Gå til innhold

Nurket er på vei til oss...

Iroim

Anbefalte innlegg

For en fin dag, ikke spyr jeg og kvalmen er sånn at jeg takler den. Trøtt som ei strømpe. men det går jo bare fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommeren er her... Nydelig vær, og jeg skal gjøre husvasken i dag.... Kan ha døra oppe da :ler:

Akkurat våknet nå, ikke kvalm ennå. Og det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med magebilder da, særlig når man begynner å få noen så man kan sammenligne litt ;)

Håper du får en kjempefin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en kjempe fin helg!

Så utrolig fint vær, og masse hygge. En liten nedtur var det å prøve å shoppe. Finner ikke tøy som jeg liker, og det jeg liker det passer ikke. Fant ut at jeg allerede har gått opp 1 bh str, men siden jeg fortsatt har noen bher som passer vil jeg ikke kjøpe noe ennå. Regner med at de bli enda større disse puppa.

Ellers er formen helt grei. Litt brekninger og kvalme, og litt trøtt. Do kun 2 ganger per natt nå, og det er så deilig. Men det som bekymrer meg mest er ryggen, har veldig vondt i korsryggen, og det er vondt samme hva jeg gjør. Skal til legen i august igjen, så får høre hva han sier da. Planen er jo at jeg skal begynne å jobbe da. Vil gjerne det, liker meg veldig godt på arbeidsplassen min!

Gleder meg mer og mer til babyen kommer nå, og til å få mage osv. Sånn skikkelig babymage, ikke bare fett som magen min består av nå. Det er vel det berømte fettlagret kroppen min har gitt seg i kast med, så har jeg vel foret den litt for mye.... :ler:

Har funnet ut at vi har veldig lyst på den ovale sengen fra stokke. Hadde bestemt oss for å kjøpe den selv, men så ringer mamma og sier at den sengen vil hun kjøpe! Den synes hun var så fin.. Og vi sier selvsagt ikke nei. Svigers kjøper vogn, og det blir nok en tradisjonell kombi vogn. Har erfart at å trille på vinterstid med disse trehjulingene er vanskelig. Kommer til å kjøpe en sportstrille med 3 hjul litt senere. Min far har allerede vært å sett på babytøy, tror han gleder seg også.

Vi har også bestilt en privar ul... Er veldig rolig, og har tro på at det går bra denne gangen. Men vil gjerne se hvordan nurket har det rundt uke 12.

Fikk forresten sjokk i dag når det var blod når jeg gikk på do... Men det er kanskje ikke så rart når nr 2 stopper helt opp, og det blir litt av et trykk for å tømme seg.....Så roet meg litt :tristbla:

Ønsker alle en strålende mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Da :hoppe: jeg for 11 uker idag jeg! ;)

Ja gled deg til mage! Husker hvordan det var når jeg bare følte meg halvblubbete! :ler:

Ja, det er skjøøøønt med været! Godt det holder seg, siden værmelder Ironim har spådd så flott vær i sommer! :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hopper litt for 11 uker jeg også! Tenk at om en uke så har du kommet til de magiske 12! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubeldubel! 11 uker jo!!! :hoppe:

Det er deilig når magen blir babymage, man føler lissom at man kan strutte litt da! ;) Håper du får en kjempefin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snudde madrassen i senga i går, og jaggu har jeg ikke vondt i korsryggen lenger. Ikke annet enn strålende!

Nå begynner jeg å grue meg til ULen som jeg har bestilt, så vurderer nesten å avbestille hele greia. Men får tenke litt på det, og ikke bli helt hysterisk med en gang... Selv om jeg ikke synes det er så veldig lett. Har begynt å venne meg til smerter i magen, store pupper og kvalme, og det igjen fører til at jeg ikke føler meg så veldig gravid... Ikke kjenner jeg livmoren min heller, og vet faktisk ikke hvor den ska dukke opp... (Over skambeinet???) Føler meg passe idiotisk......

Mannen har jeg har bestemt å feire et års bryllupsdag (litt for tidlig...) i Oslo i sommer, med hotellovernatting og god mat. Deilig å reise på tur med mannen min, så det gleder jeg meg til. Ellers blir det ikke mye farting på oss.....

Synes det er så merkelig at jeg ikke tenker mer på babyen jeg har i magen. Det er så mange som snakker om rare drømmer som alltid har noe med barn i seg, altså, jeg drømmer helt syke drømmer.... Men det har ikke noe med baby eller barn å gjøre.....

