Gå til innhold

hermetisert pasjonsfrukt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en boks pasjonsfrukt (i sukkerlake, antar jeg), men aner ikke hva jeg skal gjøre med den. Oppskrifter på "alt mulig" mottas med takk. Jeg har ikke tenkt å lage noe av den i dag, så det er ingen begrensninger hva ingredienser angår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en herlig iskrem eller sorbet eller bruk den som saus til iskrem (gjerne oppvarmet). Avsilt og blandet med pisket fløte vil den bli et kjempegodt kakefyll. Bruk den i en fruktsalat, laken vil bli en god dressing.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar:-) Det kan hende det blir is av den. Sorbet hørtes jo ikke dumt ut, men jeg har ikke erfaring med å lage. Er det vanskelig? Jeg er bare sånn passe begavet på kjøkkenet...

Skrevet

Nei, det er ikke spesielt vanskelig. Vanligvis ville du ha blandet sukkerlake med silt pasjonsfruktkjøtt (for å få vekk frøene), men siden den er hermetisert i lake kan du sløyfe sukkerlaken og fryse den som den er. Smak til med sitronsaft og frys i iskremmaskin eller bare hell i en boks og sett i fryseren, rør i den med jevne mellomrom. Det er også veldig godt å lage appelsin/pasjonsfruktsorbet rett og slett ved å blande med appelsinjuice før du fryser.

Gjest Gjest
Skrevet

Hjertelig takk:-) Kan bli godt dette her, og så enkelt at det kanskje blir en ny vane...

Gjest gjest1
Skrevet

Hvor har du fått tak i hermetisert pasjonsfrukt? Har alltid gått ut i fra at det ikke fantes hermetisert pga konsistensen, men hvis det finnes vil jeg også ha! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...