Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte inn i leilighet i desember, da er anlegget helt nytt, og utearealene skal være klare i løpet av våren.. Men når dugnaden kommer, så stiller jeg opp (mest fordi jeg føler jeg bør).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvføgelig. Ikke fordi det er moro, men fordi det er noe som følger med når man velger å bosette seg i et borettslag. Dessuten synes jeg det er en fin måte å komme i kontakt med naboene på.

Skrevet

Jada! Det er sameie og ikke borettslag, men så fremt jeg har anledning så stiller jeg. Synes ikke det er moro i det hele tatt, men føler jeg må gjøre min andel av fellesjobben. Og vi har det ca. annethvert år, så jeg klarer da å slite meg gjennom det ;) .

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har bare selvpålagt dugnadsarbeid i og med at jeg har enebolig med hage, men det er ikke alltid jeg gidder å stille opp ;)

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Bor i blokk, og det første året jeg bodde her, stilte jeg pliktoppfyllende opp. Det visste seg at det kun var den "harde kjernen" ellers som møtte opp, de som har bodd her i femti år og er B-E-S-T-E-V-E-N-N-E-R... Alle gjorde ting sammen, bortsett fra meg, som ble satt til å vaske vinduene i ti etasjer mokk alene. Veldig festlig. Følte meg skikkelig utenfor, og har siden ikke villet gå.

Når vi flytter ut av byen, i et hus, i et boligfelt, regner jeg med å stille opp. Jeg er nemlig egentlig av den oppfatningen at slikt noe gjør man.

Men som sagt, ikke her.

Skrevet

så sant at jeg ikke jobber så stiller jeg opp.

(men det er svært få som egentlig gjør det)

Gjest Gjest
Skrevet

Har selveierleilighet, men skal man holde lekeplassen og fellesarealene pene må man jo ta i et tak for fellesskapet. Tipper at det ikke er så mange som syns det er rasende festlig, men man får ikke noe gratis her i livet. Her bor det mange barnerike familier, men det er alltid de samme 4 familiene som beiser lekeutstyr, fyller på lekesand, singel, luker og spyler/koster gata... Jeg er glad for at vi gjør jobben, jeg syns det er fint å ivareta nærmiljøet, og er ikke bedre menneske enn at jeg håper noen får litt dårlig samvittighet av å se på oss. Må innrømme at det føles j...lig kjipt når man står der i regnet sammen med 3 andre for 4. året på rad og vet at de som bruker fellesområdene både titt og ofte (og IKKE nødvendigvis bryr seg med å ta med seg kjekspakken og ispapiret bort til søppelspannet vi har satt ut), sitter inner og gumler potetgull... Snøft!

Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg/vi deltar av den enkle grunn at det hører med når man bor i sameie/borettslag.

Det er jo hyggelig å hilse litt på naboene, og gjør ikke vi selv det fint rundt oss, så gjør ingen andre det.

Men sånn tenker dessverre ikke alle - det var bare 4 av 17 seksjoner som stilte hos oss. Traurig. I den gamle gården vår stilte nesten alle sammen, og det var kjempekoselig - og det ble mindre på hver enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...