What ever Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Hei alle sammen. Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg,skal ha svigers og en tante av samboer på middag. Tenkte jeg kunne lage noe laks stekt i ovnen,med poteter og agurksalat. Hva sier dere og har dere noen gode tips. Har aldri lagd noe slikt . Så jeg er takknemlig for alle som gidder å komme med noen "lette" gode tips på dette. Noe spesielt mann bør huske på o.l. ??????Eller en annen god oppskritf på denne fisken.
Gjest Skya Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Når jeg lager laks pleier jeg å ha ostepasta, brokkoli og hollandiesaus evt. rømme som tilbehør. Jeg krydrer laksen med sitronpepper og steker den i panna.
Karro Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Det letteste er enkelt og greit å ha litt salt og pepper på fisken før du setter den i ovnen (vær forsiktig med saltet). Koker poteter og serverer med agurksalat. Og litt rømme gjør virkelig susen.. Enkelt - og nydelig...
liv Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 (endret) pakk fisken inn i folie med litt smør, grovsalt og nykvernet pepper, legg gjerne inn et par laubær-blader også. Steke i ovnen på ca 200 grader, ca en times tid, til det lukter godt fisk i allefall. Bruk kraften fra fisken til Holandesausen! Endret 15. mai 2006 av liv
Germini Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Sitronbakt laks: Jeg tar persille og hvitløk i morteren, blander dette med olivenolje og fordeler over fiskefiletene i langpanna. Kverner litt salt og pepper oppå. Skjærer en sitron i tynne skiver og legger et par skiver oppå hver filet. Setter i stekovnen på ca 180 grader. Serverer med ris eller båtpoteter. Kjempeenkelt og kjempegodt .
Krista83 Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Krydre fisken med sitronpepper den gir fisken en kjempe god smak. raspede gullerøtter er godt til.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 Hvordan lage agurksalat med eddik! ← Jeg pleier skive agurken med ostehøvel. Så lager jeg dressing av olje og eddik (ca 50/50) og har i litt pepper og en anelse salt og litt dill/persille hvis jeg har. Det hele blandes. Til fisk er et nydelig alternativ til saus seterrømme pisket til det blir kremet og smakt til med litt sitronsaft eller pepperrot.
What ever Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2006 Hei og takk for svarene. Da håper jeg alt vil smake i morgen
What ever Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 19. mai 2006 Hei, og takk til dere som var så snill og hjelpe meg med middagen til svigers . De var kjempe fornøyde og syntes det smakte utmerket. Så nok en gang takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå