Gjest bettina. Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Jeg har asperger syndrom. Har angst og depresjon tillknytta asperger syndrom. Jeg har prøvd flere forskjellige antideppressiva, men jeg merker ingenting av de? Hva skal jeg gjøre? Hvorfor virker det ikke? Angesten og depresjonen henger sammen med asperger syndrom. Og kan man bli frisk av asperger syndrom? Jeg har hørt at jeg aldri kan bli frisk av det? Men hvorfor virker ikke antideppressiva på meg da? Virker antidepprressiva på mennesker med asperger syndrom? Når angsten og depresjonen kommer fra asperger?
Gjest Bellatrix Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Man kan ikke bli frisk fra asperger, men man kan lære seg å leve med det. På www.bokstavbarna.no kan du komme i kontakt med andre med asperger.
Gjest Bellatrix Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Ta kontakt med autismeteamet der du bor så kan sikkert de hjelpe deg.
Gjest bettina. Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Jeg tør ikke å ta kontakt med dem. Er det noen andre som vet hvordan man kan lære seg å leve med asperger?
ashera Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 (endret) Det er svært viktig at du tar kontakt med habiliteringsteam, autismeteam eller liknende. Disse er profesjonelle, kan mye om det du sliter med og kan også hjelpe deg med de sosiale og trygdemessige rettighetene dine. Prøv å overvinne redselen din i forhold til å ta kontakt. Du kan ikke bli frisk av asperger, men du kan få hjelp til å leve med asperger. Blir du kjent med hva dette syndromet innebærer, kan det være en hjelp til å forstå dine egne reaksjoner og tanker bedre. Hvorfor antidepressiva ikke virker, må du snakke med en fagperson om. Kjenner du til Donna Williams? Hun har skrevet bøker om sitt liv med asperger. Du kan sikkert låne bøkene hennes på biblioteket. Det kan være nyttig å lese om noen som har slitt med det samme som du gjør. Kanskje kjenner du deg igjen i det hun skriver? Endret 15. mai 2006 av hera
Gjest Bellatrix Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Jeg tør ikke å ta kontakt med dem. Er det noen andre som vet hvordan man kan lære seg å leve med asperger? ← Det er bare du som kan finne ut av hva som er bra for deg. Med hjelp kan du finne ut av hva du kan bruke ressursene dine til(ja, jeg tror du har store resurser selv om du kanskje ikke ser de selv), du kan finne ut av hvirdan du kan håndtere vanskelige situasjoner, hvordan du kan forholde deg tilvenner og familie etc. Men ettersom alle er forskjellige går det ikke an for oss som ikke kjenner deg å gi deg noe fasitsvar.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Om du går inn på bokstavbarna.no er det mange i samme situsjon, både voksne med asberger og mange som har barn med asberger. De vil sikkert kunne gi deg noen tips, og forståelse, er mange der som sliter med det samme! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå