ned i vekt så bør man uansett spise ofte, men man bør også tenkte over hva man putter i seg. I tillegg til å bli litt mere fysisk aktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Skal man gå ned i vekt så bør man uansett spise ofte, men man bør også tenkte over hva man putter i seg. I tillegg til å bli litt mere fysisk aktive.

Ja, det er da en selvfølge at man spiser sunt, og er i fysisk aktivitet. Men for å orke å trene hver dag må man ha ett stabilt blodsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ja, det er da en selvfølge at man spiser sunt, og er i fysisk aktivitet. Men for å orke å trene hver dag må man ha ett stabilt blodsukker.

Man trenger ikke trene hver dag.. Men et stabilt blodsukker er uansett viktig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Skal man gå ned i vekt så bør man uansett spise ofte, men man bør også tenkte over hva man putter i seg. I tillegg til å bli litt mere fysisk aktive.

Men det trenger man ingen spesiell bok for å lære. Det er generelle prinsipper for en sunn livsstil, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Men det trenger man ingen spesiell bok for å lære. Det er generelle prinsipper for en sunn livsstil, rett og slett.

Nei, det har du rett i. Selv har jeg bare lest litt rundt og meldt meg inn i vektklubben.no. Helt utrolig hvor "naiv" jeg har vært iforhold til hva jeg har stappa i kjeften, selv om jeg trodde jeg hadde et visst innblikk i sunn kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi
Man trenger ikke trene hver dag.. Men et stabilt blodsukker er uansett viktig ja.

nei, det behøver man ikke - men man burde være i noen form av fysisk aktivitet da - om man går, sykler.. eller går trapper istedenfor heisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det har vært på Tyra, da må det jo være sant :ler:

Men små måltider ofte er mye lurere enn store måltider sjelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...