Gå til innhold

Livmortappen


Gjest Veslemøy

Anbefalte innlegg

Gjest Veslemøy

Hei!

Jeg har hørt at noen kan kjenne på livmortappen at man er gravid.. dvs at man kan kjenne om den er hard eller myk..? Kan man kjenne om det "hullet" er lukket eller ikke?

Noen som vet noe om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kloke sara

Jeg har hørt at livmortappen blir hard om man gravid... men om du kan sjekke om den er åpen eller lukket vet jeg ikke....

Den lukker jo seg når du blir gravid, men om du kan kjenne det selv... I don't know...

Andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan definitivt kjenne på livmortappen om du er gravid! Det har jeg gjort ved begge mine graviditeter. Like før menstruasjonen vil livmortappen være myk og åpen, mens den ved graviditet vil være hard og lukket. Ikke sikkert alle greier å kjenne livmortappen, for du må stikke fingeren ganske langt inn, men hvis du først kommer til så er det relativt lett å kjenne om den er åpen eller lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veslemøy

Er livmortappen den greia man kjenner innvendig? Akkurat som en "finger"..sorry, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den.. Kan man kjenne at den er åpen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, det er liksom der skjeden "stopper"... Du kan tydelig kjenne forskjell på om den er åpen eller lukket. Men det er kanskje ikke så lett å avgjøre hvis du aldri har kjent etter før... Best å undersøke den på ulike tidspunkt i syklusen for å "bli kjent med den", hvis du skjønner hva jeg mener... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg pleier å sjekke hver dag, så har blitt godt kjent med min!

Hvis den er åpen, kjenner du en tydelig grop.

Hvis den er hard, kjennes den ut som en nesetipp.

Sånn ca....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dumma

Hvordan når dere egentlig helt inn? Jeg klarer ikke å komme til, jeg... Er det en speriell stilling som gjør det lettere å nå frem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg klarer ikke nå inn hvis jeg sitter på huk eller ligger. Bare hvis jeg sitter på do, da går det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest groovie

Hei!

Jeg har også et spørsmål... lukker tappen seg igjen med engang man har blitt befruktet? Dvs blir livmortappen hard med engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lukker seg vel gjerne etter EL uavhengig av befruktning eller ikke.

Hos meg gjør den hvertfall det.

(Og så åpner den seg igjen når det skal bli EL igjen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...