Gå til innhold

Sit-ups


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg tar rundt 600 sit-ups hver dag. Har hoert det er skadelig for deg, saa boer jeg ta noen ryggoevelser ogsaa? I tilfelle hvilke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sexy Cath

selvfølgelig må du ta ryggøvelser. ellers blir du helt skeiv vet du, og det vil man ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Bør absolutt også trene ryggen, ja.

Jeg ville byttet ut seks hundre sit-up's med færre og mer effektive, men det er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me

Hvis du tar 600 gjør du disse på en meget ineffektiv måte.

Henvend deg til en treningsveileder for å få bedre teknikk. :)

Tenker at både ryggen og nakken din får det mye bedre da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Finnes for øvrig mange bra alternative øvelser som du kan kombinere/erstatte sit-ups med. Ikke meningen du skal ta 600 av de om dagen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 om dagen? :sove: Jeg hadde ikke giddet rett og slett fordi det hadde blitt kjedelig. Hjelper ikke hvor mye man putter bena hit og dit og om man gjør dem sånn og slik. Men for all del, dersom du føler at det gir noen effekt å ta 600 om dagen, så bare fortsett! Men jeg ville nok anbefalt at du tok noen øvelser for ryggen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du hendene dine bak hodet da når du tar 600?

prøv heller å legg hendene på magen, for da klarer du ikke så mange... når man har hendene bak hodet hjelper de deg automatisk med å løfte deg opp. det gjør de ikke om de ligger å slapper av på magen..... da er det kun nakken, ryggen, og magen som løfter deg opp, og det blir mere effektivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig poenget med å ta 600 sit-ups?

Tror du at - jo flere du tar, jo flatere blir magen din?

Det eneste du, i beste fall, oppnår med denne "overtreningen" er å få en utholdende magemuskulatur. Og ærlig talt - hvor nyttig er dét egentlig... :forvirret:

I treningssammenheng gjelder ikke "jo mer - jo bedre"-prinsippet. Heldigvis :)

Tren med belastning, og øk denne etterhvert som du kjenner at du blir sterkere. Tar du flere enn 10 repetisjoner, så trener du med for lette vekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...