Gå til innhold

Pinlige episoder fra konfirmasjoner?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Nå i disse konfirmasjonstider lurer jeg på om du har opplevd noe morsomt eller pinlig fra en konfirmasjon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Stemor_*

Når min stesønn ble konfirmert så holdt mamma'n og hennes søsken så mange taler der de fortalte om guttens liv fram til konfirmasjonen.

Greit nok med taler, men det ble så utrolig mange av dem, å de var så overdrevne at det ble pinlig.

Konfirmanten rigget også til sin el-gitar der han skulle spille for gjestene. De stakkars gjestene som satt like ved høytaleren synes ikke det var like sjarmerende som guttens foreldre, søsken og familie på morssiden.

Året etter ble min stedatter konfirmert, å da sa ikke mamma'n ett ord om datteren sånn som hun hadde gjort i den forrige konfirmasjonen. Det eneste som kom fra den familien var mormor som sa noen ord og leste et nydelig dikt (det er en helt skjønn dame forresten), og ei tante som plinga på glasset sitt for å si at de var alle enige (mors fam) i at jenta var dagens peneste konfirmant.

Det ble ganske pinlig for oss som hadde vært i den første konfirmasjonen og hørt overdrevne taler om sønnen og til denne konfirmasjoner der det nesten ikke ble sagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei tante som har svima av i opptil flere av konfirmasjonene til barna sine.

Har styra sånn med planlegginga av dagen at når den omsider kommer og alle er i kirka, så hører vi et dunk fra bakerste rad og så blir tante slept ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min konfirmasjon var en pinlig affære, ikke noe moro i det hele tatt

Mine foreldre var skillt og moren min hadde en ny samboer som hun hadde et barn med. Samboeren henne ble syk og måtte ha en operasjon på sykehus ett annet sted i landet. Moren min valgte å bli med han. Jeg måtte høre hvikingen og tiskingen fra de andre i hjembygda vår (bodde ikke i samme bygd som jeg konfirmerte meg i) når vi var i kirken. Det var mange som reagerte på at moren min ikke var til stedet.

Pinlig hele greia. Og faren min klarte att på til å lage krøll etter selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ganske pinlig for oss som hadde vært i den første konfirmasjonen og hørt overdrevne taler om sønnen og til denne konfirmasjoner der det nesten ikke ble sagt noe.

Kanskje datteren faktisk synes det er pinlig med sånne lage taler og hadde gitt sin mor taleforbud? Jeg gav nemli min far taleforbud for han snakker så utrolig lenge når han først begynner!

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har ei tante som har svima av i opptil flere av konfirmasjonene til barna sine.

Har styra sånn med planlegginga av dagen at når den omsider kommer og alle er i kirka, så hører vi et dunk fra bakerste rad og så blir tante slept ut.

Stakkars tante!! :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Stemor_*
Kanskje datteren faktisk synes det er pinlig med sånne lage taler og hadde gitt sin mor taleforbud? Jeg gav nemli min far taleforbud for han snakker så utrolig lenge når han først begynner!

Mulig det :)

Men uansett så er overdrevne taler som ingen tror noe på pinlig :forvirret:

(Sikter da til kofirmasjon 1.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kirken skulle vi rett hjem og spise middag. Min far, som er en mester i å organisere "hvem sitter på med hvem" glemte meg igjen ved kirken. Alle gjestene var kommet og alle ventet på meg, konirmanten, men jeg kom aldri og ingen visste hvor jeg var..haha... Var ikke mye blid da, men det kom seg utover dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snublet i kjolen min opp trappen foran alteret og gikk skikkelig på trynet.. Utrolig pinlig der og da, men ennå værre når pappa viste seansen på video i selskapet etterpå... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte

Jeg serverte i en konfirmasjon i går, hvor det var en sang som skulle synges. Melodien som var valgt var det ingen som kunne så alle bare satt å så i arkene sine mens cd-spilleren gikk. Flaut flaut flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg serverte i en konfirmasjon hvor en hel familie på 4 (store barn, men likevel..) klarte å forsove seg til hele konfirmasjonen og kom midt i middagen....(de hadde visst vært på fest kvelden før både de voksne og ungene)

Det ble veldig stille rundt bordet når de kom.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tja, da filmen i fotoapparatet skulle spoles tilbake gikk det ikke, og i mørkerommet i fotobutikken neste dag ble det konstantert at det aldri hadde vært film i apparatet.... Har derfor svært få bilder fra den store dagen. Stakkars pappa`n min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...