Gå til innhold

Noen som har sterilisert seg herinne?

vilja

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring her inne som har sterilisert seg? Hvordan går legen frem? Gjennom magen?

Vurderer dette sterkt, da ingen prevasjon er 100% sikker!!!

- Og vet jo at om man er sterilisert, så kan egglegerne vokse sammen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt til å sterilisere deg for å slippe å bruke prevensjon for så å skulle "lappe" ting sammen igjen senere når du skal ha barn, er det det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! jeg har et barn og er mer en nok fornøyd med det!

Jeg vurderer å sterilisere meg.

Jeg ønsker ikke flere barn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viktig avgjørelse du tar, så vær sikker! Tenk også gjennom dersom barnet du har skulle falle fra mens du fremdeles er i fruktbar alder (worst case), kunne du da tenke å få et barn til? Greit å tenke gjennom slikt.

vet ikke mye om sterilisering, men tror det er et inngrep som gjøres gjennom magen (ved bikinilinjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil sterilisere deg, så MÅ DU VÆRE SIKKER. Når det er sagt, så kan jeg fortelle deg at kirurgen går inn med et bitte lite rør og brenner over egglederene dine. Du vil få et bitte lite kutt i navlen, som du kan oppdage etterpå dersom du ser med lupe... :) Etterpå så kan det hende du føler deg ganske shabby, men det går over. Jeg gikk tvekroket i ett par dager etterpå. Såret er veldig, veldig, veldig, veldig lite, men tross alt, er inngrep er et inngrep, så ikke planlegg salsa på byen de dagen etter inngrepet. Du vil gjerne ha behov for hjelp i huset.

Som du forstår så har jeg sterilisert meg, og har du mer spørsmål, så kom med dem.

Lykke til med avgjørelsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...