Gå til innhold

kul i skjeden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har noen vært borti dette? Jeg har en ganske stor kul ganske langt inni skjeden, og aner ikke hva dette kan være. Det er ingen smerter i den, men jeg er litt sår inni der. Jeg har helt panikk. Er det noen som har hatt dette, eller vet hva det er?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Bestill deg en time til GU. Like greit, så finner du ut av det.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, skal nok det. Men i mellomtiden hadde det vært greit med litt informasjon, om noen vet hva det er. Kan det bare være en alminnelig hevelse`?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Er det helt innerst, på "oversiden", liksom? Med en liten fordypning midt i?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Da er det sannsynligvis bare livmormunnen din :)

Gjest Gjest
Skrevet

Den har jeg faktisk fått med meg at jeg har =P Kulen ligger ganske dypt, mot magen, litt vanskelig å si om det er fordypning i den.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Den har jeg faktisk fått med meg at jeg har =P Kulen ligger ganske dypt, mot magen, litt vanskelig å si om det er fordypning i den.

:) Kjenner du livmormunnen i tillegg til kulen?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Da vet jeg ikke hva det er, dessverre. Ta en tur til legen, du. Men ikke bekymre deg før du vet hva det er.

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

Jeg hadde selv en kul mellom skjeden og endetarm. Den begynte å bli ganske øm hos meg så jeg bestilte time hos lege. Jeg var dritnervøs for hva det kunne være!

Legen undersøkte den og klemte, ja hun var ganske hardhendt med den. Jeg fikk vite at det var en talgkjertel som var betent. Ikke noe farlig. Hun laget et lite snitt i den og tok ut talget som var der inne. Med bedøvelse selvsagt :) Jeg fikk antibiotika og kom tilbake til kontroll noen dager etter. Alt var bra. Hun sa det var ganske vanlig å få betante talgkjertler, de kunne dukke opp overalt på kroppen.

Men jeg vet ikke om det er det du har da??? Ettersom den sitter langt inne i skjeden. Jeg bare deler min erfaring med kul i underlivet! :)

Lykke til! :klem:

Endret av marthepia
Skrevet

hmmm... Moren min fikk brokk i skjeden.

Kanskje det er det du har? Det er rett og slett en brist i bindevevet, slik at det som ligger på oversiden "faller" ned. (ikke alt, selvfølgelig, kan kjennes som en liten kul, vil jeg tro)

Moren min var sår når det sto på. Men det må nevnes at hun er en person som ikke oppsøker lege så lett, og som presser seg selv til ytterpunktene. Grenser har hun ikke. Så hun gikk lenge med det. Når pappa fikk vite at hun har slitt med smerter i flere år, begynte han å gråte, og lurte på hvorfor hun ikke har sagt noe til ham.

Litt av en digresjon! Men det jeg egentlig skulle si, var at det er bedre å bare komme seg til GU med en gang, og få utelukket ting og ikke minst få vite hva det er.

:) Lykke til!

Skrevet (endret)

for en stund tilbake lå mannen min og jeg på sofaen og koset oss:) plutselig fikk han et rart blik i ansiktet og fingringen ble bare en rar banking. da sa han at han hadde kjent noe rart. jeg skvatt opp av sofaen og kjente etter selv. og jammen var der en kul!! jeg fikk fullstendig hetta!! jeg kjente bedre etter og da kjente jeg at den var omtrent like stor som en klinkekule, med en ru, tagget overflate. og den flyttet seg også litt hvis jeg trykte hardt på. den gjorde ikke vondt i det hele tatt, men hele greiene var så opprivende og ekkelt at jeg trodde je skulle kaste opp! men plutselig så bare forsvant den, og verken mannen min eller jeg har kjent noe mer til den.

har ingen aning hva det kunne være heller....

Endret av vannmann84
Skrevet

Jeg hadden en væskefylt kjertel i skjeden en tid tilbake. Helt ufarlig, og veldig vanlig i følge legen.

Den var myk og helt glatt å ta på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har også hatt sånn betent talgkjertel-greie. Hadde den imidlertid utenpå, ikke inni.. Det var bare en stor, litt hard klump fylt med talg rett og slett. Litt som en gigaversjon av disse harde, underjordiske kvisene som kan dukke opp i ansiktet en sjelden gang (isj).

Best å komme seg til gynekolog ja, men jeg forstår utålmodigheten din! Prøv å søk litt rundt på lommelegen og doktoronline, du finner svar på det meste der:)

Gjest Gjest
Skrevet

evilLyn: hva gjorde du med den? tror jeg har samme nå...skal på poliklinikken på sykehuset i juni for å sjekke den nærmere etter å ha vært hos både fastlege og gynekolog...min endrer størrelse fra dag til adg, blir stor og øm når jeg sykler osv...legen min mente jeg ikke trengte fjerne den,men for meg er den rett ved skjeden og jeg synes den er skjemmende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...