Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Jeg forstår ingen ting. Normal sett skulle jeg sovet nå, som en stein, og ikke orket stå opp før 9.30. Jeg går på medisiner som gjør at jeg blir veldig trøtt, og trenger sove lenge. Men de siste nettene har jeg våknet tidligere og tidligere. Og jeg forstår ingen ting. Jeg er lysvåken, og tror at klokka er rundt 9 - men så er de bare 03. Slik var det i natt. Jeg var lysvåken i tre tiden. Måtte opp og tisse, la meg igjen. sovnet nok inni mellom, men drømte masse rot, og våkna masse. Etter noe som virker som en evighet så kikket jeg på klokka igjen, 6.30......... var sulten. Lys våken. Og etter en stund så stod jeg bare opp. Det var ikke sjanse om å sove. Jeg har jo ikke sovet lenge nok til å være uthvilt, og kjenner alt nå at det siger på. Må nok legge meg nedpå i løpet av dagen og hvile/ se om jeg får sove. Hva er dette for noe tull da? Jeg har tatt voltaren nå et par uker, pga vondt i foten. Kan dette føre til at søvnen ødelegges? Jeg hadde brexidol først, tok to om kvelden og lå våken HELE natten då de kuttet jeg ut. Men legen hadde ikke hørt om søvnvansker..... og de kræsjet heller ikke med mine vanlige medisiner i følge boka. Noen som kjenner dette igjen og kan hjelpe meg? Jeg vil så gjerne sove hele natten igjen jeg. Jeg har vallergan som jeg kan ta, lurer på å ta i kveld, da burde jeg bli trøtt nok.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Ingen som vet? Jeg orker ikke ha det slik om nettene. Det er unormalt å våkne opp lysvåken midt på natta. og HELT unormalt for meg. I kveld tar jeg vallergan i tillegg, ser om jeg får sovet skikkelig da.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Medisinene har jeg ikke peiling på, men du blir ikke påvirket av at det er lyst nesten døgnet rundt nå, da? Har du mørke gardiner? God lydisolering? God seng og passe varm dyne? Sånne ting gjør noe med nattesøvnen min, i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Når det gjelder medisinene dine bør du høre med legen din om det er vanlig. Men jeg sliter også med søvnen, har det som deg, kan våkne i et sett, og sovner som oftest en time før vekkerklokka ringer, og er trøtt som aldri før da jeg må opp.. Jeg tror grunnen min er at jeg har for mye i hodet akkuart nå..jeg ligger ofte å tenker og planlegger ting når jeg har kommet i sengen, for der føler jeg at jeg har ro.. da ligger jeg å funderer over ting, planlegger dagen etter o.s.v. Våkner ofte, må opp å tisse..og får ikke sove igej.. det er slitsomt. Men i mitt tilfelle trur jeg faktisk det er pga stress!
Gjest Ja, voltaren kan gi søvnforstyrr Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Voltaren kan gi økt tretthet, men kan også motsatt gi søvnforstyrrelser: http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/index-thin.vm Les under bivirkniger, det står ganske langt ned ang. søvnforstyrrelser. Ofte kan en medisin gi ulike bivirkninger overfor ulike pasienter. Hjalp det å ta vallergan? Jeg tåler ikke vallergan pga. at jeg får mareritt og det er ikke noen drømmesøvn. Håper det hjelper deg slik at du får sove.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Gjest over. Jeg ser at linken min ikke førte til siden der det står om voltaren. Søk på voltaren så finner du det. Det finnes visst to ulike typer. Jeg leste kun om den som stod øverst, siden jeg ikke vet hvilken type du får.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå