Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Helt greit for meg. Kan du da innrømme at trafficking er et problem, og at det er et problem at det står kunder i kø for å kjøpe sex av ofrene?

Dersom hun eller han som bedriver salg av sex via trafficing ser seg selv som et offer så ser jeg ikke noen grunn for å benekte at det kan være et problem...

Er du med på at det finnes noen av dem som gjør det for pengenes skyld?

Ja helt klart, på samme måte som noen satser direkte opp mot en topplederjobb uten andre grunner enn lønn også......

Kan du gå med på at noen av dem bruker press og vold?

Ja det kan jeg - men igjen er det ikke slik at majoriteten gjør det basert på at det finnes noen som er voldelig osv..

Men jeg er rimelig sikker på at ved å opne for kjøp og salg i opne og regulerte former vil gjøre at mange av de problemene du sikter til vil være vanskeligere å opprettholde... Hva skal man "true" med dersom kjøp og salg ikke lengre er tabu og ulovlig, men tvert imot "akseptert" som eg valg mennesker som er voksne må få ta på eget initiativ?

Videoannonse
Annonse
Gjest realist
Skrevet
Pussig at alle som kjøper sex, gjør det av denne ene jenta.

Når sa jeg det? Det var ment som et motargument mot den vanlige retorikken om at INGEN kan like å selge sex. Det blir feil når man argumenterer ut fra sin egen avsky over hvordan man tenker seg det foregår, og hvordan man tror man selv ville opplevd det. Folk er heldigvis forskjellige. Utfra samme logikk burde jeg gå inn for å forby homsesex, bare fordi jeg TROR det ville vært ekkelt å bli tatt bakfra av en mann.

Våkn opp! Traffickingofre, som får ødelagt livene sine, tjener inn gode penger til bakmennene. De har kunder dagen lang - hvordan kan dere forsvare dere selv?

Anbefaler Rosenlund og Hellströms "Boks 21" til de som har lyst til å lese om traffickingofre. Men det har vi vel egentlig ikke lyst til...?

Er du snart ferdig med å brenne stråmenn? Det er da ingen som argumenterer for å tillate mishandling, voldtekt og slavedrift. Og boken er da vitterlig fiksjon? Det som beskrives er grov kriminalitet, ingen tvil om det. Men å generalisere over hele bransjen er like idiotisk som å tro at alle muslimer helst vil hugge hodet av alle vantro de møter.

Som jeg sa tidligere, slike saker er unntak, ikke regelen. Problemet for mange jenter er motsatt, de har ikke så mange kunder som de skulle ønske, da markedet er noe overetablert for tiden.

-- realist

Gjest Gjest
Skrevet
Akkurat DET tror jeg ikke før du får vist meg en av disse hjertegode hallikene.

Har du noe bevis på at Club4-fyren som ble hallikdømt utnyttet eller mishandlet noen? Det var også en sak på vestlandet der en prostituert kvinne ble dømt etter å ha lånt ut leiligheten til en annen prostituert. Heldigvis har politiet/påtalemyndigheten stort sett ikke kjørt slike saker, men loven tillater å straffe også de som hjelper jentene.

Når man gjør noe ulovlig, kommer kriminelle inn og det frie markedet går ut. Prisene øker pga. risikoen for de involverte, og det blir mer svarte penger å tjene.

-- realist

Gjest Hedda Gabler
Skrevet
Hva skal man "true" med dersom kjøp og salg ikke lengre er tabu og ulovlig, men tvert imot "akseptert" som eg valg mennesker som er voksne må få ta på eget initiativ?

Man kan true med

* voldtekt

* drap

* vold, fysisk og psykisk

* tortur, voldtekt og drap på familiemedlemmer

Jeg mener at dere som sidestiller enhver annen jobb med å selge kroppen sin, er naive. Det er forskjell på å åpne vagina, munn og endetarm framfor å kjede seg på jobb.

Skrevet

...Klart tegn på at de ikke liker jobben, og ødeleggende for de mørke jentene som gir bra service...

Er sex en service tjeneste paa lik linje med en fotmassasje?

Gjest realist
Skrevet
...Klart tegn på at de ikke liker jobben, og ødeleggende for de mørke jentene som gir bra service...

Er sex en service tjeneste paa lik linje med en fotmassasje?

Det kan være det. Det kan også være mye mer, på godt og vondt.

-- realist

Gjest Gjest
Skrevet

Dere som digger prostitusjon kan dra ned i horestrøket i Oslo og selge sex for en kveld. La ca 10-15 menn få lov til å ta deg analt, vaginalt og oralt i løpet av en kveld, gjerne uten kondom. Du lar den første og beste som spør få seg et nummer, etter at de har prutet prisen, uansett alder, utseende og oppførsel.

Skrevet
Dere som digger prostitusjon kan dra ned i horestrøket i Oslo og selge sex for en kveld.

Nå er det stor forskjell på meg som vil gi jenter en mulighet til å selge sex i ordnede former og deg som ikke klarer argumentere på et seriøst nivå.. Hvem har sagt at jeg må erfare hvordan det er å være prostituert for å mene noe? Og hvem har sagt at all prostitusjon foregår på gata i Oslo?

Når det gjelder trusler "Hedda Gabler" mente jeg ikke true jentene slik du mente, jeg mente truslen fra samfunnets "høye moralske voktere" - som forøvrig minner litt om Inger Lise Rypdals sang fra 60 tallet - "Jeg vil fortelle hva som hente på et sted helt innerst i en fjord, der bodde tusen frelste, en tenåring og hennes unge mor..."

Jeg mener at dere som sidestiller enhver annen jobb med å selge kroppen sin, er naive.

Dessuten - det er ikke snakk om å kjede seg på jobb - det er snakk om å mistrives til den grad at man blir syk av det - veldig mange i dag lider unger press av umenneskelig karakter andre steder enn innen prostitusjon også...

Det er forskjell på å åpne vagina, munn og endetarm framfor å kjede seg på jobb

Helt klart - men det er et valg man tar i de aller fleste tilfeller...

Gjest gjest1
Skrevet
Hva med å kriminalisere både kjøp og salg av sex? Bruk av narko er ikke lov, selv om man ikke skader andre enn seg selv direkte ved å bruke dop.

Jeg synes ikke det er greit at sex blir en vare, hvorfor skal det være lov å gjøre det til det, slik horene gjør?

Den voldsomme polariseringen som noen står for med hora som uskyldig offer og kunden som overgriper er ofte ikke i overenstemmelse med virkeligheten.

Hjelper det at narkotikabruk er forbudt? Har vi fått færre narkomane av den grunn? Nei, det blir faktisk flere og flere av dem...

Hjalp det å få dem vekk fra f.eks. Plata i Oslo? Nei, de finnes fremdeles, og har like store problemer, men nå er de i Skippergata i stedet.

DU synes ikke det er greit at sex blir en handelsvare... Nei, men det finnes mange som synes det er helt greit at det blir det også...

I alle tider har det eksistert prostitusjon. Det har vært tider og steder i verden hvor de prostituerte har hatt status. Disse led neppe noen overlast. De hadde neppe halliker til å ta vare på dem, eller som banket livskiten ut av dem.

De var respekterte på lik linje med hvem som helst.

Jeg er av den hellige overbevisning at det er samfunnsmoralen/kristenmoralen som gjør dette "yrket" så nedverdigende. Det er skammen som er det største problemet. Selvfølgelig er det vondt å leve som prostituert når alle rundt deg forteller deg at du er syndig, skitten, et dårligere menneske enn alle andre. Du har ingen verdi. Og selvfølgelig blir du sittende med følelsen at det du gjør er ekkelt og skittent fordi du tar penger for det.

Jeg mener også at dette er det som i hovedsak gjør at de bankes av enkelte kunder. Det er ingen respekt for de prostituerte. De er søppel, avskum.. umoralske.. de er uten verdi.

Det er moralen og ikke sexen i seg selv som er det største problemet.

Sex er sex - det er en mekanisk fysisk handling. At noen ikke kan bedrive denne handlingen uten å involvere en masse følelser får stå for deres egen regning. Mener jeg. NOEN kan, og hvorfor skal moralistene stå rundt med sine pekefingre og fortelle deg at det er feil?

Skrevet

Prostitusjon har ikke eksistert til alle tider. Det er en myte.

Gjest gjest1
Skrevet

Mulig det ikke har eksistert til alle tider, men et nytt fenomen er det ikke

Skrevet
Mulig det ikke har eksistert til alle tider, men et nytt fenomen er det ikke

Det er det ikke, men et slikt omfang som idag (jfr trafficking osv) er et forholdsvis nytt fenomen som har kommi de siste 10-15 åra.

Skrevet

Når har prostitusjon ikke eksistert?

Skrevet
Når har prostitusjon ikke eksistert?

Så vidt man vet eksisterte det ikke i nomadesamfunnet. Prostitusjonen begynte etter at man hadde fått privateiendom og familie.

Gjest Gjest
Skrevet
Så vidt man vet eksisterte det ikke i nomadesamfunnet. Prostitusjonen begynte etter at man hadde fått privateiendom og familie.

Og så?

Prostiusjon er kommet for å bli, og takk og lov for det! :klappe:

Skrevet

Nå har ikke nomader noe med tidsregning å gjøre slik sett, men skal man trekke linjer tilbake til når våre forfedre var nomader, må vi tilbake lenge før skriften. Og før de skriftlige kilder kan man ikke bevise noe fra eller til, men straks vi har skriftlige kilder ser vi at det har forekommet prostitusjon. Det virker derfor som en tryggere antagelse at prostitusjon har eksistert i tiden vi ikke har kilder for, enn at det ikke har eksistert. Selv tror jeg prostitusjon har eksistert siden den første urmannen tilbød den første urkvinnen en skinnfell for et ligg.

Skrevet
Nå har ikke nomader noe med tidsregning å gjøre slik sett, men skal man trekke linjer tilbake til når våre forfedre var nomader, må vi tilbake lenge før skriften. Og før de skriftlige kilder kan man ikke bevise noe fra eller til, men straks vi har skriftlige kilder ser vi at det har forekommet prostitusjon. Det virker derfor som en tryggere antagelse at prostitusjon har eksistert i tiden vi ikke har kilder for, enn at det ikke har eksistert. Selv tror jeg prostitusjon har eksistert siden den første urmannen tilbød den første urkvinnen en skinnfell for et ligg.

hvorfor var det prostitusjon? prostitusjon er å ta betaling for sexuelle tjenester.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
hvorfor var det prostitusjon? prostitusjon er å ta betaling for sexuelle tjenester.

Man kan vel betale med noe annet enn penger. Hvis man selger seg for to six-pack med øl, er jo det prostitusjon.

Skrevet (endret)
Man kan vel betale med noe annet enn penger. Hvis man selger seg for to six-pack med øl, er jo det prostitusjon.

er klar over det, men det var ikke det vedkommende skisserte. legg merke til at jeg skreiv at prostitusjon er å ta betaling for sex, ikke å ta penger for sex. du liker å misforstå meg, ikke sant?

Endret av Diktern
Skrevet
er klar over det, men det var ikke det vedkommende skisserte. legg merke til at jeg skreiv at prostitusjon er å ta betaling for sex, ikke å ta penger for sex. du liker å misforstå meg, ikke sant?

Selv tror jeg prostitusjon har eksistert siden den første urmannen tilbød den første urkvinnen en skinnfell for et ligg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...