Gjest Svimle Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Bryllupskaken vår i 3 etg blir på mandelbunn, og med pasjonsfruktmousse på én del, bringebærmousse på én, og jordbærmousse på den siste delen. Frisk kake, som vi har prøvebakt. Men hvordan ville du pyntet en slik kake i anledning bryllup? Moussen er så luftig og myk at marsipanlokk antakelig vil få alt til å skvises utover. Skal jeg dekke med krem? Friske bær eller friske roser? Annet dekke? Kunne godt tenkt meg å ha samme "dekke" på de tre etasjene, slik at det ikke blir tre forskjellige farger. Tips og meninger mottas med stor takk!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Ville ikke dekket kakene, men heller pyntet med krem og frukt. For eksempel sprøyte på kremen likt og legge på frult og bær likt, men ha jorbær på jordbærkaken og bringebær på bringebærkaken.
Gjest Svimle Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Ville ikke dekket kakene, men heller pyntet med krem og frukt. For eksempel sprøyte på kremen likt og legge på frult og bær likt, men ha jorbær på jordbærkaken og bringebær på bringebærkaken. ← Takk for tilbakemelding! Dette er et av alternativene jeg har i hodet
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2006 #4 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Jeg er enig, pynt med frisk frusk ettersom hvilken kake det er. Kan være fint å pynte de likt, bare med forskjellig frukt. Foreksempel en rand rundt med frukten og krem rundt på kanten? Evt. pynte med mandler og? Endret 12. mai 2006 av Binna
Scheherazade Skrevet 12. mai 2006 #6 Skrevet 12. mai 2006 Jeg ville ikke hatt krem på, bare frukt og bær, ikke over hele kaken, men dandert i en "haug" på siden. Og kanskje litt sjokolade, høvlet, rullet, flak eller lignende.
Gjest Svimle Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 Gode forslag her Tusen takk! Kom gjerne med flere!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #8 Skrevet 12. mai 2006 Sjokolade er godt og kan lages veldig lekkert. Smelt sjokolade i en pose og skriv navnene deres, tegn eller lignende (kan skrive på et ark som du så legger en foil over så er det bare å "tegne av" arket under). Kan også lage veldig proffe "rør" av sjokolade: Bruk foil. tegn et firkantet rutenett eller lignende med sjokoladeposen. Rull sammen foilen og sett den sammenrullet i et glass til den er stiv - blir kjempeprofft!
Gjest Svimle Skrevet 12. mai 2006 #9 Skrevet 12. mai 2006 Sjokolade er godt og kan lages veldig lekkert. Smelt sjokolade i en pose og skriv navnene deres, tegn eller lignende (kan skrive på et ark som du så legger en foil over så er det bare å "tegne av" arket under). Kan også lage veldig proffe "rør" av sjokolade: Bruk foil. tegn et firkantet rutenett eller lignende med sjokoladeposen. Rull sammen foilen og sett den sammenrullet i et glass til den er stiv - blir kjempeprofft! ← Sweet, den likte jeg! Kombinasjon av frukt og kunsteriske sjokolade"ting" blir vel bra?
Scheherazade Skrevet 13. mai 2006 #10 Skrevet 13. mai 2006 Sweet, den likte jeg! Kombinasjon av frukt og kunsteriske sjokolade"ting" blir vel bra? ← Ja, det synes jeg blir det beste! Feks en physalis med skallet trukket opp, tynne epleskiver penslet med litt sitron og lagt i en vifte, noen bringebær, jordbær i vifte, blåbær hvis du får tak i i butikken, en halv pasjonsfrukt, noen tynne flak med fersken eller honningmelon. Alt dandert sammen med litt sjokolade.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #11 Skrevet 13. mai 2006 Ja, det synes jeg blir det beste! Feks en physalis med skallet trukket opp, tynne epleskiver penslet med litt sitron og lagt i en vifte, noen bringebær, jordbær i vifte, blåbær hvis du får tak i i butikken, en halv pasjonsfrukt, noen tynne flak med fersken eller honningmelon. Alt dandert sammen med litt sjokolade. ← Tusen takk, dette tipset tar jeg med meg! BecomingBride ii
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå