Gjest Varg-Menja Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Jeg lurer på om noen av dere kjenner/vet om noen som har fått dekket førerkort klasse C (lastebil-lappen) av aetat?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Jeg lurer på om noen av dere kjenner/vet om noen som har fått dekket førerkort klasse C (lastebil-lappen) av aetat? ← Det er det sikkert. men mange yrkesskoler har halvårige kurs som er gratis...var iallefall inntil i fjor.
Gjest Varg-Menja Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Det er det sikkert. men mange yrkesskoler har halvårige kurs som er gratis...var iallefall inntil i fjor. ← Går det som fulltids skolegang det da, eller? Hvor kan man få mere informasjon om det?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Går det som fulltids skolegang det da, eller? Hvor kan man få mere informasjon om det? ← Det er fulltids skolegang. Du får tatt lappen klasse C-D-CE+truck og kran. I tillegg får du all teorien du trenger for å avlegge fagprøve i yrkessjåførfaget etter tilstrekkelig praksis. Jeg trivdes knallgodt da jeg gikk på et slikt kurs. De kursene finnes ved 5-6 videregående skoler spredt rundtom i landet.
Gjest Varg-Menja Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Det er fulltids skolegang. ← Ok, da blir det vankelig, iom at personen det gjelder ikke får støtte fra lånekassa. Men takk for tipset, skal uansett sjekke det opp.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Det er fulltids skolegang. Du får tatt lappen klasse C-D-CE+truck og kran. I tillegg får du all teorien du trenger for å avlegge fagprøve i yrkessjåførfaget etter tilstrekkelig praksis. Jeg trivdes knallgodt da jeg gikk på et slikt kurs. De kursene finnes ved 5-6 videregående skoler spredt rundtom i landet. ← Da jeg gikk var det flere som fikk dekket kurset av aetat.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Ok, da blir det vankelig, iom at personen det gjelder ikke får støtte fra lånekassa. Men takk for tipset, skal uansett sjekke det opp. ← Man får ikke noe fra lånekassa om skolen er helt gratis. Det er stor søknad. Får du igjennom a-etat, så dekker de reise/opphold. Så er det langtur med trailer og da skal det også overnatting til. En er faktisk garantert jobb etterpå
liv Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 får du kurset igjennom aetat så får en også kurspenger/dagpenger samtidig.
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Man får ikke noe fra lånekassa om skolen er helt gratis. Det er stor søknad. Får du igjennom a-etat, så dekker de reise/opphold. Så er det langtur med trailer og da skal det også overnatting til. En er faktisk garantert jobb etterpå ← All utdanning i Norge er da gratis, Lånekassa er der for å dekke bo og leve-utgifter mens man studerer. Og aetat setter seg likevel på bakbeina for å dekke slike ting, selv om man er garantert jobb etterpå, desverre.
Gjest Coolaid Skrevet 17. mai 2006 #10 Skrevet 17. mai 2006 Jeg sjekka kl C med aetat, og de sier at man alltid kan søke, men veldig vanskelig å få det dekket, da budsjettet var tomt når jeg spurte (sjekka vel i mars) Selv om man kan få kontrakt på jobb dersom man får kl C fra aetat er det vanskelig å få dette innvilget. Dette var i aetat Arna -Bergen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå