Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan reglene er for bagasje på fly som ikke sjekkes inn.

Vi er to voksne og 1 barn på 5 år. På vei ned tenkte vi og ha to små kofferter, sånn som går på flyet uten og sjekke inn, og en vanlig sekk og en håndveske. Dette regner jeg med går helt bra.

Men på vei hjem, blir det nok en ekstra koffert, altså da 3 små kofferter, en sekk og en håndveske, går det på 3 personer eller må vi sjekke inn noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med det flyselskapet dere skal fly med. Det kan være litt forskjellige regler for håndbaggasje. Ryanair er f.eks. kjipere enn Norwegian, så det kan være greit å høre før dere står på flyplassen.

Catzy

Skrevet

det kommer også an på om på hvor fullt flyet er, er det fulle fly, kan ikke folk få lov til å ha med seg tre kolli per pers inn på flyet, da får ikke alle plass til sitt.

en bagasje til å ha i bagasjeluka + håndveske som skal under setet foran bør gå greit, mer en det kan dere slite med dersom det er fullt.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ville tatt kontakt med det flyselskapet dere skal fly med. Det kan være litt forskjellige regler for håndbaggasje. Ryanair er f.eks. kjipere enn Norwegian, så det kan være greit å høre før dere står på flyplassen.

Catzy

Ryanair OPPFORDRER til håndbagasje og har økt mengden håndbagasje en kan ha med. "Hattehyllene" kan de ikke selge, men de kan selge plassen i koffertrommet.

Skrevet

Vi skal fly med sterling.

På vei ned blir det jo uansett ikke et problem for da har vi jo bare 3 kolli og en håndveske på 3 personer.

På vei hjem vil vi ha 4 kolli og en håndveske.

Får ringe selskapet og høre.

Skrevet
Ryanair OPPFORDRER til håndbagasje og har økt mengden håndbagasje en kan ha med.  "Hattehyllene" kan de ikke selge, men de kan selge plassen i koffertrommet.

OK, da har de sikkert endret siden sist jeg fløy med dem.

Catzy

Skrevet

Mulig det er noe jeg ikke har forstått, men hvorfor kan dere ikke sjekke inn bagasjen når dere reiser?

Gjest Gjest
Skrevet

forstår ikke problemet helt jeg. Hva er så pes med å sjekke inn bagasje? Men isteden bruke energi på å _avstå_ enhver form for impulsiv shopping pga de 10 minuttene dere sparer hver vei.. Nåvel, ditt valg. Passer de små koffertene (1 kolli pr pers) i de gitte målene flyselskapet gir bør det vel ikke være noe problem, såfremt dere putter bagen og håndveska inni disse. Mitt råd: ha alltid ekstra plass i bagasjen. Sjekk inn. Du er på tur, er du ikke?

Skrevet

Vi vil gjerne slippe og sjekke inn om vi kan.

Og alle de gangene jeg har vært ute og reist så har det tatt meg mer enn 10 min og få bagasjen.

Og for den som mente vi måtte ha med nok bagasje fordi vi var på ferie og sikkert til alt vi skal shoppe, så er det derfor vi skal ha med en ekstra koffert på vei hjem.

Sefølgelig går det om vi må sjekke det inn, men kan vi slippe så gjør vi det.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har alltid en stor håndveske ved siden av trillekofferten min når jeg er på tur! Det har aldri vært noe problem! Men det blir en sekk for mye på veien hjem, og da kan det hende dere må sjekke inn noe av det...

Skjønner deg godt jeg! Det er utrolig deilig å slippe å vente på bagasjen når man lander!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med å sjekke inn bagasjen jeg heller. En ting er på dager da det er relativt få som reiser og flyene er sjelden fulle, men om sommeren er det alltid fullt av folk som reiser og det er mindre ledig kapasitet i flyene. I tillegg kan du regne med at alle andre også kan ha litt ekstra fra f.eks. taxfreeshoppingen.

Jeg reiser relativt mye, og for å være helt ærlig så er det familier med småunger som ikke vil sjekke inn bagasjen og drasser alt inn i kabinen som forsinker mest... Det tar mye plass på vei inn i flyet og jeg har mer enn en gang ventet ti minutter i midtgangen fordi disse må styre med bagasje og unger før andre kan slippe forbi. Og så er det akkurat samme opplegget når man skal ut av flyet igjen!

Skrevet
Jeg ser ærlig talt ikke problemet med å sjekke inn bagasjen jeg heller. En ting er på dager da det er relativt få som reiser og flyene er sjelden fulle, men om sommeren er det alltid fullt av folk som reiser og det er mindre ledig kapasitet i flyene. I tillegg kan du regne med at alle andre også kan ha litt ekstra fra f.eks. taxfreeshoppingen.

Jeg reiser relativt mye, og for å være helt ærlig så er det familier med småunger som ikke vil sjekke inn bagasjen og drasser alt inn i kabinen som forsinker mest... Det tar mye plass på vei inn i flyet og jeg har mer enn en gang ventet ti minutter i midtgangen fordi disse må styre med bagasje og unger før andre kan slippe forbi. Og så er det akkurat samme opplegget når man skal ut av flyet igjen!

Du sa i grunnen det jeg tenkte.

I tillegg driver disse også ofte å flytte rundt på annen bagasje, som den lille ryggsekken jeg har med, slik at man ikke finner den om man skulle trenge noe under flyturen.

Minst 10 minutter å vente på bagasjen? Er det så uutholdelig da?

Gjest gjest1
Skrevet

Tre kofferter, en sekk og en veske på to voksne og ett barn høres for mye ut. Dere kommer til å måtte bruke flere bagasjehyller enn den som er over setet deres, og det er ganske irriterende for andre passasjerer som også vil ha med seg litt håndbagasje.

Gjest gjest1
Skrevet

Dette står forresten på sterling sine sider:

Av sikkerhetshensyn er det kun tillatt å medbringe ett stykk håndbagasje. Om bord skal håndbagasjen plasseres i de avlukkede rommene, eller under stolen. Målene på håndbagasjen må derfor ikke overstige 55 cm x 40 cm x 25 cm, og vekten må høyst være 10 kg.
Skrevet

Takk for svar!

Det vil si at vi ikke trenger og sjekke inn på vei ned. Og det var det viktigste.

Og om vi da har 2 små kofferter og en liten sekk på 3 personer, så er da ikke det så ille. Vi handler så og si aldri i tax free`n heller og gjør vi det er det plass til det lille i sekken.

Er da ikke verre det vi har med enn om noen har med seg en liten sekk og flere poser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...