Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Sliter veldig med valg av p-piller her... Gikk på Yasmin i 4 år, men sluttet pga at sexlysten var lik null... Og da forsvinner jo litt av vitsen Begynte med Trinordiol etter dette og har gått på disse cirka et halvt år, men har samme problemet med de Har veldig lyst til å prøve et annet merke nå, er det noen som har noen anbefalinger å komme med? Vet jo at dette med p-piller er veldig individuelt, men all hjelp tas imot med takk
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Hva med en lavdosert p-pille som Loette? Ellers har du jo Cerazette som er en "p-pille" uten østrogen(ofte er det østrogenet som skaper problemer). Et annet alternativ kan jo være plaster, ring, stav eller spiral. Disse slipper ut hormoner i mindre doser over lengre tid i stedet for pillen som gir en "hormonbombe".
La Luna Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Jeg anbefaler marvelon, men som du sier så er det jo veldig individuelt. Har sjøl prøvd trionetta og yasmin, men fikk for mange bivirkninger. På marvelon får jeg ingen. Lykke til!
Gjest baby-E Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 jeg gikk på trionetta og fikk MANGE bivirkninger av de..
Gjest vimse Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Cerazette har også nedsatt libido som bivirkning... Hva med å prøve noe annet enn ppiller da? Alternativene gjest kom med i innlegg nr 2 er jo verd å tenke på
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Hei hei! Trådstarter her, takk for gode anbefalinger og råd! De skal jeg ta med meg når jeg skal til legen neste uke, så får jeg høre hva han har å si! Håper det ordner seg, lei av disse bivirkningene
Arkana Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Hvilke bivirkninger du får av p-piller er veldig individuelt, så ikke legg altfor stor vekt på hva andre har opplevd. Snakk med legen din og test ut selv. Selv fikk jeg migrene av Trinordiol (men ellers ingen bivirkninger), og hadde konstante småblødninger med Cerazette (men mindre migrene og ellers ingen andre bivirkninger).
Gjest itla Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Et annet alternativ kan jo være plaster, ring, stav eller spiral. Disse slipper ut hormoner i mindre doser over lengre tid i stedet for pillen som gir en "hormonbombe". ← Dette er legen min fryktelig opptatt av, og for min del har det hatt mye å si. Jeg bruker nå p-ring (NuvaRing heter den), og er kjempefornøyd. Prøvde flere forskjellige p-piller før det, og fikk forskjellige bivirkninger av alle. Nå har jeg ingen bivirkninger i det hele tatt, pluss at jeg slipper å måtte huske på å ta pillen hver dag. Jeg er frelst!
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 Der ser man hvor individuelt det er... Jeg brukte p-ring og fikk vanvittig mange bivirkninger. Blant annet hadde jeg store blødninger sammenhengende i 2 mnd!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå