Gå til innhold

Blender tips

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Jeg elsker smoothier! Helt avhengig, lager minst en om dagen. Men nå begynner blenderen vår å bli sløv; den må kjøres mye lengre og den knuser likevel ikke alt den burde o.l. :tristbla:

Vurderer derfor å kjøpe en ny blender. Er det noen som har tips om en god en, gjerne med tappekran?

Benytt for all del anledningen til å komme med dine favoritt smoothieoppskrifter ;)

Endret av Sprilla
Videoannonse
Annonse
Gjest Sabia
Skrevet

En killer i smoothies er å bruke vanilje yoghurt - som skapt til smoothies! En god kombo er melk, vanilje yoghurt, rips gele, og banan . Yum!

Skrevet

Her er noen tidligere tråder med oppskrifter på smoothies:

1

2

3

Skrevet

Min blender røk på torsdag, rett etter at jeg kom hjem fra butikken med en OBH Nordica Chilli som jeg hadde kjøpt i presang og fått pakket inn. Jeg ringte tilbake og fikk holdt av en ny, og hentet den senere på kvelden. Har ikke fått testet den ennå, men tror den er bra!

Har ikke tappekran, men den koster ordinært 8-900, jeg fikk den til 350 pga en kampanje.

Skrevet

bosch har en blender som er kjempe god, men ikke tappekrane.

Men nå har kenwood kommet med en ny modell i år, med 700watt, glasskolbe, bedre kniver og tappekrane. Denne ligger på ca 700 hvis jeg ikke husker helt feil.

Selv er jeg ikke så glad i blendere med tappekran, men hver sin smak.

Skrevet

Jeg har blender fra Kitchenaid. Egentlig svinedyr, men jeg kjøpte den på ferie i London til halv pris av hva den koster her. Kjempegod blender, men har ikke tappekran hvis du synes det er et must.

Skrevet (endret)

Har alltid i Mango og ananas, det blir en slager.

Endret av Lillesøster
Skrevet
Jeg har blender fra Kitchenaid. Egentlig svinedyr, men jeg kjøpte den på ferie i London til halv pris av hva den koster her. Kjempegod blender, men har ikke tappekran hvis du synes det er et must.

Bruker du den med adapter eller har du fått skiftet støpsel?

Skrevet

Jeg kjøpte ny kniv til min blender da kniven begynte å bli sløv (og det tok 5-10 min å få knust isen til frozen margarita og strawberry margarita;) ), det er sannsynligvis vesentlig rimeligere enn å kjøpe ny blender. Du kan jo høre der du kjøpte blenderen din, om det er mulig å kjøpe ny kniv?

Gjest Fantus
Skrevet

Tappekrana på blenderen er et herk å rengjøre syns jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

er kitchen aid verdt prisen? vurderer å kjøpe selv, men veeldig dyr da.....

Skrevet

Jeg synes den er verd prisen, knuser is lett som ingenting OG er stilig å ha på kjøkkenbenken! Men jeg betalte jo som sagt ca. 1200 kroner for den, her hjemme koster den omtrent det dobbelte....

Gjest Gjest
Skrevet
er kitchen aid verdt prisen? vurderer å kjøpe selv, men veeldig dyr da.....

Hvis du skal bruke blenderen kun til isknusing og frosne bær vil jeg tro at den er verdt prisen, dersom du bruker den ofte vel og merke. De fleste blederne på markedet har drivverk i plast. Selv om motoren er sterk nok til å knuse is, blir plasten litt sliten ganske fort og blenderen må kastes.

Den eneste blenderen jeg vet om som har deler i metall er Kitchen Aid, du får også kjøpt reservedeler. Men som sagt, hvis du bare bruker blenderen innimellom, til drinker eller til en smoothie i ny og ne, så holder det sikkert med en rimeligere en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...