Gå til innhold

Politi-razzia

Fremhevede innlegg

Gjest camillo
Skrevet
Men selv om alkohol er ille, betyr vel ikke det at hasj ikke er det? Hvorfor skal det alltid trekkes fram hvor ille alkohol er når det er hasj som diskuteres?

Fordi det er ulogisk at hasj er forbudt når alkohol ikke er det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå er fakta at hasj er forbudt, alkohol er det ikke. Om man legaliserer hasj vil mange tolke det som en innrømmelse fra det offentlige aom at det faktisk ikke er farlig. Og det skummelt! Forbruket vil øke, og det blir svært vanskelig å gå tilbake på legaliseringen dersom man ser at det bærer helt galt av sted.

Når det er sagt skjønner jeg ikke at dere skiller sånn mellom alkohol og narkotiske stoffer. For veldig mange blander jo, eller bruker det om hverandre. Så det er ikke en gruppe som bruker narkotiske stoffer og en som drikker.

Det er VELDIG mange som bare drikker jo... har røyket hasj tidligere, men det er IKKE for meg, fikk skikkelig paranoia og trodde masse ting om folka i rommet, men jeg trodde aldri noen skulle komme og ta meg, som politiet f.eks. Hasj burde absolutt ikke legaliseres.

Gjest gjest1
Skrevet
Det er VELDIG mange som bare drikker jo... har røyket hasj tidligere, men det er IKKE for meg, fikk skikkelig paranoia og trodde masse ting om folka i rommet, men jeg trodde aldri noen skulle komme og ta meg, som politiet f.eks. Hasj burde absolutt ikke legaliseres.

Fordi du fikk problemer med det? Da kan jo jeg like greit si at alkohol bør ulovliggjøres fordi jeg blir sint på fylla. Det er jo det samme. Mange kan ha det morsomt med et stoff andre ikke takler. Vi er forskjellige, vet du!

Skrevet
Nå var vel ikke dette en legaliseringsdebatt, men ett spørsmål om hva politiet har lov til og ikke?

For at politiet skal ha lov til å gå inn i leiligheten din må de ha ransakelsesorde. Og før de får de skal de ha skjellig grunn til mistanke, dvs at det er overveiende sannsynlig at de kommer til å finne noe. (Og det holder ikke å røyke, du bør drive med salg av en viss størrelse, for at de skal bruke ressurser på det.)

Og selvsagt skal politiet gå foran med ett godt eksempel og følge lovverket, når de jobber med å avsløre kriminalitet hos folk.

På Lillehammer holder det å røyke for å få politiet på døra! Flere av vennene mine har fått onkel politi med ransakelsordre på døra flere ganger . En gang var grunnen til at de kom at de hadde mistanke om at de røyket.

En annen venn har hatt politiet på døra sånn ca annenhver uke det siste halvåret. De vil "bare ta en prat".

Politiet gjør som de vil, de.

Gjest Gjest
Skrevet
Så lenge folk bryter loven skal POLITIET få lov til Å GJØRE HVA DE VIL? Trivelig samfunn vi kommer til å få da.

Hvor i all verden har jeg sagt det?

Gjest camillo
Skrevet
På Lillehammer holder det å røyke for å få politiet på døra! Flere av vennene mine har fått onkel politi med ransakelsordre på døra flere ganger . En gang var grunnen til at de kom at de hadde mistanke om at de røyket.

En annen venn har hatt politiet på døra sånn ca annenhver uke det siste halvåret. De vil "bare ta en prat".

Men å 'ha politiet på døra' er jo ikke det samme som at de ransaker boligen.

Skrevet
Men å 'ha politiet på døra' er jo ikke det samme som at de ransaker boligen.

Da ordla jeg meg litt uklart, gitt. De kom for å ransake boligen hver gang de "kom på døra".

Gjest camillo
Skrevet
Da ordla jeg meg litt uklart, gitt. De kom for å ransake boligen hver gang de "kom på døra".

Ok. Da er det jo en annen sak.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du bare røyker hasj, tror jeg ikke du får onkelen bankende på døra. Driver du og langer derimot...

En jeg kjenner røkte hasj hos en kamerat da naboen deres hadde ringt og sagt fra til politiet. De kom dit, selv om det ikke var noe langing inni bildet.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er norge en politistat også, what can you do? Hvis du finner ut hva purken heter, kan du ta igjen ved å kutte opp bildekkene deres og fylle postkassa deres med dritt. Fuck the coppers.

Gjest camillo
Skrevet
Nå er norge en politistat også, what can you do? Hvis du finner ut hva purken heter, kan du ta igjen ved å kutte opp bildekkene deres og fylle postkassa deres med dritt. Fuck the coppers.

For en latterlig ting å si.

Skrevet

Det er en stor forskjell på ruseffekt om du tar et glass alkohol mot ruseffekten om du tar deg en joint. I verste fall på alkoholsiden så kan man i verste fall bli sinna og havne i slåsskamp, på jointsiden så kan du havne i psykose (og også havne i en slåsskamp om en blir paranoid) og bli avhengig av psykiatrien resten av livet. De dårlige bieffektene av hasj er mye alvorligere enn alkohol. Dessuten kan en skade komme etter en jointbruk, du får ikke varige skader av alkohol etter ett glass.

Er lei av folk som gnåler om alkoholikere og hvor mye skade alkohol tar. Skal vi legalisere kokain i samme slengen også da? Det er forresten helt feil å sammenligne skader av alkohol i samfunnet versus skader av hasj. Hadde hasjbruk vært like mye utbredt som alkohol i samfunnet så hadde bildet vært noe helt annet, dog mye mer realistisk og sammenlignbart. Man må sammenligne prosentandel skade opp mot per bruker og mengde.

Skrevet
Fordi du fikk problemer med det? Da kan jo jeg like greit si at alkohol bør ulovliggjøres fordi jeg blir sint på fylla. Det er jo det samme. Mange kan ha det morsomt med et stoff andre ikke takler. Vi er forskjellige, vet du!

For å være helt ærlig kan man vel bare ta utgangspunkt i seg selv, slik som du gjør, ikke sant. Man står alltid i sitt eget ståsted.. og uansett om jeg hadde hatt dårlig erfaring med hasj eller ikke ville jeg aldri gått rundt og ville legalisert det.

Det er fint du kan ha det morsomt med hasj, med hva om ett år, to år, tre? er du like klar i toppen fremdeles...? Neppe.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Politiet gjør selvsagt som de vil, dersom du lar dem få lov til det. Det er pga slike ting som du forteller at det er viktig at du orienterer deg om hvilke rettigheter du har, og setter foten nedovenfor politiet. Jeg kjenner også folk som blir trakassert av politiet på den måten du forteller, og det de har til felles er at de ikke tør og si ifra.

Gjest gjest1
Skrevet
Noen kan ta seg en rev en gang i blant, uten at det påvirker hverdagen deres nevneverdig, men i forhold til alkohol er terskelen for å bli avhengig lavere.

Hvor har du det fra?

Jeg mener å ha lest at cannabis ikke er fysisk vanedannende... dog kan man bli psykisk "avhengig" men dette gjelder antakelig de samme som også ville blitt lett avhengig av andre ting, og det er en psykisk ting tror jeg... noen må bare ha rusen for å takle livet sitt. Så den psykiske ubalansen er det egentlige problemet - og grunnen til at de ruser seg...(For en knotete måte og formulere seg på, men sånn ble det akkurat nå)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Nei, det er ikke fysisk vanedannede, men den psykiske avhengigheten kan komme etter en rev, og den kan være vel så farlig som fysisk avhengighet.

Nokre hevdar at du ikkje blir avhengig av desse stoffa. Som prov peiker dei på at dei sjølve har brukt eller dei kjenner andre som har brukt hasj og marihuana i fleire år utan å bli avhengig av det. Kva så? Dei fleste drikk også alkohol av og til utan å bli avhengige, likevel er det vel ingen som vil påstå at alkohol ikkje er avhengnadsskapande. Det same med hasj og marihuana. Nokre av dei som bruker desse stoffa, blir psykisk avhengige. Det vil seie at dei ven seg til å vere rusa og lengtar sterkt etter å bli det igjen når dei blir edrue. Denne ruslengsla kan bli svært sterk, og den avhengige brukaren er villig til å streve hardt for å skaffe seg meir hasj. Den psykiske avhengnaden er kjerna i alle former for rusgiftavhengnad. Det å vere avhengig av hasj og marihuana skil seg i prinsippet ikkje ut frå det å vere avhengig av f.eks. kokain. Begge gir sterk psykisk avhengnad, men ingen eller svak kroppsleg avhengnad. Også når det gjeld stoff som heroin og morfin o.l., som gir sterk kroppsleg avhengnad, har det vist seg at det er den psykiske avhengnaden som er viktigast. Brukarar av heroin kan t.d. bli haldne borte frå stoff så lenge at kroppen er fullstendig frisk igjen, men får likevel ofte tilbakefall med ein gong dei kjem ut frå t.d. fengsel eller institusjon. Det er altså grunn til å hevde at den psykiske avhengnaden som oppstår når ein bruker hasj og marihuana, hittil har vori undervurdert. At ein ikkje blir kroppsleg avhengig av eit stoff, som hasj eller marihuana, kan til og med gjere stoffet ekstra farleg for oss, fordi vi sjølv trur det er mindre farleg, og dermed har færre motførestellingar mot å prøve og bruke det.

http://www.fmr.no/index.php?id=96067

Skrevet
Nei, det er ikke fysisk vanedannede, men den psykiske avhengigheten kan komme etter en rev, og den kan være vel så farlig som fysisk avhengighet.

http://www.fmr.no/index.php?id=96067

Og med muslimer i Oslo kan det komme sharia-lover om noen år. Hilsen frp.

At man kan utvikle en sterk vedvarende psykisk avhengighet etter en rev er vås. Det skjer ikke en gang med heroin.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg kjenner en som ble avhengig etter en rev. Men h*n teller vel ikke.

Skrevet (endret)
Jeg kjenner en som ble avhengig etter en rev. Men h*n teller vel ikke.

Jeg kjenner forresten en muslim som vil innføre sharia-lover, så jeg gir meg.

Endret av punktom
Gjest Bellatrix
Skrevet

Flott. Jeg håper du leste at jeg skrev kan? Det betur ikke at alle blir det, men det betyr at man kan bli det. På samme måte som at det finnes sikkert noen muslimer som vil innføre sharia-loven. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...