Gå til innhold

Alle er så like

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)

Med fare for å bli halshugd , har jeg lyst til å stille et spørsmål.

Jeg har akkurat giftet meg og da var jeg en del her inne og fikk en del tips ( takk for det) , men det jeg la merke til var at utrolig mange skulle ha nesten like kjoler.

Nå er det jo sånn at moten gjør jo sitt for at kjolene har en lik stil, men det virker litt på meg som det viktigste for mange var og ha en kjole i det eller det merke og det måtte være uten skuldre. Alle har jo det!

Man skiller seg jo ikke ut og alle bruder ser jo mer eller mindre like ut.

Er ikke det litt kjedelig?

Endret av Gamle Alex
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jo.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

:ler:

takk for forklaringen

Gjest gjesta
Skrevet

Syns det er mange her som har valgt ganske så ulike kjoler.

Det vitkigste er at man liker kjolen selv. :)

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Syns det er mange her som har valgt ganske så ulike kjoler.

Det vitkigste er at man liker kjolen selv. :)

Joda , det er klart, men for mange så er det den dagen de skal skille seg ut fra mengden også har "halve" dameandelen av gjesten hatt samme kjole

Overdriver nå, men du skjønner hva jeg mener<?

Gjest gjest1
Skrevet
:ler:

takk for forklaringen

Eg er einig med deg, det var berre det... :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har akkurat giftet meg og da var jeg en del her inne og fikk en del tips ( takk for det) , men det jeg la merke til var at utrolig mange skulle ha nesten like kjoler.

Nå er det jo sånn at moten gjør jo sitt for at kjolene har en lik stil, men det virker litt på meg som det viktigste for mange var og ha en kjole i det eller det merke og det måtte være uten skuldre. Alle har jo det!

Hva slags kjole hadde du alex?

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Hva slags kjole hadde du alex?

Husker ikke engang hva den het, men det var en fotsid selskapskjole, sandfarget, nettop fordi jeg synes alle kjoler ser mer eller mindre like ut

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat det med kjolene synes jeg ikke gjør noe. Man gifter seg jo uten alle de andre brudene tilstede, så det gjør ikke noe at man ikke skiller seg ut - i bryllupet man er i blir man sikkert sett.

En annen ting er at jeg smiler litt skjevt av alle de ned i minste detalj tradisjonelle og "konforme" bryllupene her - hvor det virker som om man trenger bekreftelse på om hver bidige tanke er ok, om noen hadde reagert negativt, om bordkortene matcher strømpebåndet osv. Hvor er særpreget?

Jeg skal forøvrig i et bryllup til høsten hvor brudeparet har bedt gjestene bidra til koldtbordet, dette for å få invitert så mange som mulig av de de kjenner og liker. Jeg synes dette er kjempefint, og gleder meg skikkelig. Her inne ville vel en slik idè blitt sablet ned ganske raskt, men jeg har bare hørt positive tilbakemeldinger fra andre som også er invitert.

Gjest gjest 0
Skrevet

Da spør jeg det motsatte:

Hvorfor må man på død å liv skille seg ut?

Jeg tror man har blitt mer opptatt av å sette et personlig preg på bryllupet i dag enn man var før.

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)

Så myetid å krefter som mange ( spesielt her inne ) bruker på bryllup synes jeg det er rart at man velger kjoler som så mange andre har , kun fordi det er et spesielt merke eller designer navn

Endret av Gamle Alex
Skrevet

Sant at det mange like kjoler for tiden ja, men jeg tror ikke folk gjør det fordi de bevisst vil ha det samme som alle andre.

Det er ikke nødvendigvis et poeng for alle å skille seg så voldsomt ut på bryllupsdagen da, men heller å finne en kjole som man ser fin ut i og føler seg vel i.

Ang det gjesten her sier om at man spør hverandre om alle detaljene så er det jo ikke fordi man er så utrolig usikker, men fordi man er litt opphengt i detaljer som man ikke vil "plage" sine nærmeste med. De fleste av oss har jo ikke arrangert bryllup før, så det meste er nytt for de fleste og man vil helst ikke gjøre noe som folk reagerer negativt på. (vi har jo sett i flere tråder at mange reagerer voldsomt på ulike løsninger i bryllup). Da er jo dette det perfekte stedet å lufte tanker og å kunne være litt ensporet. Dette er diskutert i mange andre tråder, og jeg skjønner ikke hva som er problemet. Hvorfor har man et bryllupsforum da??

Gjest Neffi
Skrevet (endret)

Man er vel den eneste bruden i sitt eget bryllup?

Sånn sett synes jeg ikke man behøver noe annet en enn kjole man selv elsker. Hvem skal man sammenligne seg med?

Endret av Neffi
Gjest eurikine
Skrevet
Man er vel den eneste bruden i sitt eget bryllup?

Sånn sett synes jeg ikke man behøver noe annet en enn kjole man selv elsker. Hvem skal man sammenligne seg med?

Hehe, enig.. Og hvor mange bryllup er den gjennomsnittlige bryllupsgjesten på i løpet av et år? Og sammenlikner dere virkelig bruder fra de forskjellige bryllupene??

Kan for mitt liv ikke forstå hvorfor man skal være så himla unik hele tiden. Er dere slik med vanlige klær, hårfrisyrer, matlaging etc etc? Minner meg litt om alle de unike fjortis-gotherne ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Det er vel med brudemoten som med annen mote.

Jeg for min del syns alle damene ser like ut for tiden med buksene oppi støvlettene f.eks.

;)

Men jo, jeg er enig i at det er mange kjoler som ligner hverandre og som er like, men jeg tror ærlig talt ikke så mange av gjestene henger seg opp i brudemoten.

Jeg for min del hadde ihvertfall ikke peil på hva som var på moten og ikke før jeg selv skulle gifte meg.

Gjest gjesta
Skrevet
Joda , det er klart, men for mange så er det den dagen de skal skille seg ut fra mengden også har "halve" dameandelen av gjesten hatt samme kjole

Overdriver nå, men du skjønner hva jeg mener<?

Jeg skjønner.

Men ser at flere og flere velger mer utradisjonelt enn før også.

Endel som er like, og jeg syns de blir kjedelige, men det er fordi jeg liker en annen stil. Jeg vil skille meg litt mer ut.

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)

Klart man er den eneste bruden der.

Poenget mitt var at synes så mange velger like kjoler og det synes jeg er så rar når man bruker så vanvittig mye tid på andre detaljer rundt bryllupet. Mente at gjesten sikkert har sett kjolen eller en lign før hvis de har vært i flere bryllup.

Foressten, er det ikke i Kina de har massebryllup, så det er man ikke eneste brud ;)

Som jeg skrev tidligere så virker det viktigere at det er et spesielt merke.

Endret av Gamle Alex
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Det er vel med brudemoten som med annen mote.

Jeg for min del syns alle damene ser like ut for tiden med buksene oppi støvlettene f.eks.

;)

Det er sant, men olabukser har du å deg hver dag, brudekjolen burde du bare ha på engang.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Så myetid å krefter som mange ( spesielt her inne ) bruker på bryllup synes jeg det er rart at man velger kjoler som så mange andre har , kun fordi det er et spesielt merke eller designer navn

Jeg har inntrykk av at det gjelder mange generelt er opptatt av merker og design hvis de er opptatt av mote. Bare ta en titt på Velvære, klær og kosemetikk, så ser du at folk er opptatt av merker på klær, sko, vesker og sminke. De samme menneskene som er opptatt av merker på disse tingene er sikkert opptatt av merket på brudekjolen.

Selv vet jeg ikke hvilket merke brudekjolen min hadde, bare at den kledde meg.

Gjest erikine
Skrevet
. Mente at gjesten sikkert har sett kjolen eller en lign før hvis de har vært i flere bryllup.

Jeg har vært på veldig mange bryllup de siste årene, og brudene har vært mer enn gjennomsnittet opptatt av kjoler, bordpynt etc.. Men, jeg har da virkelig ALDRI sammenliknet disse brudene.

Jeg legger merke til om kjolen er fin, om den passer bruden, om jeg ville valgt noe liknende selv..men om jeg har sett kjolen før er helt uvesentlig.

Helt ærlig tror jeg at bare nyliggifte og de som skal gifte seg snart er så opptatt av kjoler. Vi andre gir kanskje ikke blaffen i kjolen, men det er langt nede på listen over ting man legger merke til og husker fra bryllup :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...