Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville reist på festen uten å tenke meg om to ganger jeg trådstarter. Jeg også syns at det begynner å bli så mye hysteri rundt det med graviditeten at jeg blir helt matt. Ikke skal mann kose seg meg kaffe fordi det kan skade barnet, ikke skal en spise goderi, ikke skal en ditten og ikke skal en datten.

Så lenge du ikke oppholder deg i et rom hvor det røykes hver dag så kan jeg ikke tenke meg at fosteret tar skade av det.

Vi er jo gravide i 9 mnd, i 9 mnd "låner" vi bort kroppen vår. Visst er det for en god "sak", men vi må da ikke sette livet på vent av den grunn. Jeg syns at vi skal kunne kose oss og se på denne tiden med glede, ikke som en tid hvor alt var forbudt ogvi gledet oss til å bli ferdig med den.

Kos deg på festen du :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan vil du se på det dersom det var et besøk hjemme hos stor-røykende besteforeldre? Kan man ikke besøke disse heller?

Men om de nå ikke hadde tatt hensyn, hadde du valgt å ikke besøke de da?

Jeg har gjort det helt klart for min storrøykende far at jeg nekter å være i samme rom som røykere. Han går derfor i et annet rom. Hadde han nektet ville jeg ikke besøkt ham.

uansett så syns jeg det blir hysterisk, så lenge det bare er snakk om noen få ganger i løpet av hele graviditeten. Husk at eksosen du puster inn, kan skade fosteret også. Kanskje vi alle burde slutte å puste, under graviditeten  :ironi:

Jeg har vært med og diskutert "hysteri" i svangerskapet her før, og det jeg merker er at det er en del der ute som synes det er helt greit å være nedlatende til gravide som ønsker det beste for barnet sitt. Det er en del ting man kan la være å gjøre uten at det er et problem. Å unngå passiv røyk er null problem for meg, jeg unngår bare steder jeg vet det røykes inne. Å gå glipp av en fest eller to er ikke noe tap for meg. Eksos, derimot, er vanskelig å unngå. Men jeg hadde ikke akkurat oppsøkt steder med mye eksos!

Hvorfor er det så akseptert at gravide ikke skal røyke og drikke selv, men med en gang noen snakker om at de ikke vil spise kjøtt som ikke er gjennomstekt eller vil holde seg unna passiv røyk så er de hysteriske?

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

vi ønsker da for f@*n det beste for barnet vårt vi også!!! fordi om vi ikke er HYSTERISKE og unlater å være med på to tre begivenheter der det røykes! TOBAKKSRØYK!

er vel for f@*n ikke snakk om hasj eller røyke selv her! det snakkes om å sitte i samme rom som noen som røyker.

det henger ikke på greip hvor dette hysteriet skal ende, og jeg klarte ikke å la vær å svare for jeg blir så himla forbanna :frustrert: ... i helvete skal vi bli kalt dårlig mødre etc pga. noe så dustete som dette!

og dropp den "jeg vil kun det beste for barnet mitt oplegget" !!!

DET VIL VI JO ALLE HER INNE !!! så shut the fuck up dustesnakket!

hold dere inne for det er innmari mye fæl eksos ute! :sjarmor: og for all detl ikke gå ut når sola skinner!

PS: siste GRAVID sto det at soling under graviditet er SUNDT! barnet får sterk benbygning av det...

Skrevet

Jeg unngår så godt jeg kan passiv røyking nå, men jeg drar da på fest selv om det finnes røykere der. Som regel har de helt av seg selv enten gått ut/ røyka i ventilatoen på kjøkkenet eller røyket et stykke unna meg, og med åpent vindu. Jeg blir litt uggen og kvalm av røyklukt nå, men dersom det er en festlighet jeg har lyst til å være med på, så gjør jeg det. Dersom det blir for ille, så kjører jeg jo, så da er det bare å dra hjem igjen!

Gjest Gjest
Skrevet
vi ønsker da for f@*n det beste for barnet vårt vi også!!! fordi om vi ikke er HYSTERISKE og unlater å være med på to tre begivenheter der det røykes!  TOBAKKSRØYK!

er vel for f@*n ikke snakk om hasj eller røyke selv her! det snakkes om å sitte i samme rom som noen som røyker.

det henger ikke på greip hvor dette hysteriet skal ende, og jeg klarte ikke å la vær å svare for jeg blir så himla forbanna  :frustrert: ... i helvete skal vi bli kalt dårlig mødre etc pga. noe så dustete som dette!

og dropp den "jeg vil kun det beste for barnet mitt oplegget" !!!

DET VIL VI JO ALLE HER INNE !!!  så shut the fuck up dustesnakket!

hold dere inne for det er innmari mye fæl eksos ute!  :sjarmor:  og for all detl ikke gå ut når sola skinner!

PS: siste GRAVID sto det at soling under graviditet er SUNDT! barnet får sterk benbygning av det...

Det var da virkelig en sterk reaksjon på innlegget mitt.

Jeg mente ikke at andre ikke vil barnets beste, men hvorfor ikke hver person selv kan bestemme hva som er best uten å bli stemplet som hysteriske/ uansvarlige.

(Hva har soling med saken å gjøre?)

