Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvordan tilbereder dere couscous, gjerne med litt smak?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg lager verdens beste couscous-panne! Hakker opp paprika, squash, tomater og gulrot og olivenolje. Krydrer med masse pepper, hvitløk, soyasaus og litt søt chilisaus. La dette surre under lokk til det er mørt (ca. 30 min.). Strør så over couscous. Det er ikke nødvendig å tilsette væske; jeg har i masse tomater. Trekker pannen til side og lar det hele trekke.

Jeg pleier å ha oppi reker, scampi eller kamskjell, men denne retten er også god ved siden av stekt fisk. Kjøtt spiser jeg ikke, men jeg kan tenke meg at denne er god til f.eks kylling.

Kalde rester blir lunsj dagen etter.

Skrevet

hørtes veldig godt ut:-)

Gjest LoisLane
Skrevet

Har laget en couscoussalat i dag. Blandet couscous med ternet agurk, tomater, vårløk, rødløk, mynte og persille. Blandet over en dressing av olje, presset sitron og salt. Nam!

Gjest gjest1
Skrevet
Har laget en couscoussalat i dag. Blandet couscous med ternet agurk, tomater, vårløk, rødløk, mynte og persille. Blandet over en dressing av olje, presset sitron og salt. Nam!

Denne pleier jeg også å lage. Mynte er utrolig godt sammen med couscous. Denne salaten er også ypperlig tilbehør til grillmat.

Gjest LoisLane
Skrevet
Denne salaten er også ypperlig tilbehør til grillmat.

Som vi hadde i dag. Også godt i pitabrød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...