Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Er det noen hypermobile(Løs leddete) personer her som faktisk har opplevd å bli operert for å stramme inn leddbånda? Hvordan var situasjonen før/etter?
Gjest gjesta Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Mie (mod)
tåkedott Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 jeg har hypermobile ledd... men siden jeg har det i alle leddene på kroppen, i varierende grad (verst i skuldre, knær, hofte og fingre) har legene bestemt at de ikke skal operere, men heller se an situasjonen... ville jo blitt veldig mye om jeg skulle opperert alle ledd i hele kroppen....
Gjest Bellatrix Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Jeg har også hypermobileledd. For meg så hjelper det med trening 2ganger i uken.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 jeg har hypermobile ledd... men siden jeg har det i alle leddene på kroppen, i varierende grad (verst i skuldre, knær, hofte og fingre) har legene bestemt at de ikke skal operere, men heller se an situasjonen... ville jo blitt veldig mye om jeg skulle opperert alle ledd i hele kroppen.... ← Måtte du "mase" mye før operasjon kom på bane?
tåkedott Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 nei, jeg maste ikke spesielt mye... jeg hadde problemer med vond skulder (venstre) da jeg nesten kan dra denne ut av ledd... legen nevnte at operasjon kunne være en mulighet... men under en nærmere undersøkelse hos leddspesialist, fant de ut at hele kroppen min er hypermobil... i tilleg har jeg også skeve skuldre, s-formet ryggtavle og skjevt bekken... så de valgte å ikke opperere men heller se an problemet...
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Jeg vil ha din lege! Anklene mine er nå så svake at jeg knapt kan gå over stuegulvet uten å trå over, knærne og hoftene verker og jeg innbiller meg at jeg kan merke at bena glir dit de ikke skal. Skuldrene har gått ut av ledd 3 ganger i løpet av den siste måneden - sist gang skulle jeg flytte en sekk poteter. Trener gjør jeg, men det hjelper bare til en viss grad. Men neida, lær deg å lev med det sier legen, og viste meg hvordan jeg skulle dra skuldrene på plass selv, "og bare kom innom når du trenger mer smertestillende". Så nå kjører jeg på og håper at jeg skader meg såpass at jeg får tvunget igjennom operasjoner. Puh! Det var dagens klageinnlegg.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #8 Skrevet 17. mai 2006 ^^ Er det MULIG å styte noe så inni granskauen?
Gjest Bellatrix Skrevet 17. mai 2006 #9 Skrevet 17. mai 2006 ^^ Er det MULIG å styte noe så inni granskauen? ← Det hadde sikkert du også gjort om du hadde ledd som ble skadet mer eller midre hele tiden og levde med daglige smerter.
Gjest A Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Jege holder med deg jeg, Bellatrix. Det å ha hypermobile ledd er rett og slett forferdelig. Ihvertfall hvis man har det i mange ledd. Man blir fort avhengige av andre og har store smerter. Skal ikke klage jeg også, vil bare si at jeg skjønner hvordan du har det. Hvordan jobber har dere med hypermobile ledd? Hvordan fungerer dere i deres yrker?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Hvordan jobber har dere med hypermobile ledd? Hvordan fungerer dere i deres yrker? ← Jeg er opprinnelig utdannet trafikklærer, men der greide jeg ikke å fungere på grunn av at all sittingen gav meg verk i hofter og bekken. Jeg jobber nå i barnehage. Der går det bedre fordi jeg selv kan velge om jeg skal stå, sitte, ligge osv. (altså ikke en statisk arbeidsstilling), men jeg har ofte smerter ved slutten av en dag.
Gjest Gjest_Sessa_* Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Hei. Jeg har operert for hypermobile ledd.. Har kun operert venstre skulder.. Den er mye "strammere" nå, og glir ikke ut av ledd hele tiden.. Men alikevel har jeg mye vondt i områder rundt skulderen.. Og det har tatt lang tid å komme seg etter operasjonen...
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 jeg har og hypermobile ledd.. har mest problemer i rygg, hofter, knær og håndledd. jeg trener regelmessig så jeg skal nok klare meg uten operasjoner. Men når det gjelder trening er det viktig å trene riktig.. siden leddene er så "slappe" er det stabilisering- og styrketrening som hjelper for meg.
Gjest EDS-pasienten Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 Er det noen av dere som i det hele tatt har blitt sjekket for Ehler Danlos Syndrom? Hvis ikke, bør dere kanske ta en tlf til Rikshospitalet, avdeling for sjeldne sykdommer... Bare et lite tips.
Rosalie Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 Jeg har hypermobile ankler, og anbefaler trening på vippebrett. Det er faktisk mulig å trene opp musklene til mer eller mindre å ta over for leddbåndene.
Gjest EDS-pasient nr 2 Skrevet 10. september 2009 #16 Skrevet 10. september 2009 Enig med EDS-pasient over her. Jeg kjenner meg SÅ igjen men hva dere skriver... ut av ledd her og der, skuldre som sklir ut, håndledd som gjør vondt, ankle, kne! Bindevev ... Nå har jeg begynt på treningssenter 3 ganger i uken for å se hvordan leddene blir da, for å styrke de mer osv. Kan ikke løfte osv, men dytter heller på maskiner og slikt og ikke tungt . så langt har det gått fint. Les mer på eds-foreningen.no . Det er varierende typer men hypermobil er en av typene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå