Gjest Gjest_pia_* Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Noen som kan tipse oss om flotte steder til vår 1 ukes bryllupsreise? Må være en plass hvor man får både historie og strandliv. Også skal vi på jentetur snart(gleder meg), men hvor drar man da? helst ikke på en sånn reinspikka partyplass, det er bare tragisk...
Solstua Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Jeg må bare få anbefale Kroatia :-D Når vi giftet oss i fjor reiste vi på en 2 ukers bryllupsreise dit, det var helt fantastisk! Særlig siden det var en fin kombinasjon av strand og kultur/historie. I tillegg er det et nydelig land og hyggelige folk
Mixelite Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Vi tilbragte bryllupsreisen vår på Chios, og har reist tilbake dit utallige ganger siden! På Chios får du alt! Trivelige folk, strandliv, enten du velger strand med solstoler og aktiviteter, strand helt for deg selv, sand eller stein. Fritt valg :-) Chios er sprekkfull av historiske steder og små og store landsbyer med hvert sitt særpreg. Emborio med sorte lavarullestensstrand, Mesta som er bygget som en "festningsby" med kun en inngang og utgang et koselig torg, trange smug og en nydelig vakker kirke! Vi diskuterte om det var Hellas eller Chios vakreste her en dag :-D Så har man Pirgi, med sin xysta, geometriske mønstre sirlig risset inn i husfasadene mens pussen var våt. Og igjen en koselig torg. Anavatos, ørneredebyen som man snaut ser på avstand fordi den går i ett med fjellet rundt! Chios by, en moderne, travel by med det man trenger av butikker og litt til. Alt fra moteklær og sko til parfymerier, bokhandlere, blikkenslager, kafeer og barer... Hektisk og rolig på samme tid :-) Om ikke det var nok, har øya kjempegod gresk mat! Vil du bo virkelig romantisk, kan jeg anbefale bostedet Theoxenia på Agia Fotini. En nydelig hvit rullestensstrand med krystallklart vann(blått flagg). Stedet er rolig og koselig utenom grekernes høysesong og man kan sitte på balkongen og høre havet skvalpe mot stranden mens månen speiler seg i vannflaten. Vil du vite mer om Chios, har jeg skrevet en del på hjemmesiden min: http://home.no.net/mixelite Der finner du også linker til mange gode sider om Chios og info om hvordan du kan komme dit! Uansett, lykke til med valget! Verden er full av muligheter :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå