Gå til innhold

Politi-razzia

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Bli voksen!

Du vet tydeligvis ikke hva du prater om.

Vet du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke hasj skal legaliseres, har flere venner som har fått store psykiske problemer av den.

Skrevet
Jeg synes ikke hasj skal legaliseres, har flere venner som har fått store psykiske problemer av den.

Jeg synes alkohol skal forbys, jeg vet om flere som har fått store psykiske og fysiske problemer av det. Noen har til og med dødd.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er en av dem som har fått psykiske problemer av hasjbruk, men jeg syns allikevel at det bør legaliseres. For det store flertallet er ikke hasj særlig farlig, men som med alle rusmidler bør det selvfølgelig brukes med måte. Det er mange som får problemer av alkohol også, har minst en person i min nærmeste familie som har fått store psykiske problemer etter alkoholbruk. Men jeg mener allikevel ikke at alkohol bør forbys. Sånn alt i alt mener jeg at hasj er et av de mer ufarlige rusmidlene vi har, og jeg ser ingen god grunn til at det skal være forbudt.

Gjest gjest1
Skrevet
Vet du?

Jeg tror ikke h*n gjør det. Det er gjerne dem som ikke har prøvd som kommer med slike intetsigende utsagn. Hvorfor er de så sinna? Ingen tvinger dem jo til å ha noe med stoffet å gjøre!

Gjest den andre gjesten
Skrevet
Jeg er en av dem som har fått psykiske problemer av hasjbruk, men jeg syns allikevel at det bør legaliseres. For det store flertallet er ikke hasj særlig farlig, men som med alle rusmidler bør det selvfølgelig brukes med måte. Det er mange som får problemer av alkohol også, har minst en person i min nærmeste familie som har fått store psykiske problemer etter alkoholbruk. Men jeg mener allikevel ikke at alkohol bør forbys. Sånn alt i alt mener jeg at hasj er et av de mer ufarlige rusmidlene vi har, og jeg ser ingen god grunn til at det skal være forbudt.

Der er jeg nok av motsatt mening da. Synes hasj er farlig, i den forstand at sykdommene kommer snikende, og det er ikke sikkert man vet man er syk før man opplever psykoser o.l

Ingen tror selvfølgelig disse sykdommene skal ramme dem, fordi dem føler seg mentalt sterke osv.

Alkoholisme er en helt annen sykdom som jo kan være veldig farlig for personen det innebærer og familien rundt, noe jeg har fått merke personlig. Jeg mener likevel at hasj er mer farlig fordi man vet aldri hvor mye ens egen hjerne tåler.

Jeg tror ikke h*n gjør det. Det er gjerne dem som ikke har prøvd som kommer med slike intetsigende utsagn. Hvorfor er de så sinna? Ingen tvinger dem jo til å ha noe med stoffet å gjøre!

Jeg har røyket hasj, og er imot legalisering, men er ikke sinna ;) Folk må få lov til å gjøre hva dem vil, men jeg synes det er feil å legalisere når folk flest ikke vet hva skadevirkningene av hasjrøyking kan være.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Nå var vel ikke dette en legaliseringsdebatt, men ett spørsmål om hva politiet har lov til og ikke?

For at politiet skal ha lov til å gå inn i leiligheten din må de ha ransakelsesorde. Og før de får de skal de ha skjellig grunn til mistanke, dvs at det er overveiende sannsynlig at de kommer til å finne noe. (Og det holder ikke å røyke, du bør drive med salg av en viss størrelse, for at de skal bruke ressurser på det.)

Og selvsagt skal politiet gå foran med ett godt eksempel og følge lovverket, når de jobber med å avsløre kriminalitet hos folk.

Gjest Gjest
Skrevet
Alkoholisme er en helt annen sykdom som jo kan være veldig farlig for personen det innebærer og familien rundt, noe jeg har fått merke personlig. Jeg mener likevel at hasj er mer farlig fordi man vet aldri hvor mye ens egen hjerne tåler.

Til din informasjon. Det er et faktum at det er langt flere som dør av alkohol. Alkohol i et folkehelseperspektiv er mye farligere enn hasj. Alkohol ødelegger leveren din, og da dør du. Langsomt. Alkohol dreper folk bak rattet. Alkohol sørger for vold i hjemmet. Jeg tror ikke du finner en eneste lege som vil si at hasj er verre en alkohol. Men det er klart, staten håver inn på alkoholkonsum, hasj gir ikke annet enn utgifter fordi hasjpsykoser må behandles, og folk blir sløve.

Gjest camillo
Skrevet
Til din informasjon. Det er et faktum at det er langt flere som dør av alkohol. Alkohol i et folkehelseperspektiv er mye farligere enn hasj. Alkohol ødelegger leveren din, og da dør du. Langsomt. Alkohol dreper folk bak rattet. Alkohol sørger for vold i hjemmet. Jeg tror ikke du finner en eneste lege som vil si at hasj er verre en alkohol. Men det er klart, staten håver inn på alkoholkonsum, hasj gir ikke annet enn utgifter fordi hasjpsykoser må behandles, og folk blir sløve.

:Nikke:

Skrevet

er det virkelig så vanlig å røyke hasj??

lille naive meg.. trodde ikke det var så utbredt i norge ennå jeg.. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja takk for informasjonen, men det der vet jeg allerede. Det er massevis av familietragedier rundt omkring når det gjelder alkohol. skrumplever, og trafikkulykker.

Men det er det jaggu med hasj også, ikke kom her og fortell meg at det å kjøre i hasjrus er så veldig sikkert heller.

Jeg ser ditt poeng, men jeg mener nå fremdeles at det er farligere med folk som går rundt med psykoser dem ikke vet om, ser mannen i gata som fienden, er paranoid, har hallusinasjoner osv, det er for meg mer skummelt enn en drita full person med skrumplever.

Jeg dør heller i en trafikkulykke med en full person bak rattet enn å bli knivstukket på trikken.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)
Men det er det jaggu med hasj også, ikke kom her og fortell meg at det å kjøre i hasjrus er så veldig sikkert heller.

Tja, de gangene de har forsket på dette så har det faktisk vist seg at man blir en tryggere sjåfør av å røyke en liten joint før man setter seg bak rattet, fordi man blir mindre stresset og tar seg bedre tid av det. Mens å drikke ett lite glass vin setter ned kjøreevnen betraktelig.

Og Towelie: Hasj er svakt hallusinogent, så noen mennesker opplever hallusinasjoner på hasj, men spesielt vanlig er det ikke. (Og som regel må man røyke en del før det skjer også.)

Endret av Varg-Menja
Gjest gjest1
Skrevet

Rart, jeg har aldri opplevd noe slikt. Med mindre hallusinogent betyr at en ting ligner på noe annet. Men den som røyker er vel av oppfatning at ikke alt ser normalt ut når en er i rus. Skjønner ikke hvorfor denne virkningen skulle være mer negativt på andre, som at en ser dobbelt når en blir for full.

Eneste grunnen til at folk har noia i gatene er fordi det er tross alt ulovlig. Iallfall dem jeg vet om mener det er pga det, for de føler at alle kan se de har røykt.

Enklere blir det ikke av å bo i en by som folk har det med å sende deg iskalde stygge blikk. Slikt kan en få noia av i nykter tilstand også.

Skrevet
Ekkel gjest. Folk må vel få røyke sin blås i fred? DET var var jo legalt og fullt lovlig fram til hippietida og rørelsen.

Dette er jo ikke verdens beste argument, da ;) At det var lovlig før, er liksom ikke så relevant. Så lenge det faktisk er ulovlig, blir man jo nødt til å forholde seg til det.

Gjest gjest1
Skrevet
Halliser av hasj? :klø:

Nyere forskning viser faktisk at det er ganske mange som får psykoser av hasjbruk - noen gjør det, andre ikke. Det vet man jo ikke.

Ellers har jeg en bekjent som jobbet i uteseksjonen en gang i tiden, og hun sa alltid hun var mye mer redd når de skulle hjem og sjekke opp en gammel alkis enn et dophue, enten det var hasj eller tyngre stoffer. Alkisene var mye mer agressive og uberegnelige.

Vi ser jo all volden i byen i helgene, det er alkoholen.

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, det er skummelt med denne volden syns jeg. Kjenner en som alltid skal vise at han er mann, og "leke"sloss alvorlig på fylla. Fyren er full av arr og kutt over hele seg. Sier alltid han trenger et trekk på å roe seg ned.

Sist gang greide han faktisk å ikke slåss, men han måtte slå i stykker engangsgrillene våre for å vise hvor mye mann han var..

Helt greit med et par øl, men grøftefyll og sinnafyll er det skumleste jeg vet.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Men selv om alkohol er ille, betyr vel ikke det at hasj ikke er det? Hvorfor skal det alltid trekkes fram hvor ille alkohol er når det er hasj som diskuteres?

Jeg har ikke noe til overs for at folk drikker seg fulle/brisne hver dag, men jeg tror ikke daglig hasjrøyking er bra heller. Noen kan ta seg en rev en gang i blant, uten at det påvirker hverdagen deres nevneverdig, men i forhold til alkohol er terskelen for å bli avhengig lavere.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Rart, jeg har aldri opplevd noe slikt. Med mindre hallusinogent betyr at en ting ligner på noe annet.

Alle synsforstyrrelser kan vel defineres som hallusinasjoner, men nå trenger jo ikke halliser å være noe negativt heller. Folk spiser jo fleinsopp for å få dem også, og selv synes jeg litt halliser kan være en artig bivirkning av hasj, de sjeldne gangene det har hendt meg. (Som regel når jeg har vært veldig sliten, eller har brukt noe annet i tillegg.)

Gjest Gjest1
Skrevet

Nå er fakta at hasj er forbudt, alkohol er det ikke. Om man legaliserer hasj vil mange tolke det som en innrømmelse fra det offentlige aom at det faktisk ikke er farlig. Og det skummelt! Forbruket vil øke, og det blir svært vanskelig å gå tilbake på legaliseringen dersom man ser at det bærer helt galt av sted.

Når det er sagt skjønner jeg ikke at dere skiller sånn mellom alkohol og narkotiske stoffer. For veldig mange blander jo, eller bruker det om hverandre. Så det er ikke en gruppe som bruker narkotiske stoffer og en som drikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...