Gå til innhold

Hvor ofte klipper du klørne?


Gjest Emsi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi klipper stort sett hver lørdag. Tar bare litt om gangen og det er veldig greit at hunden etter hvert har blitt veldig komfortabel med klo-saksa.

Det skal nevnes at vi ikke går mye på asfalt, så de blir sjelden slitt ned av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig varierende. På sommeren slites de så godt ned av seg selv, at det kun i sjeldne tilfeller trengs klipp. Om vinteren slites klørne nesten ikke, og da må de klippes, ca en gang i uka. Pleier å høre når det begynner å klikke på parketten. :) Det er forøvrig bedre å klippe lite og ofte, en sjeldent og mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Ikke noe fast, jeg tar det når jeg kommer på det/ser det bør gjøres.

Kunne sikkert ordnet en fast rutine for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, hvor ofte klipper dere klørne til hunden?

Aldri. Vi er så mye ute i naturen at de slipes selv. har spurt dyrelegen,men han ville ikke klippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Vi klipper nå hver 14. dag, men burde klippet oftere. Men med svarte klør er jeg livredd for å komme borti en nerve så han skal bli redd klippingen.

Hvordan lærer man opp hunden til å bite negler? Det hadde vært praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo praktisk,for meg, at han biter negler men det er jo egentlig en uvane. Kanskje han er litt nervøs av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Da jeg hadde hund klippet jeg 1 gang i uka. Klippte alltid tynne flak, for da kunne jeg se når jeg nærmet med nerven....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Glemte å tilføye at når man klipper litt og ofte så trekker nerven seg lengre inn også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Jeg skal innføre rutiner nå, for jeg har ikke vært flink å huske på det. Nå er det sånn sjelden og mye-klipping, og det er skumle greier. Pang, så er nerven der.

Men nå skal jeg få nerven til å sakte men sikkert trekke seg innover i kloen slik at han kan få behagelig korte klør :)

På den nye valpen skal jeg begynne med rutiner med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe fast, jeg tar det når jeg kommer på det/ser det bør gjøres.

Kunne sikkert ordnet en fast rutine for det.

Samme her. Tror i grunn hunden min har litt for lange klør, men er så redd for nerven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund HATER kloklippingen, selv om vi begynte med en gang vi fikk henne, og det enda ikke har skjedd noen "nerve-uhell", så her blir det ikke så ofte som det burde bli.

Om sommeren slites de heldigvis på fjellet, men om vinteren sloss vi med henne et par gangen i måneden for å få klippet et par klør. Et kav uten like! :sur:

Min gamle hund legger seg villig ned og er så tålmodig, så hos han klipper vi annenhver uke om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Varg-Menja

Prøver å sjekke om det trengs ca en gang i uka, og det varierer veldig hvor ofte det trengs. I begynnelsen var dette ett kjempeproblem, fordi da vi fikk hunden på omplassering så det ut som hun aldri var blitt klippet før, og hun var livredd for det. Med mye list og lempe fikk vi dem ned på ett greit nivå, og nå to år etter har hun endelig blitt såpass trygg at hun synes det er greit å bli klippet, og hun gleder seg til godbiten hver gang jeg finner frem saksa, istedet for å gjemme seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Her klipper vi ca hver 2.uke... Hundene syns det er helt greit å klippe klør og er super flinke.. sitter pent i fanget mens jeg klipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Glemte å tilføye at når man klipper litt og ofte så trekker nerven seg lengre inn også!!!

Sant?

Jeg klipper sikkert litt annenhver uke, men hvor ofte burde jeg gjøre det for å få nerven til å trekke seg inn? Hunden har lange nerver ergo lange klør. Jeg klipper langt nok inn, men ikke ofte nok?

Klørne dens har faktisk et lite hulrom like før nerven, så når jeg kommer dit er det bråstopp (har hatt uhell med henne, men det lager henne heldigvis ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for sjeldent. :rodme: Annen- til tredjehver uke tipper jeg. Ideelt sett burde jeg gjøre det hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...