Føler det er jeg som holder igjen, for det strikkes, tittes på babytøy og snakkes om babyutstyr på alle kanter... Er ikke helt komfortabell med det, føler liksom at jeg gjerne vil vente litt. Akkurat nå prøver jeg å bli kjent med min nye kropp, og også tanken på det å bli mamma.

JEG SKAL BLI MAMMA!

Det er så enormt mye ansvar som følger med den rollen, og jeg har så mange krav til meg selv i forhold til hva slags mor jeg skal bli. For et lite liv blir mitt ansvar. Og vi blir en liten familie, fra 2 til 3 blir nok et enormt hopp. Hvordan kommer vi til å takle det?

Jeg gleder meg veldig også, men bekymringer har jeg. Det er nok veldig normalt, men ettersom jeg er en person som liker å ha kontroll sliter jeg bitte litt med at jeg ikke har det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Kjenner meg veldig igjen i de tankene du skriver om der... Det er fryktelig uvirkelig alt sammen, og det tar tid å bli kjent med rollen som gravid, og som kommende mamma. Bare ta den tiden du trenger, og ikke føl deg presset, det tror jeg er det viktigste. Alle trenger tid til å modne tanken om at alt blir annerledes og at det faktisk skal komme et helt nytt lite menneske. Jeg har noen sånne dager ennå hvor jeg nesten angrer litt på hva vi har begitt oss ut på, men så kjenner jeg den lille der inne sparke, og så er det glemt og jeg smiler for meg selv. Syns nesten det er rart at det ikke er lagt mer vekt på alle tankene og følelsene man kan få i løpet av svangerskapet, det er ikke alt som føles rosenrødt og fantastisk, selv om resultatet vil føles sånn når den tid kommer.

En stooor :klem: til deg i dag!

Og hvis du føler at den UL stresser deg mer enn den vil gjøre godt, så ringer du og avlyser! Jeg hadde det helt grusomt i forkant av ordinær UL selv om jeg ikke hadde noen spesiell grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at det ikke bare er meg som har alle disse tankene....

Jeg har vel ingen spesiell grunn til å grue meg til Ul denne gangen jeg heller. Alt så jo veldig flott ut i uke 9+1, og etter det har jeg hverken hatt blødninger eller andre problemer. Så er positiv!

Problemet er vel at jeg leser alle MA og SA historiene som florerer på nett, og det gjør meg bekymret.. Samtidig som jeg går å venter på en skikkelig babymage..... Hadde det vært opp til meg hadde magen kommet i uke 3.....

Skal snakke litt med mannen om hva vi gjør.... Det er jo opp til meg, men tror han gleder seg veldig. Siden han vet at nurket ser mer ut som en baby nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en ting mange av oss gjør feil!

I vår søken etter all mulig informasjon om graviditet, så finner vi, og legger veldig merke til, alle disse historiene om da alt gikk galt, som MA og SA o.l.

Jeg tror det der viktig å huske på at det er en veldig liten andel dette skjer med, og at det kun er din egen bekymring som gjør at du tillegger alle de historiene du leser så mye vekt. (DU burde hvertfall tenke like mye over alle historiene der alt er bra! )

Bare kos deg med tanken om at dette vil helst gå bra, og at du har sett bankende hjerte hos spiren! Det gjør at sannsynligheten for at noe skal skje nesten ikke eksisterer.

Bekymringen er nok bare en forberedelse på at du skal bli mor, og at du plutselig har et liv til å bekymre deg for! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo så godt at jeg bør fokusere på det positive, og jeg jobber virkelig med meg selv for å få det til. Men av og til ignorerer jeg hjernen min, og leser negative innlegg..... :frustrert:

Men i det hele og det store gleder jeg meg, og har jo tro på at nurket klarer seg helt fint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Det er veeeldig vanlig å bekymre seg vennen! :klem:

Viser bare at du blir en god mor! ;)

Skal du begynne med scrapping idag? Lime inn magebilder og UL-bilder?

Det er så deilig å være forbi de første 12 ukene, mye lettere å slappe av! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: Venter fortsatt på å passere de 12 ukene jeg. :klem:

Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe inn litt til det albumet i alle fall.... Har jo bilder av graviditetstestene, og ul bilder og endel tekst.... Og tanker som jeg kunne tenkt meg å scrappe:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Blir nok stilig! :-D

Kanskje jeg også skal det!

Skal du kjøpe vanlig album, eller sånn som er beregnet til scrapping?

Jeg så de var så dyre, men mye finere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...