Gå til innhold

Lyd som plutselig forsvinner


Gjest Shadowlyn

Anbefalte innlegg

Gjest Shadowlyn

Det lille kontrollpanelet for lyd som skulle være nede i høyre hjørnet er plutselig borte. :forvirra:

Det var der i går og funka helt fint men da jeg slo på pcen i dag var det borte.

Når jeg går på Start > Alle Programmer > Tilbehør > Underholdning > Volumkontroll så får jeg denne beskjeden:

Det er ingen tilgjengelige mikserenheter. Du kan installere mikserenheter ved å gå til Kontrollpanel, klikke Skrivere og annen maskinvare og deretter Legg til maskinvare.

Programmet avsluttes.

Når jeg prøver det får jeg opp en hel liste med ting og SigmaTel C-Major Audio ligger på toppen med et utropstegn over seg.

Når jeg prøver å klikke neste får jeg denne meldingen:

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Hva gjør jeg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shadowlyn
Når jeg prøver det får jeg opp en hel liste med ting og SigmaTel C-Major Audio ligger på toppen med et utropstegn over seg.

Når jeg prøver å klikke neste får jeg denne meldingen:

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Nå har jeg kjørt en feilsøkingsgreie og får ikke denne meldingen lenger, men jeg får fortsatt ingen lyd.

Når jeg prøver å spille en sang får jeg dette:

Kan ikke spille av filen fordi det er et problem med lydenheten. Det kan være at ingen lydenheter er installert på datamaskinen, lydenheten kan være i bruk av et annet program eller den fungerer kanskje ikke som den skal.

Har prøvd å reinstallere lydenheten også, men den er forsatt borte. :grine:

Endret av Shadowlyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Dersom du går på kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandling, står det et utropstegn på gul bakgrunn på noen av lydkontrollerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadowlyn

Det er et sånt utropstegn bak noe under Systemenheter > Enhetsnumerator for Plug and Play-programvare, da.

Så Plug and Play ble nevt et sted når jeg surra rundt og prøvde å fikse dette.. er det der problemet kan ligge?

Kan det ordnes hvis jeg går på Egenskaper > Driver > Rull driver tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kan fungere ja, kanskje spesielt dersom problemene startet etter at driveren ble oppdatert. Det er bare å prøve det. Funker det ikke, velger du bare oppdater driver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Prøvd å restarte maskina bare?

Har opplevd at noen problemer plutselig dukker opp, men neste gang jeg skrur på maskina er alt som det skal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Samme problem som jeg la inn innlegg om lenger nede her dette, bare at du beskrev det bedre. Jeg vil ha lyyyyd! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadowlyn
Det kan fungere ja, kanskje spesielt dersom problemene startet etter at driveren ble oppdatert. Det er bare å prøve det. Funker det ikke, velger du bare oppdater driver igjen.

Har prøvd begge deler, ingenting funker.

Prøvd å restarte maskina bare?

Har opplevd at noen problemer plutselig dukker opp, men neste gang jeg skrur på maskina er alt som det skal igjen.

Ja, restartet flere ganger.

Er det Plug and Play enheten som er ødelagt hos deg og, gjest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du har feil driver inne. Evt skadet. Skulle ordne seg om de ble lagt inn på nytt. Er det en bærbar eller stasjonær pc? Hvis jeg får merke/modell så kan jeg se om jeg finner driveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadowlyn
Det virker som om du har feil driver inne. Evt skadet. Skulle ordne seg om de ble lagt inn på nytt. Er det en bærbar eller stasjonær pc? Hvis jeg får merke/modell så kan jeg se om jeg finner driveren.

Det står at Plug and Play enheten er skadet. Pcen er bærbar. Den tilhører ikke meg, og jeg har den ikke foran meg akkurat nå men kan gi deg merket i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...