Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hun får ikke i seg for mye sukker på kveldstid da? Det kan jo hvem som helst bli kvalm av. Prøv å kutt ut sukker på skivene, sjokoladepålegg, saft, sjokolademelk....Er hun mye tørst og drikker mye kan det være lurt å sjekke blodsukkeret hennes.

Hun får ikke i seg mye sukker på kveldstid. Hun drikker heller ikke mye.

Hvis vi f eks har sein middag som består av pasta og kjøttdeig, så kan hun bli litt dårlig når hun legger seg. Det samme med hvilken som helst annen mat.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

overså du mitt innlegg fordi det var en for ubehagelig tanke...?

Gjest Miloine
Skrevet
Vi kan jo liksom ikke troppe opp på legekontoret og forlange all slags blodprøver og undersøkelser hvis dette varer inn i neste uke.....

Da blir vi vel sett på som gale fordi vi tror at det kan være noe annet enn det legen sa.

Det kan du og bør du gjøre! Kroppen reagerer når noe er galt, så noe må det jo være som er årsaken til dette!

Forstår at du har "prøvd alt" Kan det være stress i hverdagen eller er det rett og slett noe på rommet hennes hun reagerer på? Dyna eller noe, støv kanskje etc.

Ta en tur til legen igjen du :)

Skrevet
overså du mitt innlegg fordi det var en for ubehagelig tanke...?

Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg har lest det selvfølgelig, men hadde ingen umiddelbar kommentar.

Hvis hun ikke er dårlig i det hele tatt, så er det jo noe hun sliter med. Vi er også inne på den tanken at det kan være noe psykisk eller annet.

Jeg har tenkt å spørre henne om det når hun kommer hjem fra skolen, men tviler jo på at hun sier det rett ut hvis noe sånt skulle ha skjedd.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ring en hjelpetelefon eller noe sånn, eller søk på internet, og sjekk hvordan du eventuelt kan gå frem!

Barn er flinke å skjule sånn, samtidig som det siver ut i andre former.. Som søvnløshet, manglende apetitt (eller økende for den saks skyld) eller andre ting.

Håper du finner ut av det uansett hva det er!

Og jeg krysser fingrene for at det er noe fysisk som snart går over :)

Skrevet (endret)
Det kan du og bør du gjøre! Kroppen reagerer når noe er galt, så noe må det jo være som er årsaken til dette!

Forstår at du har "prøvd alt" Kan det være stress i hverdagen eller er det rett og slett noe på rommet hennes hun reagerer på? Dyna eller noe, støv kanskje etc.

Ta en tur til legen igjen du  :)

Jeg har tenkt tanken og sa det til samboeren i går kveld. Han vil gjerne avvente svaret på avføringsprøven, men nå er det jo sånn at legen gir ikke svar hvis det ikke er noe galt. Og prøven måtte sendes til sykehuset og da tar det vel lengre tid enn 1 uke før man får svar.

Jeg har sagt til datteren min at hun er ikke syk. At legen sa at det var ikke noe spesielt galt med henne og at man kan ikke være dårlig i magen hver kveld i 14 dager ( hva vet jeg? ).

Og hun har da svart fortvilet/gråtende at jo, hun blir dårlig i magen om kvelden og får ikke sove hvis hun må ligge. Men etter sånn som jeg forstår det, så blir hun jo dårlig i magen selv om hun har ekstra pute i ryggen eller ikke.

Endret av Kittykat
Gjest Ninakanin
Skrevet

og en lege er ikke et orakel! folk har forskjellige evner og ulik kompetanse. Det finnes sjeldne sykdomsbilder som en almennlege ikke kan noe om, så det kan være lurt å sjekke i andre instanser om legen ikke har noe svar :)

Skrevet (endret)

Var på kveldspoliklinikken på barneklinikken. Har akkurat kommet hjem derfra. Legen der fant heller ikke noe spesielt galt.

Og de tar ingen prøver nå uansett, for 2 uker er for kort tid. Hvis det hadde gått 3 mnd derimot så hadde de tatt prøver.

Så det vi gjør nå er å kutte ut melk og melkeprodukter i ca 1 mnd. Skal bli gøyt å tråle butikken etter mat hun kan spise ja....

Så får vi se hvordan det går. Det var heller ikke noe galt med avføringsprøven heller. Ringte til legekontoret og spurte.

Jeg aner jo ikke om det hun spiser daglig inneholder melk en gang, men det gjør vel kanskje det. Hun drikker ihvertfall melk.

Men hvis hun hadde reagert på melken, ville ikke hun blitt dårlig kort tid etter et glass melk f eks?

Jeg hadde melkeallergi når jeg var liten jente, men jeg har vokst det av meg og spiser i dag melkeprodukter og drikker melk.

Hun hadde de samme problemene for ca 3-4 år siden. Men da hadde hun diare` og hadde hatt det en stund. Vi gikk til barneklinikken og fikk beskjed om å kutte ut melk og melkeprodukter 1 mnds tid.

Etter 3 uker så hadde hun enda ikke blitt bedre og jeg begynte å gi henne melk og melkeprodukter igjen og vips, så ble hun bedre med en gang. Merkelige greier.....

Men uansett, nå er det to leger som har sagt at de ikke finner noe galt med henne.

Så vi får arbeide når det gjelder den psykiske delen og kutte ut melk fra kostholdet for en stund.

Så får vi se hvordan det går.....

Endret av Kittykat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...