womanpower Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Jeg plages så mye med rumling i magen uten at legen har funnet noen årsaker til det, må klare selv med diett osv. Har kuttet ut en del ting og vet hva som skal gjøres. Men uansett hjalp det ikke så stort, bare litt mindre. Men nå i de siste har det gått hverdag - spesielt etter jeg har spist, snart har jeg ikke lyst å spise mat mer :/ Miniform, idoform, biola, milkosan og alt mulig hjelper ikke...Trioflora vil jeg prøve... Hva som hjalp dere?
Gjest vimse Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Spise mindre og oftere. Og ikke tenke så mye på at magen romsterer, den bråker mer i stressituasjoner.
Gjest 1111 Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Drikk mye vann, og gjør som vimse sier, prøv å ikke tenk så mye på det. Ikke prøv å gjør noe med det heller (stramme magemuskelene osv), for det blir bare enda verre.
womanpower Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2006 skjønner.... av og til når jeg ikke tnker på det så kommer det uansett, men skal prøve mitt beste det er så dritt hehe :D
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 hva slags mat spiser du da? magen min rumler en del når jeg spiser altfor grov fullkornsmat og rug osv....
womanpower Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2006 hva slags mat spiser du da? magen min rumler en del når jeg spiser altfor grov fullkornsmat og rug osv.... ← vel... rumler egentlig stort sett for det meste... men verst er salat, løk, melkeprodukter, hvetemel osv.... hjemmebakt rugbrød er bra..... hmm, det varierer egentlig....
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #7 Skrevet 17. mai 2006 Jeg får rumling i magen når jeg spiser for mye fint brød og generelt mat med mye fint hvetemel, så da signaliserer magen min at den trenger mer fiber, så da hjelper det veldig godt med sånn mørke fiberknekkebrød, hadde det slik i dag og det ble så mye bedre bare noen timer etter jeg fylte på med to slike knekkebrød og en gulrot(mye fiber i gulrøtter og div grønnsaker også)
womanpower Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2006 ja, er enig at man rumler av hvetemel som f.eks baquette, loff osv....... av og til rumler ikke, men det spørs om man selv er stresset også...... hmm.... men jeg følte jeg rumlet nå mye av dansk rugbrød, kanskje den er altfor mye fiber.... man rumler egentlig lett av brød, er så lei av knekkebrød.. vet nesten ikke hva jeg skal spise!
Krista83 Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 Magen min rumler når den er sulten, når jeg er mett og mitt i mellom... Men har bare slått meg til ro med det...
strilen Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Magen min har også sitt eget språk. Jeg levde i flere år på laktose redusert kost, men det ble ikke bedre. Så til slutt kuttet jeg ut. Jeg har vært testet for alt som kan testes men de finner ikke ut hva det er som gjør det. Kanskje vi skulle stifte en forening for "uidentifiserbare romlings-mager" ? Jeg synest vell egentlig at magen blir bittelitt bedre når jeg bruker spelt brød. Men det er så skrekkelig dyrt at det blir bare kjøpt de 2 første ukene etter lønning.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #12 Skrevet 19. mai 2006 Hallo! Noe det samme problemet har jeg også, men har merket meg at det romler mer etter inntak av matvarer som inneholder sukker og melk. Prøv å kutt ut det en periode å se, det er ikke noe annet å gjøre enn å velge bort div matvarer for å se om det hjelper.
Gjest nevèsta Skrevet 19. mai 2006 #13 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har også mye luft/rumling i magen med tilhørende ubehag. Legen kunne ikke gjøre noe, men fikk anbefalt fennikkeltabletter på apoteket, og det hjalp faktisk. Skader jo ikke å prøve... Ellers er det vel noe man bare må leve med.
womanpower Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #14 Skrevet 19. mai 2006 ja, karve skal også hjelpe... synes at miniform hjalp ikke, følte det ble verre og rumlet i maange timer til og med jeg va i senga! vil ikke kjøpe miniform igjen!.... ja, har lyst å prøve fennikkel - karve... kan også kjøpe på helsekost... lyst å prøve trioflora eller no i den duren!
Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #15 Skrevet 19. mai 2006 Nok en romler her. Glad temaet har blitt tatt opp Mange ting som skal noteres...
Gjest lei Skrevet 28. mai 2006 #16 Skrevet 28. mai 2006 Hei! Er også plaget av romlete mage og er veldig lei. Det påvirker meg i hverdagen og går ikke lenger på teater, kino osv. Har vært hos legen men hun kunne ikke hjelpe. Har prøvd diverse helsekostprodukter men ingen har hjulpet der heller. Hvordan gikk det med fennikel tablettene? har lyst å prøve. Hva med tarmskylling? Har lest i et blad en gang at det hjalp en dame men vet ikke om jeg tør og prøve det. Fint at det finnes en side som dette!
womanpower Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #17 Skrevet 29. mai 2006 Får dere vondt i magen vis dere f.eks spise frokost før på jobb/skole? Må vente med å spise når dere er kommet på jobb/skole... ? Det er ikke så gøy når magen romler nei, man blir verre når man tenker på det. Jeg blir av og til verre når jeg blir stressa/redd for at doen ikke finnes på en plass eller er så nær i stua hos venner
Gjest vimse Skrevet 29. mai 2006 #18 Skrevet 29. mai 2006 Forresten, malt kan også være et forsøk verd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå