Gå til innhold

Har du en "uniform" som er "deg"?

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Har også fått den uniformbeskyldelsen av min kjære sambis. Han har nok rett også tenker jeg ;) Det det går i er først og fremst følgende:

- Cardigan i nøytrale farger, enkelt snitt

- Topper med rund hals, også som regel i nøytrale farger

- Jeans m/straight leg

- Sorte, hvite eller brune sko

- Sorte eller brune vesker

- Hårbøyle eller hestehale

Tja, er nok ganske kjedelig og uniform i stilen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

sommeruniform valgt av praktiske hensyn (liten kropp, i permisjon, to barn)

* jeans (bootcut, ja, gjett hvor korte bena mine ville se ut ellers :ler: )

* skjørt i slitesterke (sette seg på gresset) materialer som går akkurat til kneet (illusjon: lekre legger)

* topp med ingen ermer hvis det er sol, korte ermer hvis det er sol og jeg skal møte noen, lange ermer hvis ikke sol

* cardigan el.l.

* skjerf hvis jeg for 100. gang er forkjølet

* hestehale så ikke babyen skal få tak og lugge

* ingen smykker som babyen kan rive i/som kan skrape opp babyen

* sko: lave&sporty, høyhælte&lekre, boots, sandaler, HER slår jeg ut håret :ler:

Endret av Klips
Skrevet

* jeans (bootcut, ja, gjett hvor korte bena mine ville se ut ellers  :ler: )

Jeg ser om mulig enda mer kortbeint ut i bootcut enn med rette/smale jeans. ;) Rette jeans er dessuten slankende. Så på Oprah (:flau:) hvor jeansekspert uttalte at man ikke burde gå med bootcut med mindre man var høy. Jeg er egentlig enig i det.

Skrevet

Neimen jeg har da prøvd? Bena får jo så rar fasong i sånne trange bukser. Men kanskje heeelt rette ben er bedre? I hvert fall IKKE bukser som er trange nede eller som slutter noe som helst sted før ETTER ankelen.

Skrevet

*sukk* må jeg ut og kjøpe nye bukser nå da :roll:

:ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes rette bein er best hvis man ikke er ekstremt langbeint. Men samtidig, for den som har rundere hofter, er bootcut mer kledelig enn rette bein.

Det er ikke lett, så mitt forslag er å bruke det du føler deg best i. Det er sannsynligvis også det du SER best ut i. ;)

Skrevet
*sukk* må jeg ut og kjøpe nye bukser nå da :roll:

:ler:

Uff, det var ikke meningen å prakke på deg noe du ikke vil ha! Jeg husker bare hvordan jeg syntes jeg så kjempemerkelig ut i bukser med rette bein, mens jeg nå omtrent ikke kan få det smalt nok. ;) Ok, det er ganske fashionwhore, men rette bein er standarden, bootcut og smale bein er begge trender som kommer og går.

Gjest Donna
Skrevet

Mine basisplagg er i svart, brunt eller hvitt.

Elsker litt korte bukser, litt utringet topp, side tunika/skjorter utenpå, skjerf, støvletter, sko med høye hæler ... store sølvringer i ørene ... smykker forøvrig begrenser seg til ringer i sølv og hvitt gull.

Er alltid opptatt av at ting passer sammen - har derfor en mengde vesker, klokker, jakker, sko og støvletter som jeg varierer med.

Skrevet
Jeg synes rette bein er best hvis man ikke er ekstremt langbeint.

Nå sporer jeg helt av her, men... får jeg disse utenpå støvlettene? For det er ikke snakk om å putte dem oppi!
Gjest Gjesta
Skrevet
Nå sporer jeg helt av her, men... får jeg disse utenpå støvlettene? For det er ikke snakk om å putte dem oppi!

Ja, det får du. Det jeg mener med "rette bein" er i hvertfall bukser som er rette fra kneet og ned. Men en bitteliten bootcut er heller ikke så ille.

Skrevet

Går helt fint å dra dem over støvlettene, det klarer i alle fall jeg fint!

Skrevet

Ok. Jeg går jo ikke med kjempesleng heller ;)

Men nå lover jeg å ikke spore av denne tråden mer.

Tilbake til uniformene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...