LilleBille Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #21 Skrevet 14. mai 2006 Det er en Siemens. Nå har jeg prøvd å justere glansemiddelet - får se om det hjelper. Det var ikke noe påfyllingssted for salt - så da krysser jeg fingrene for at det kan hjelpe litt med endring av glansemiddel - for ofte har ikke oppvasken tørsket skikkelig - det kan kanskje ha noe å si. Jeg takker for alle gode forslag - og prøver
Elle Melle Skrevet 16. mai 2006 #22 Skrevet 16. mai 2006 Da vi fikk ny oppvaskemaskin sendte jeg faktisk mail til vannverket for å høre hvilken ph-verdi vannet hadde der vi bor (og om man dermed trengte salt). Det finnes ikke vann i Norge med ph som krever salt i maskinen, så det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg om.
Grooo Skrevet 17. mai 2006 #23 Skrevet 17. mai 2006 Det finnes ikke vann i Norge med ph som krever salt i maskinen, så det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg om. ← For noe tull! Mulig dette gjelder alle offentlige vannverk, men det er faktisk mange her i landet som har privte borrehull og da blir det helt annerledes. Hos mine foreldre feks er det vanvittig mye kalk i vannet, hadde de hatt oppvaskmaskin måtte de brukt salt. Man _ser_ på vannet at det er kalk i det uten at det er noe skadelig eller farlig, eneste som tok skade av det var de stakkars akvariefiskene.. De måtte få vann fra andre steder for de tålte ikke borrevannet.
Elle Melle Skrevet 19. mai 2006 #24 Skrevet 19. mai 2006 Ja, der sier du noe. Svaret fra vannverket innbefattet sikkert ikke privat vann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå