Gå til innhold

Sennep

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har et problem med at jeg synes sennepsglassene ser så spennende ut på butikken. Så kjøper jeg, og de blir stående i kjøleskapet uten at jeg bruker dem. Har dere noen gode oppskrifter med sennep?

Videoannonse
Annonse
Gjest splæsj
Skrevet

Jeg bruker det mest for å piffe opp et smørbrød, eller i salatdressing. Eller litt i hjemmelaget potetstappe. Bruker dijonsennep.

Skrevet

Bruker noen ganger et tynt lag sennep på pizzabunnen i stedet for pizzasaus. Godt med tunfisk på.

Gjest Thalassa
Skrevet

Jeg liker ikke vanlig sterk sennep, det eneste jeg spiser av det er bergbys sennep på wiener i brød.

Skrevet (endret)

Til pølser, på hamburgere, i hjemmelaget majones/aïoli, i hjemmelagede påleggsalater, i sauser og gryteretter, i paier, på smørbrød, i dressinger, til kryddersmør, i marinader, panering/glasering, i enkelte typer gjærbakst (f.eks. ost/sennepsscones eller urtebrød) ++

Endret av Arkana
Skrevet

Blander med olivenolje, balsamikoeddik, urter og pepper og har som dressing på pastasalat.

Ellers er det godt i marinader på svinekjøtt og kyllingfilet.

Skrevet

Jeg bruker det kun i vinaigrette. Jeg liker det egentlig ikke... Men gubben bruker det gjerne på feks varmt ostesmørbrød.

Gjest Svimle
Skrevet

Sennep er veldig godt på lapskaus! Jeg vet, det høres pyton ut.. men det er godt!

Skrevet

Vi bruker sennep til stekt kalkunfalukorv og potetstappe for det meste, ellers så spiser sambo det på pølser, hamburger og ostesmørbrød.

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker det under hvitost på brødskiva i stede for smør.

Skrevet

i en marinade jeg lager til kylling

og på julematen.

ellers aldri

Skrevet (endret)

Jeg bruker det i en enkel saus: F.eks. svinefilet i skiver, stekt på panne. Jeg lar kjøttet ligge i stekepannen, legger i en klatt sennep (helst dijon) og heller på fløte. Salt og pepper. Kok opp og server.

Endret av Monarda
Gjest Fantus
Skrevet

Jeg blander et par teskjeer grov sennep med lettrømme. Kjempegodt til fiskepinner eller stekte poteter.

Skrevet

Jeg bruker sennep på ostesmørbrød, i stede for smør. Men det er det eneste jeg bruker det til og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...