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med Fru Magda. Noen ganger skulle man tro at det er første gang det fødes barn og at noen er gravide. Menneskene har selvsagt ;) alltid vært gravide og født barn. Det var kanskje ikke så bra at våre mødre på 70 tallet røykte under svangerskapet men de visste da ikke om alle farene med røyking. Sånn er det alltid. Tror ikke alt vi gjør i dag alltid er så bra heller- det vil vise seg om noen år. Men det ble da mennesker av oss også. Min mor røykte under alle sine svangerskap. Ingen av oss 4 barna ble født for tidlig, har utvikla allergier, har fått ADHD eller lignende. Jeg kunne aldri tenke meg å nekte min mor som enda røyker å røyke hjemme hos seg selv og jeg besøker henne gjerne. Alt med måte sier nå jeg. Ps. Jeg røyker ikke selv da- har aldri gjort det :)

Skrevet

Jeg engasjerer meg litt i dette emnet da jeg selv ikke røyker, men har mange røykere i omganskretsen min. Er ikke gravid ennå, men tenker litt fremover...

Finnes det noe forskning på passiv røyking og hvordan det virker på et foster? Kan man finne noe om dette på nettet? Jeg tror ikke at passiv røyking er bra for et barn, enten det er født eller ikke, men mange røykere ser på slike meninger som "overbeskyttende" og "hysteriske". Jeg ønsker meg noe å slå i bordet med den dagen jeg eventuelt må kreve at noen ikke røyker sammen med meg, ikke bare egne meninger.

De aller fleste tar hensyn, men det er alt for mange som ikke gjør det. Enten fordi de ikke vil ta hensyn eller fordi de ikke forstår at røykingen deres faktisk plager andre.

Jeg har alltid blitt plaget av røyk, får skikkelig vondt i nesa og får pusteproblemer om mange røyker i et rom samtidig over lengre tid. Jeg blir sett på som "sær" og "vanskelig" når jeg ber folk om å gå ut eller er nldt til å lufte. Jeg tror dessverre ikke at det kommer til å endre seg så veldig om jeg skulle bli gravid. :(

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

JEG SLUTTET SELV Å RØYKE I BEGGE MINE SVANGERSKAP. (glemte caps lock)

må si jeg er dritlei å lese annen hver dag om passiv røyking og svangerskap! jo dere ER hysteriske når dere ikke kan sitte EN eller TO ganger iløpet av 9 mnd sammen med noen røykere i en sosial begivenhet. for det var DET trådstarter skrev. altså en eller to ganger i hele svangerskapet!

det er HYSTERI for min del!

og jeg er dritlei å bli sett ned på og få dumme svar på slike forum fra ikkerøykere (som jeg også er!) at vi som "tar tjansen" å ER kansje borti noen som røyker i svangerskapet IKKE er noe annet en uannsvarlige dårlige mødre...( oppfatter jeg det som)...

jeg synes SYND på dere som ikke kan besøke en gammel oldemor pga. hun røyker inne i sin egen stue...(f.eks) fordi DU er gravid!

jeg er SJOKKERT... stakkars personer som er så redde!

men la oss andre for all del besøke gamle oldemødre uten å kalle oss uansvarlige! for vi er faktisk like dritlei å bli kalt det som dere er lei å bli kalt hysteriske!

i rest my case!

Gjest Gjest
Skrevet
Finnes det noe forskning på passiv røyking og hvordan det virker på et foster?

Alle stoffene som mor får i seg gjennom passiv røyking går gjennom blodet til fosteret. Hvor farlig det er får vel hver person vurdere selv.

JEG SLUTTET SELV Å RØYKE I BEGGE MINE SVANGERSKAP. (glemte caps lock)

må si jeg er dritlei å lese annen hver dag om passiv røyking og svangerskap! jo dere ER hysteriske når dere ikke kan sitte EN eller TO ganger iløpet av 9 mnd sammen med noen røykere i en sosial begivenhet. for det var DET trådstarter skrev. altså en eller to ganger i hele svangerskapet!

det er HYSTERI for min del!

og jeg er dritlei å bli sett ned på og få dumme svar på slike forum fra ikkerøykere (som jeg også er!) at vi som "tar tjansen" å ER kansje borti noen som røyker i svangerskapet IKKE er noe annet en uannsvarlige dårlige mødre...( oppfatter jeg det som)...

jeg synes SYND på dere som ikke kan besøke en gammel oldemor pga. hun røyker inne i sin egen stue...(f.eks)  fordi DU er gravid!

jeg er SJOKKERT... stakkars personer som er så redde!

men la oss andre for all del besøke gamle oldemødre uten å kalle oss uansvarlige! for vi er faktisk like dritlei å bli kalt det som dere er lei å bli kalt hysteriske!

i rest my case!

Jeg kan vel ikke si at jeg klarer å respektere dine holdninger ut fra din måte å kritisere på. Du så vel kanskje ikke mitt innlegg der jeg ikke sier at du er uansvarlig, men lurer på hvorfor noen kan bestemme hva som er riktig for andre. DU synes at det er ufarlig med røyk, JEG synes røyk er en veldig uting som jeg ikke ønsker å utsette mitt barn for. (Har opplevd mye sykdom i omgangskretsen min i forbindelse med røyking.) Hvorfor er du så mye bedre enn meg?

Hvis oldemor vil ha besøk, så synes jeg faktisk at det er mindre problematisk for henne å stumpe røyken/ røyke i et annet rom når det er babyer/ gravide på besøk. UTEN at du skal slenge i trynet mitt at jeg er hysterisk.

(Det er forresten ikke synd på meg, så den sympatien kan du spare deg for.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...