Gå til innhold

Vil lage ostekake i dag, holder den til mandag?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ostekake av kjeks, creme fraiche, philadelfiaost, cottage cheese, kremfløte og med gelè: kan den fryses i 4 større biter, eller vil den da bli ødelagt eller forverret?

:forvirret:

Håper på korrekte svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ostekaker med gelatin bør ikke fryses, men den vil holde seg til mandag i kjøleskap.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, takk skal du ha. Så du mener den vil holde seg i kjøleskapet så godt at den fint kan serveres til andre mennesker som "like god" på mandag?

Skrevet

Ja, det vil jeg si. Når jeg lager ostekaker varer de i allefall lengre enn noen dager. Bare pass på at melkeproduktene har lengre holdbarhet enn til mandag, ellers kan kaken bli sur.

Gjest Gjest
Skrevet

Bra du sa det siste der...creme fraichen gikk ut på dato for tre dager siden!

Gjest Gjesta
Skrevet
Ok, takk skal du ha. Så du mener den vil holde seg i kjøleskapet så godt at den fint kan serveres til andre mennesker som "like god" på mandag?

De ostekakene jeg har laget selv har blitt mye bedre etter noen dager, så jeg vil påstå at den "blir bedre" til mandag.

(pass på datoen på råvarene , ja..)

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, men det sto ikke at kokke lises ostekake kunne fryses etter at den er ferdig.

Gjest gjest1
Skrevet

Det står i oppskriften at kaken skal fryes før man legger på gelelokket.

Uansett, det går helt fint å fryse produkter med gelatin, man må bare tine i køleskap før servering.

Skrevet

de 123 eller møllerens ostekake, kan de fryses?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...