Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg har alltid vært tilhenger av samsoving jeg :)

Gjest gjest1
Skrevet

Tror ikke jeg hadde orket å ha alle tre ungene i senga til de var fem år - det ville blitt to unger i slengen i noen år.. mange år... men jeg er ikke tilhenger av at alle barn på død og liv må ha egne rom. Jeg tror de sover bedre og tryggere dersom det sover flere på samme rom.

Barn våkner jo gjerne på natten, og da er det greit å høre at en søster elle bror sover og puster i samme rom, enn å befinne seg i mørket helt alene.

Gjest Gjest
Skrevet

Huff,er jaggu ikke lett å vite hva som er rett lengre. Det som var så galt, er plutselig blitt rett. Blir jo forvirret av mindre. Tror man i mange tilfeller skal følge sin egen magefølelse jeg, istedenfor å høre på eksperter som endrer mening til støtt og stadighet. Jeg for min del, tar jenta mi på 1år oppi senga med meg om hun våkner på natten og gråter. Hun ligger inne på samme rom som meg, og senga hennes står inntil mi seng, og på den siden av sengen jeg sover. :)

Skrevet

Mmmm høres så koselig ut... i prinsippet.

I virkeligheten ønsker jeg meg eget rom langt unna hele familien med ubegrensede mengder sov-i-ro.

:sjenert:

Skrevet
Tror ikke jeg hadde orket å ha alle tre ungene i senga til de var fem år - det ville blitt to unger i slengen i noen år.. mange år...

Uff nei,støtter den her....Hender eldstemann på 21/2 kommer inn til oss, og han tar jo over halve senga :sur: Sover ikke godt da nei....

Gjest Gjesta
Skrevet
Mmmm høres så koselig ut... i prinsippet.

I virkeligheten ønsker jeg meg eget rom langt unna hele familien med ubegrensede mengder sov-i-ro.

:sjenert:

:ler:

Og jeg syns det er deilig når gubben reiser utenlands for da sover jeg og begge barna sammen i den diiigre dobbeltsenga..... :ler:

Skrevet

Det fungerer sikkert for noen... men jenta vår får ikke sove når hun ligger i sengen vår. Hun må ligge i egen seng (på eget rom) sammen med puta si, og to faste kosebamser ellers er det krise! :ler:

Men om hun om noen år kommer inn til oss og VIL sove i vår seng skal hun selvsagt få lov!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Nå fikk jeg lyst å kjøpe en stoooooooooor seng på mange meter og en stooooooooooooooooooor dyne med søte små barn og min kjære :ler:

Må bare lage barn først :briller2:

Skrevet

Hadde heller ikke fiksa dette. De nettene vi har hatt barn i sengen pga sykdom eller lignende blir det ikke mange timer med søvn og jeg er både trøtt og grinete dagen etter :tristbla: .

Disse 5-åringene må jo "stå i fare for" å bli enebarn! Og hadde vi forsøkt å gjennomføre dette hadde de nok også blitt skillsmissebarn! Jeg er ikke typen til å ha sex over alt i huset, trives best med å ha det på vårt eget soverom med barna trygt plassert i sine egne senger på egne rom ;) . Med lite sex og lite søvn hadde ekteskapet vårt fort gått ad dundas....

Gjest Emera
Skrevet

Joda. Sikkert bra dette.

Og om et par år er anbefalingene endret. Igjen.

Skrevet
Tror ikke jeg hadde orket å ha alle tre ungene i senga til de var fem år - det ville blitt to unger i slengen i noen år.. mange år... men jeg er ikke tilhenger av at alle barn på død og liv må ha egne rom. Jeg tror de sover bedre og tryggere dersom det sover flere på samme rom.

Barn våkner jo gjerne på natten, og da er det greit å høre at en søster elle bror sover og puster i samme rom, enn å befinne seg i mørket helt alene.

Signerer denne!!

Jeg fikk sove så mye jeg ville inne hos mamma og pappa da jeg var liten, men søsteren min og jeg delte i tillegg rom til jeg var ca fem. Husker det bare som bra.

Midt oppe i det hele må man huske at barn også trenger opplagte foreldre. Man må ta hensyn til nattesøvnen også hos foreldrene. Så det med å dele rom med søsken høres jo ut som en veldig god ide!

Hvorfor skal alle barn absolutt ha eget rom fra dag 1??

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg lar heller være å få unger enn å ha de i sengen til de er fem

Gjest Ninakanin
Skrevet
Signerer denne!!

Jeg fikk sove så mye jeg ville inne hos mamma og pappa da jeg var liten, men søsteren min og jeg delte i tillegg rom til jeg var ca fem. Husker det bare som bra.

Midt oppe i det hele må man huske at barn også trenger opplagte foreldre. Man må ta hensyn til nattesøvnen også hos foreldrene. Så det med å dele rom med søsken høres jo ut som en veldig god ide!

Hvorfor skal alle barn absolutt ha eget rom fra dag 1??

:Nikke:

Ja vi er da flokkdyr ;)

Skrevet

Støtter dennne jeg ;)

Gjest Gamle Alex
Skrevet

kan ikke skjønne at dette er noe spesielt bra for ungene heller jeg da.

Klart det hyggelig en gang i mellom, men hver natt.

Hva med foredrenes privatliv?

Er det ikke bra at unger lærer og sove på egen rom og ikke være avhening av å sove sammen med noen?

Gjest BagLady
Skrevet

:enig_anim:

Sikkert greit nok å ha små babyer i samme seng fra tid til annen, det tror jeg er umulig å unngå. Men å ha sprellende, sparkende 3-4-åringer i senga kan umulig være særlig avslappende. Man skal da sove også. Og ha sex :sjenert:

Skrevet

i norge mener man jo at samsoving kan øke fare for krybbedød, på grunn av at barnet kan bli overopphetet.

de anbefaler jo at barnet sover i egen seng på foreldrenes rom1

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror jeg velger å få unger men uten samsoving jeg..

Skrevet

Vi har samsovet med begge våre, som har to år imellom seg, fra dag en. Kjempekoselig er det! Det er nok uvant i begynnelsen for dem som ikke har gjort det før, men det går seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...