Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 ja,det lurer jeg på.med lite sukker og fett.evt med kunstig sukker. har lurt litt på vannbakkels...?det er vel ikke så ille?men fylle den med hva?
Arkana Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Vannbakkels inneholder en del fett, så det er ikke akkurat slankekost selv om det ikke inneholder sukker. Men det er jo ikke det verste du kan spise heller. Jeg har noen oppskrifter på lettere kaker som du kanskje kan prøve. Atkins Sjokoladekake 6 egg 8 ss smør 1 ts vaniljeekstrakt 2 ss vann 100 g usøtet sjokolade 2 ss kakao ca ¾ kopp søtningsstoff 1 toppet ts bakepulver Smelt sjokolade, smør og vann i bolle i vannbad. Avkjøl, og ha i 1/4 kopp med søtstoff, kakaopulver og vaniljeekstrakt. Rør godt. Pisk eggene til stiv eggedosis. Pisk inn resten av søtstoffet. Vend eggedosisen inn i sjokoladen. Hell i en smurt og bakepapirkledt 20-22 cm springform og stek stek midt i ovnen ved 160 grader i 40-45 minutter. Avkjøl helt i formen. Lett banankake 2 egg 2 modne bananer ½ kopp olje 3 kopper speltmel 1 ts natron 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 8 ss melk Pisk eggedosis, mos bananer med en gaffel og ha i. Bland i alle de andre ingrediensene og hell i en smurt form. Stekes på 175 grader i ca 30 min. Lette blåbærbrownies 1 dl valnøtter 1 dl sukker 1 ts vaniljesukker 1½ dl hvetemel ¾ dl kakao 1 ts bakepulver ½ ts salt 2 dl eplemos 1,5 dl ferske eller frosne blåbær Hakk valnøttene grovt og bland med de tørre ingrediensene. Rør inn eplemos og blåbær, og spe evt med litt vann til en jevn, men tykk røre. Hell i en liten smurt langpanne og stek ved 175 grader i 15 minutter. Lette vafler (3 plater) 1 egg 2 ss natrenapulver 1 dl skummet melk 100 g kesam 8% 40 g hvetemel litt kardemomme Bland alle ingrediensene og stek. Endret 12. mai 2006 av Arkana
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå