Gjest Sommerklar Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Jeg skal til en gresk øy i sommer og har hørt at det er fryktelig mye mygg på akkurat det stedet. Av erfaring blir jeg ALLTID overfalt og nærmest spist opp av mygg både i syden og i Norge. Er det noen kremer eller salver eller spray til å ta på kroppen som dere har hatt gode erfaringer med? Altså forebyggende. Jeg sitter jo med skjørt eller kjole når vi spiser ute om kvelden, har ikke lyst til å begynne å gå med bobledress heller. Uff, det er så kjedelig å gå rundt med alle de røde, kløete stikkene hele ferien, ofte hovner de opp også. Noen gode anbefalinger? Da blir jeg kjempeglad
Brunhilde Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Du får kjøpt en krem som heter EURAX på apotektet. Den skal være klødempende og har som "bivirkning" at den hindrer myggstikk. Jeg har brukt den med veldig godt resultat når jeg har vært i myggområder.
Arkana Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Som Brunhilde sier er Eurax glimrende når du først har fått insektsbitt. Du får dessuten myggspray/-stift på apoteket, bruker du den slipper du kanskje å bruke Eurax i det hele tatt.
muldvarpen Skrevet 12. mai 2006 #4 Skrevet 12. mai 2006 jeg vil anbefale mygga myggmelk. den har jeg brukt hjemme i norge og på tur i thailand - så den funker nok på myggen i hellas også
Brunhilde Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 Som Brunhilde sier er Eurax glimrende når du først har fått insektsbitt. Du får dessuten myggspray/-stift på apoteket, bruker du den slipper du kanskje å bruke Eurax i det hele tatt. ← Eurax virker også forebyggende, det er et stoff i den som myggen unngår...
Amanlis Skrevet 12. mai 2006 #6 Skrevet 12. mai 2006 Jeg bruker kun Mygga som Muldvarpen nevner. Ingen over og ingen ved siden. Den er best i de fleste tester.
Gjest Pax Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Det er langt mer usunt å bruke myggspray enn å bli stukket av mygg. Ikke spis søte ting, mygg elsker søtt blod. Allergimedisin hjelper og, ogm du har mulighet til å ta det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå