Nala Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Jeg tenkte jeg skulle gjøre en innsats på hjemmesidefronten. Har ikke oppdatert sida på evigheter Men når jeg nå først skal hive meg rundt har jeg lyst til å kvitte meg litt med tabellene og bruker mer CSS for å posisjonere ting på sida. Men jeg blir helt sprø av bare å gjøre søk på webben. Er jo sååå masse stoff Noen som har gode tips om flotte tutorials? Noen norske sider dere kan anbefale? I det hele tatt, hvor begynner jeg?
Gjest ArneP Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 w3schools skal være bra. Forøvrig er det dette som er kilden til all kunnskap om CSS.
Gjest -eline- Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Du kan jo titte litt på denne. Ellers så kan det være kjekt å laste ned andres stilsett og leke med de, det var sånn jeg lærte meg css (det og en tålmodig kompis...kunne dog ikke finne hans css-side på nettet lenger). Når du kommer inn i det så er CSS er supergrei ting, er så utrolig enkelt å bytte design
Gjest Lea Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Det småtteriet jeg har klart å lære meg plukket jeg opp fra denne siden. Den er på dansk, men det meste er lett å forstå. (og når du er ferdig med å lære deg, så må du gjerne dele all din kunnskap med meg)
Gjest -eline- Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Og ja, kjør siden gjennom CSS-valideringen til w3.org for å være sikker på at den fungerer (også super å bruke når ting _ikke_ fungerer....)
Nala Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2006 Åååå, mange tips allerede. Her er det bare å hive seg rundt, skjønner jeg Tusen takk, dere
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #8 Skrevet 17. mai 2006 htmldog.com er utvilsomt den siden jeg har hatt mest bruk for når jeg har lært meg css. Bruker den fortsatt for å sjekke koder ol. Ellers synes jeg det er veldig greit å kjøpe seg en bok i første omgang når man skal lære seg noe slikt. Jeg er vel litt gammeldags på den måten: like å ha boka oppslått ved siden av meg når jeg jobber på datan. Og ellers et godt tips å kikke på hvordan andre har gjort det. Vil også anbefale deg dette diskusjonsforumet. Her kan du lære masse ved bare å kikke på tidligere diskusjoner. brukerne her er ganske strikse når det gjelder hvilke webstandarder man bør bruke: frames og tables er bannlyst (er forøvrig helt enig, bare så det er sagt!).
Gjest Johny W Skrevet 17. mai 2006 #9 Skrevet 17. mai 2006 Jeg kjøpte meg en bok om html og en bok om CSS. Leste dem fra perm til perm på stranda i syden, og begynte å leke litt da jeg kom hjem. Har du lest gjennom boka, vet du hvlke muligheter du har, og så kan du bruke boka, hjelpesider på www eller validator når du sitter og koder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå