Gå til innhold

Erfaringer med hormonspiral?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har gått på Yasmin lenge, og jeg sliter mye med rifter i underlivet. Jeg prøvde loette, men har ikke blitt noe bedre. Før gikk jeg på Trionetta som gjorde meg skikkelig ustabil psykisk. Jeg ønsker ikke å gå uten hormoner fordi jeg får så sterke mensmerter at jeg besvimer de første dagene.

Legen min har anbefalt hormonspiral fordi hun mener det er det eneste som kan være et godt alternativ.

Har noen av dere hatt samme problem og gått over til hormonspiral? Vil også høre fra alle andre som bruker hormonspiral!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Jeg har hatt hormonspiral. Jeg hadde den vel i litt over ett år før jeg ikk den fjernet, jeg var IKKE fornøyd.

* Jeg slet med blødninger i flere måneder før all blødning opphørte.

* Trivdes ikke med å miste mensen

* La på meg mange kilo, som jeg slanket bort rimelig kjapt, men dog: Det var ikke gøy.

* Fikk veldig uren hud

Hovedgrunnen til at jeg fjernet spiralen var pga huden. En av mine bedre venninner fjernet også hormonspiralen av samme grunn.

Det er jo ikke alle som får de samme symptomene, så det kan jo hende det kan fungere for deg.

Endret av Xavia
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde hormonspiral i 6 år, var veldig fornøyd. Ingen negaive bivirkninger. Hadde litt småblødninger etter at den ble satt inn men mistet mensen helt etter dette. Helt super

Gjest gjest 0
Skrevet

Det legen sier er at disse avgir så lite hormoner at det bare påvirker det området det skal påvirke og ikke hele kroppen...

Så at man får bivirkninger med vektøkning og uren hud henger liksom ikke helt på greip-... Men det er også bivirkninger jeg absolutt ikke ønsker....

Gjest vimse
Skrevet

Selv om hormonspiralen avgir liten mengde, vil det spre seg noe rundt i kroppen.

Uansett, Levonova-som er en hormonspiral, har akne som hyppig bivirkning. Vektøkning er ikke fullt så hyppig, men den er der allikevel.

Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv hatt kviser før jeg fikk sat tinn levonova så der kan jeg skrive under på at er minst en bivirkning i allefall!! (ikke en gang som tenåring!!!)

Ellers fungerer den helt flott og hjalp meg med de andre tingene jeg hadde problemer med da - nå er spørsmålet for min del om kvisene er et så stort problem for meg at jeg velger å gi opp.......

Gjest gjest 0
Skrevet

Det som plager meg litt er at det er en forferdelig dyr ting å investere i hvis det ikke fungerer slik vi håper.

Jeg får antagelig veldig tørre slimhinner av p-pillene ettersom jeg alltid sprekker opp under sex, og rundt mensperioden (en uke før til jeg er ferdig) får jeg noe som minner veldig om soppinfeksjon og jeg sprekker opp bare ved å tørke meg med dopapir eller ved å sette inn en tampong.

Noen som har peiling på om hormonspiral vil være et godt alternativ?

Skrevet

Jeg fikk skikkelige hormonsvingninger etter at jeg satte inn hormonspiral. Ser du fikk det av Trionetta, men de funka bra for meg. Jeg satte først inn kobberspiral etter fødselen, men den fikk jeg ekstreme blødninger av, og bytta den derfor ut med Levonova. Hadde den i ca 1 år, og skjønte ikke selv at det var den som "gjorde meg så sint", men da jeg ble tipsa om at den kunne være grunnen, tok jeg den ut, og fikk et bedre liv!

Skrevet

bare fornøyd med Levonova!

ingen mens, acne el.

Skrevet

Jeg ble deprimert, rett og slett. I tillegg sluttet jeg ikke å småblø, så jeg fikk fjernet det etter ca 6-7 måneder. Det var som om en stor, svart sky forsvant fra over hodet mitt...

• 4 år senere...
Gjest sara
Skrevet

Jeg ble deprimert, rett og slett. I tillegg sluttet jeg ikke å småblø, så jeg fikk fjernet det etter ca 6-7 måneder. Det var som om en stor, svart sky forsvant fra over hodet mitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...