Gå til innhold

Heter det Litsium?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får "ingen treff" i felleskatalogen på legemiddelet Litsium. Skrives det på en annen måte kanskje?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det skrives enten Litium eller Lithium (alt etter om det er norsk eller engelsk skrivemåte). Litium er et grunnstoff, men blir også brukt mot visse psykiske lidelser.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, søkte på litium nå og fikk sikkert 200 treff i f.katalogen. Ikke lett å vite hvem hun går på da..

Gjest Gjesta
Skrevet
Takk for svar, søkte på litium nå og fikk sikkert 200 treff i f.katalogen. Ikke lett å vite hvem hun går på da..

Jeg må si at jeg lurer litt på HVORFOR du absolutt må finne ut hva slags medisin hun går på?

Skrevet

HVEM hun går på? Nei, jeg håper da at hun ikke går på NOEN!

Hva medisiner angår og HVILKE medisin hun bruker så kan jeg ikke på noen måte se at det er noe du behøver å bry deg med!

Gjest Gjest
Skrevet

Elphaba og Brunhilde: Hvis dere absolutt lurer på hvorfor jeg vil vite det, er svaret at hun har sagt at det bare er positivt at jeg setter meg litt inn i hennes situasjon, medisiner og sykdom. Hun får en del bivirkninger osv av medisinene. Skjelvninger osv. Og tenkte derfor det var bare fint at jeg som er en veldig god venninne leser litt også.

Maken til mistenkelig mennesker dere er. Skulle tro jeg drev og snoket :forvirret:

Og det å drive å bemerke en skrivefeil vitner vel om at du har lite forståelse for andres feil. Meget glad jeg ikke kjenner deg. Du virker sur og lite godtroende.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Men hvorfor spør du henne ikke om hvilke medisiner hun bruker?

Gjest Gjest
Skrevet
Men hvorfor spør du henne ikke om hvilke medisiner hun bruker?

Hun har sagt Litium, men jeg husket ikke nøyaktig hva de het. Gadd ikke å ringe eller sende sms å spørre om det heller. Jeg husker navnet på de fleste andre hun går på i hodet. Men tviler på at jeg gidder å spørre om noe her igjen for å si det sånn.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hun har sagt Litium, men jeg husket ikke nøyaktig hva de het. Gadd ikke å ringe eller sende sms å spørre om det heller. Jeg husker navnet på de fleste andre hun går på i hodet. Men tviler på at jeg gidder å spørre om noe her igjen for å si det sånn.

Men som du selv ser så er det mange medisiner med Litium. Den eneste muligheten du har til å finne ut av hvilken hun bruker er å spørre henne.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har forstått det jeg også. Har spurt allerede.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg gjentar:

Lithionit

Det er bare en medisin med litium som virkestoff, har sett etter i felleskatalogen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gjentar:

Det er bare en medisin med litium som virkestoff, har sett etter i felleskatalogen.

Ja, takk for svar :) . Men jeg visste ikke at det bare var den med det virkestoffet da du svarte så jeg spurte henne likevel. Det er Lithionit hun går på ja.

Gjest gjesta
Skrevet
Elphaba og Brunhilde: Hvis dere absolutt lurer på hvorfor jeg vil vite det, er svaret at hun har sagt at det bare er positivt at jeg setter meg litt inn i hennes situasjon, medisiner  og sykdom. Hun får en del bivirkninger osv av medisinene. Skjelvninger osv. Og tenkte derfor det var bare fint at jeg som er en veldig god venninne leser litt også.

Maken til mistenkelig mennesker dere er. Skulle tro jeg drev og snoket  :forvirret:

Og det å drive å bemerke en skrivefeil vitner vel om at du har lite forståelse for andres feil. Meget glad jeg ikke kjenner deg. Du virker sur og lite godtroende.

syns du høres ut som ei go venninde eg!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for det :) Synes det nesten er en selvfølge å lære litt om hennes hverdag jeg!

Skrevet
Tusen takk for det :) Synes det nesten er en selvfølge å lære litt om hennes hverdag jeg!

Det er bare det at ifht janteloven skal du ikke bry deg skjønner du.. Det er derfor du får slike svar som over her.

Jeg synes det er kjempebra at du bryr deg :) Alt for mange "venner" backer ut når det er snakk om psykisk sykdom.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg synes det er kjempebra at du bryr deg  :)  Alt for mange "venner" backer ut når det er snakk om psykisk sykdom.

Enig. Venninnen din er nok veldig heldig som har en venn som deg som gidder å sette seg inn i sykdommen hennes sånn at du virkelig kan forstå hvordan hun har det. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk til birgitte242 og Rosin :) Hyggelig å høre. Bra det er noen som forstår at det bare er godt ment!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...