Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan det ligger an med dugnadsånden hos folk. Jeg skal på dugnad nå, men er redd for at det kommer så få at det blir masse arbeid på de få som stiller. Går dere på dugnad?

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet (endret)

fordi jeg må...

også er det jo bra at det ser fint ut på fellesområdet da!

Endret av baby-E
Gjest Gjesta
Skrevet

Som leder i borettslaget, føler jeg nesten at jeg må stille. Vi hadde dugnad senest forrige helg, og av 17 beboere var det fire som møtte opp: jeg, mannen min, en annen i styret, og en eldre kar. Jeg var rimelig sur over oppmøtet - eller mangelen på sådan!- , og neste gang blir det gjort på en annen måte, det er i alle fall sikkert.

Skrevet

Er det ingen form for bot for de som ikke stiller?

Gjest baby-E
Skrevet
Som leder i borettslaget, føler jeg nesten at jeg må stille. Vi hadde dugnad senest forrige helg, og av  17 beboere var det fire som møtte opp: jeg, mannen min, en annen i styret, og en eldre kar. Jeg var rimelig sur over oppmøtet - eller mangelen på sådan!- , og neste gang blir det gjort på en annen måte, det er i alle fall sikkert.

Der jeg bodde før fikk vi dugnadspenger om vi møtte opp.

Der venninnen min bor får de bot på 300kr om de ikke møter opp

Skrevet

Ikke hos oss, tror jeg. Men vi leier bare, da. Har man like mye "plikt" til å gå når man leier?

Skrevet

Det spørs hva som står i konrtakten det. Står det ingen ting i kontrakten om dugnad så er det faktisk utleier som skal møte på dugnaden.

Skrevet

Hmmm, nei det står ikke noe i kontrakten så vidt jeg husker. Utleieren bor 50 mil unna, så han stiller nok ikke.

Kanskje jeg slipper unna, da? Har ikke så veldig lyst. Samboeren min er på jobb, så jeg må i så fall gå alene...

Skrevet

Jeg stilte ikke på dugnad da vi bodde i borettslag av den enkle grunn at de alltid var i skoletida.

Gjest Gjest
Skrevet

Bor i et lite sameie og der møtte alle utenom en opp på dugnaden i år. Vi prøver å gjøre det litt sosialt også, slik at det blir litt fint for alle å måtte møte, selv om de blir satt til å vaske søppelrom. Synes de som ikke gidder stille er noen tullinger, og de er alltid de første som klager dersom husleia går opp fordi vi må leie folk til å gjøre ting som vi beboere enkelt kunne ha greid selv

Skrevet

Her i sameiet tar vi ting når det trengs. Har aldri noen dugnad som sådan. Funker fint det. Det er kjipt arbeid, men det er fint at det er ryddig rundt oss da.

Skrevet

Møter fordi jeg syns jeg må, også er det jo faktisk felles ansvar for koselig uteareal da!

Var mange som møtte når vi hadde for 2 uker siden. Været var strålende, så det hadde sikkert en innvirkning!

Skrevet

Ja, vi gikk alltid når det var dugnad i velforeningen der vi bodde.

Det var helt ok, fikk rensket opp rundt på fellesarealene og tok litt hos oss selv samtidig.

Skrevet

Klart man går! Det er hyggelig å treffe naboer + at utearealer og andre fellesarealer er jo noe alle bruker, så da bør alle bidra. Hvis mange nok stiller blir det mindre jobb på hver. Også en hyggelig måte å bli kjent med naboene på.

Når det er sagt er det ikke alltid det passer å være med på dugnad, men da er det jo lov til å si fra at man ikke kommer, og evnt. ta noe som ikke ble gjort på dugnaden på et annet tidspunkt.

Skrevet

Har ikke gått og har heller ikke fått dårlig samvittighet, fordi her får vi faktisk betalt for å delta! 80kr timen, jammen ikke verst :ler:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Vi bor i et stor aksjelag med en fantastisk flott bakgård, og her er det bra oppmøte på den ene årlige dugnaden til tross for at vi ikke har verken dugnadsplikt, bøter eller betaling. Tror rett og slett det bunner i at folk ønsker å ta vare på de flotte fellesarealene vi har + at det faktisk er veldig sosialt. Etter at jobben er gjort, er det øl, brus og pizza, så vi blir ofte sittende langt utover kvelden. I år var jeg litt for høygravid til å få gjort så veldig mye nytte for meg, men fikk i det minste plantet noen solsikker :)

Skrevet
Som leder i borettslaget, føler jeg nesten at jeg må stille. Vi hadde dugnad senest forrige helg, og av  17 beboere var det fire som møtte opp: jeg, mannen min, en annen i styret, og en eldre kar. Jeg var rimelig sur over oppmøtet - eller mangelen på sådan!- , og neste gang blir det gjort på en annen måte, det er i alle fall sikkert.

Hos oss er det 97 leiligheter, det var 6 personer som møtte og da to fra vår husholdning, men det var oppsving fra i fjor da, men da regnet det

Skrevet

Så sant jeg er hjemme (dvs ikke jobber seint) så er jeg med på vårdugnaden i nabolaget. Uansett så er mannen min med. Jeg synes det er veldig trivelig å gjøre noe positivt for nærmiljøet sammen med andre naboer. Etter dugnaden drikker vi kaffe og spiser kake, vafler etc. Skravla går!

Mannen min stiller opp på dugnad i bhg. Der kan vi ikke stille begge to, så den jobben er hans i o m at det gjerne er en del tunge ting som skal gjøres. Dessuten er han en skikkleig handyman ;) !

Gjest gjest1
Skrevet

Har aldri måttet ennå, men dersom det skjer så møter jeg opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...