Gjest nemorosa Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Hei Skal reise til Island i sommer og lurte på om det er noen som har noen gode tips til ting en kan finne på der og steder en kan dra? Vi er en liten gjeng som skal bo en uke i en leilighet rett utenfor Reykjavik. Blir veldig takknemlig for tips til alt fra utesteder til severdigheter
Gjest Aloha Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Den Blå Lagune er et must! Utrolig herlig.. I Reykjavik by er det mengder av kule utesteder, og gode restauranter. Shoppingsenteret Kringlan er også verdt et besøk.
Smørblomsten Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Blå Lagune ja, et must!!! Lei en bil og kjør til Geysir (Strokkur) tidlig på morgenen og få med det fantastiske naturfenomenet før alle turistbussene kommer dit! Vi var der ca kl 09 og det var rett før bussene kom!!! Etterpå kjører du/dere videre til Gullfoss (ca 15 min med bil fra Geysir) og får med dere det fantastiske fossefallet! Kan gå helt innpå og ta masse fine bilder! Restauranter i Reykjavik er SVINEDYRE, mye dyrere enn Norge faktisk! Det var ihvertfall vår erfaring... GOD TUR Island er nok det landet som har imponert mest av alle de landene jeg har besøkt, og det er maaaange land jeg har vært i, bare så d er sagt Naturfenomener imponerer meg!
Ciara Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Enig med Smørblomsten. Det gyldne triangel (eller var det sirkel det het) er en standard turistrute som består av Thingvellir, Geysir og Gullfoss. Alle tre verdt og se, men lei for all del bil, det er mye mer fleksibelt og hyggelig, og som Smørblomsten sier, gir det deg muligheten til å styre unna turistbussene. Det skal også være supert å kjøre til et sted som heter Landmannalaugar, hvor det er varme kilder, men helt ute i det fri (og altså ikke i anlegg som Den blå lagune). Jeg har ikke vært på Landmannalaugar selv, dessverre, men dit vil jeg virkelig. Ellers er Reykjavik en koselig by. Sannsynligvis kommer dere til å ønske å dra til Den blå lagune et par ganger, så dra dit tidlig i oppholdet deres slik at dere kan dra tilbake om dere vil. Det er så utrolig deilig der, drømmer om å dra tilbake til Island på badeferie! Ellers så er alt utrolig dyrt der, så spar masse penger Men én ting som faktisk ikke er sååå dyrt tatt i betraktning prisnivået ellers, er nettopp leiebil. Prøv et leiebilfirma som heter Átak. Det var rimelig. God tur!
Gjest nemorosa Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Tusen takk for tips sitter og skriver de ned nå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå