Krista83 Skrevet 17. mai 2006 #21 Skrevet 17. mai 2006 Jeg skal flytte inn i leilighet i desember, da er anlegget helt nytt, og utearealene skal være klare i løpet av våren.. Men når dugnaden kommer, så stiller jeg opp (mest fordi jeg føler jeg bør).
Gjest 2324 Skrevet 17. mai 2006 #22 Skrevet 17. mai 2006 Selvføgelig. Ikke fordi det er moro, men fordi det er noe som følger med når man velger å bosette seg i et borettslag. Dessuten synes jeg det er en fin måte å komme i kontakt med naboene på.
Cata Skrevet 17. mai 2006 #23 Skrevet 17. mai 2006 Jada! Det er sameie og ikke borettslag, men så fremt jeg har anledning så stiller jeg. Synes ikke det er moro i det hele tatt, men føler jeg må gjøre min andel av fellesjobben. Og vi har det ca. annethvert år, så jeg klarer da å slite meg gjennom det .
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2006 #24 Skrevet 17. mai 2006 Jeg har bare selvpålagt dugnadsarbeid i og med at jeg har enebolig med hage, men det er ikke alltid jeg gidder å stille opp
afr0dite Skrevet 18. mai 2006 #25 Skrevet 18. mai 2006 Nei, det gjør jeg ikke. Bor i blokk, og det første året jeg bodde her, stilte jeg pliktoppfyllende opp. Det visste seg at det kun var den "harde kjernen" ellers som møtte opp, de som har bodd her i femti år og er B-E-S-T-E-V-E-N-N-E-R... Alle gjorde ting sammen, bortsett fra meg, som ble satt til å vaske vinduene i ti etasjer mokk alene. Veldig festlig. Følte meg skikkelig utenfor, og har siden ikke villet gå. Når vi flytter ut av byen, i et hus, i et boligfelt, regner jeg med å stille opp. Jeg er nemlig egentlig av den oppfatningen at slikt noe gjør man. Men som sagt, ikke her.
Pasha Skrevet 19. mai 2006 #26 Skrevet 19. mai 2006 så sant at jeg ikke jobber så stiller jeg opp. (men det er svært få som egentlig gjør det)
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #27 Skrevet 20. mai 2006 Har selveierleilighet, men skal man holde lekeplassen og fellesarealene pene må man jo ta i et tak for fellesskapet. Tipper at det ikke er så mange som syns det er rasende festlig, men man får ikke noe gratis her i livet. Her bor det mange barnerike familier, men det er alltid de samme 4 familiene som beiser lekeutstyr, fyller på lekesand, singel, luker og spyler/koster gata... Jeg er glad for at vi gjør jobben, jeg syns det er fint å ivareta nærmiljøet, og er ikke bedre menneske enn at jeg håper noen får litt dårlig samvittighet av å se på oss. Må innrømme at det føles j...lig kjipt når man står der i regnet sammen med 3 andre for 4. året på rad og vet at de som bruker fellesområdene både titt og ofte (og IKKE nødvendigvis bryr seg med å ta med seg kjekspakken og ispapiret bort til søppelspannet vi har satt ut), sitter inner og gumler potetgull... Snøft!
Gjest Rognebær Skrevet 20. mai 2006 #28 Skrevet 20. mai 2006 Jeg/vi deltar av den enkle grunn at det hører med når man bor i sameie/borettslag. Det er jo hyggelig å hilse litt på naboene, og gjør ikke vi selv det fint rundt oss, så gjør ingen andre det. Men sånn tenker dessverre ikke alle - det var bare 4 av 17 seksjoner som stilte hos oss. Traurig. I den gamle gården vår stilte nesten alle sammen, og det var kjempekoselig - og det ble mindre på hver enkelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå