Gå til innhold

Hva spiser dere på 17. mai?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg er litt i tvil hva vi skal spise og sånn, vet ikke helt hva vi skal gjøre. Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hvis det blir fint vær, så skal vi grille noe godt! Og gjerne spise jordbær og is til dessert.

Skrevet

Vi pleier å grille. Møtes gjerne en hel gjeng, alle har med seg grillmat, og så koser vi oss skikkelig :) :gleder meg til 17. mai:

Det blir selvfølgelig ingen grilling hvis dårlig vær da (men det har det ikke vært på mange år, så jeg håper på det beste)...

Skrevet

Ellers vet jeg at det mange steder er tradisjon å spise rømmegrøt, spekemat eller rett og slett pølser i alle varianter. Kake, eggedosis eller jordbær med is er "vanlige" desserter.

Skrevet

Vi griller alltid på 17. mai. Har heldigvis grill under tak, så vi kan grille selv om det er dårlig vær (men da spiser vi inne). I år skal vi grille marinert indrefilet av svin og marinert kyllingfilet, grønnsaksspyd og maiskolber. Og så skal vi ha hjemmelaget potetsalat eller bakte poteter til, og nybakt focaccia. Til dessert blir det nok pavlova, sommerlig og friskt og passer ypperlig etter (tung) grillmat.

Gjest Sabia
Skrevet

Først har vi en god 17. mai frokost (kremt - brunch er vel mer riktig) med masse godsaker. Så er det is og kaffe, evt kake -alt etter som hvem som kommer. På kvelden er det grillings - i år blir det laks!!

Skrevet

I år skal vi grille om været tilsier det. Ellers så pleier vi spise karbonadesmørbrød...

Gjest Emera
Skrevet

I år skal vi rett og slett ha hjemmelaget sodd. Det blir sannsynligvis så kaldt her 17. mai at det blir deilig å komme hjem til rykende varm sodd (som lages dagen i forveien og varmes opp).

Etterpå blir det kaffe og kaker.

Skrevet

Oi, d har jeg ikke tenkt på..........................

Gjest Gjest
Skrevet

Vanligvis griller vi, men i år skal vi bort og der får vi koldtbord. Deretter skal vi til enda et sted, og der skal det serveres spekeskinke og eggerøre.

Skrevet

17. mai er vel en typisk grilledag, som flere nevner. Vi skal ha "brennsnut", som minner om sodd eller suppelapskaus. Navnet kommer av at en er så varm at man kan brenne seg på snuten når man spiser.

Senere blir det vel en bløtkake eller noe. Jeg står ikke for maten i år, så jeg vet ikke helt.

Skrevet

vi pleier som regel å samle hele familien på mamma sin side og ha koltbord med hjemmelagde karbonader,potetsalat å masse annet godt.. men i år blir det nok grilling med venner. grillmat er NAM:)

Gjest Gjesta
Skrevet

Stort sett koldtbord, men i år skal vi ha rømmegrøt og spekemat.

Gjest Malina
Skrevet

Min 17.mai blir nok slik:

Fin frokost

Så er det pølsei brød, is og brus på formiddagen

Spise fin middag på resturant sammen med venner

Hjem til familien min, kaker på kvelden. Jeg skal lage verdens beste,så tror jeg mamma skal stå for bløtkaken, vafler og mandelbunnkake med mokkakrem

*gleder meg*

Skrevet

Vi skal også grille hvis været holder seg fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi pleier enten å grille, spise spekemat eller kabare'.

Også har mamma ofte en kake senere på kvelden.

Skrevet

Vi har tradisjon med spekemat, potetsalat, eggerøre, rømme og flatbrød.

Lager alt klart på forhånd siden vi ofte har stramt program den dagen. Da slipper vi stress og kan kose oss med mat og drikke før vi drar på ettermiddagsarrangement på skolen.

Gjest gjest1
Skrevet

På 17.mai pleier vi å ha rømmegrøt, pølser, diverse spekemat, laks, eggerøre. Og is selvsagt!

I år tror jeg vi skal ut å spise på en slik 17.mai-buffet, men det blir vel mye av det samme på menyen der tenker jeg.

Gjest gjesta
Skrevet

Det varierer. I år blir det kyllingsalat og karamellpudding.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ingen fast meny, men dersom været tillater det, skal vi nok grille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...