Pimbila Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Jeg tror jeg har lavt stoffskifte, men det kan jo være noe annet også selvfølgelig. Mamma og tante har det. Jeg har flere av de symptomene jeg har funnet på nettet, men de er ganske generelle. Hvordan fant du ut at du hadde det?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Ved energimangel, ekstrem tretthet og vektøkning. Du kan lese på diskusjonsforumet for stoffskifte problemer: http://www.xlpluss.no/thyroforum/
tuji Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Nei, ikke gjør det, da blir du paranoid! Det er bare veldig dårlige folk der inne. Jeg var ekstremt trøtt, deppa, hadde tørr hud, hovne bein og fingre, og skjoldbruskkjertelen min var hoven som bare det. Jeg fikk det etter svangerskap, og trodde at det var vanlig å være sånn når man er nybakt mor, men det var det altså ikke! Jeg slet også med vekten. Da jeg gikk til legen, viste prøvene at jeg hadde ekstremt lavt stoffskifte.
Pimbila Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2006 Har vært hos legen nå, så jeg venter spent på svarene. Nesten så jeg håper at det er det, slik at jeg kan få noe for tilstanden min. Ble du som ny da du fikk medisin?
Pimbila Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2006 Merket du endringer på menstruasjon? Legen sa det var et symptom, men det har jeg ikke merket.
monja Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Nei, ikke gjør det, da blir du paranoid! Det er bare veldig dårlige folk der inne. Jeg var ekstremt trøtt, deppa, hadde tørr hud, hovne bein og fingre, og skjoldbruskkjertelen min var hoven som bare det. Jeg fikk det etter svangerskap, og trodde at det var vanlig å være sånn når man er nybakt mor, men det var det altså ikke! Jeg slet også med vekten. Da jeg gikk til legen, viste prøvene at jeg hadde ekstremt lavt stoffskifte. ← Akkurat sånn var det for meg og. Og mitt stoffskifte er så ustabilt at jeg ikke får medisiner. Etter at jeg fikk igjen mensen har den vært merkelig. Noen ganger blør jeg nesten ikke, andre ganger blør jeg som en foss, men om det har noe med saken å gjøre aner jeg ikke.
honey21 Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Jeg skriver selv på det stoffskifteforumet, og det er sant at mange der inne er veldig dårlige. Men det vi mest snakker om er hvordan sykdommen oppleves, prøveresultater, og vi deler erfaringer osv. Så du blir ikke heeeelt paranoid av å være der da Jeg har hatt lavt stoffskifte lenge og begynte med behandling et år for sent. Symptomene mine var tretthet, følte meg sliten hele tiden, liten tiltakslyst, nedstemthet, dårlig hukommelse, dårlig konsentrasjon, nervøsitet, forvirring, hårtap, hes stemme, vektøkning (men bare 6 kilo på tre år), svimmelhet og sviing i øynene. Jeg begynte med behandling for et par måneder siden, men er ikke helt 100% frisk enda. Det tar jo litt tid. Uansett er jeg blitt myyyye bedre, og det merker de aller fleste som begynner med medisiner. Det finnes mange symptomer på lavt stoffskifte, og de jeg nevner er bare de jeg kan huske å ha opplevd. Noen går voldsomt opp i vekt, men i mitt tilfelle har jeg gått opp 6 kilo som heldigvis ikke kan merkes så veldig. Lykke til meg prøveresultatene!
tuji Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg har blitt bedre etter at jeg fikk medisin, men ikke "som ny". Jeg er visst et vanskelig tilfelle, så selv etter 1 1/2 år har vi ikke klart å finne riktig dose til meg. Av symptomer som jeg merker daglig nå, kan jeg nevne tretthet, nedstemthet, stemmen sprekker når jeg synger (og det er ganske kjipt, for jeg pleide å synge mye før), og at jeg er veldig irritabel. Men det går i bølger, noen dager er bedre enn andre. Når det gjelder mensen, så tok det veldig lang tid før jeg fikk den igjen etter graviditeten, langt over et år. Mulig det kommer av stoffskiftet, det vet jeg ikke. Nå er den ganske regelmessig. Håper det betyr at jeg ikke vil få problemer med å få flere barn! Endret 14. mai 2006 av tuji
Ellisiv Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Jeg ble mye bedre da jeg startet med medisin. Det tar sin tid og ikke alt blir bedre, men trettheten, vekten, humøret, leddene osv ble mye bedre! Jeg er ikke inne på noe diskusjonsforum om sykdommen fordi jeg er redd jeg skal bli syk av å være der om du skjønner... ser ikke på meg selv som syk. Har gått på medisin i 4 år nå til sommeren. Håper du finner ut av det
Ellisiv Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 Når det gjelder mensen, så tok det veldig lang tid før jeg fikk den igjen etter graviditeten, langt over et år. Mulig det kommer av stoffskiftet, det vet jeg ikke. Nå er den ganske regelmessig. Håper det betyr at jeg ikke vil få problemer med å få flere barn! ← Ingen problemer for meg! ble det på første forsøk uten noe prøveperiode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå