Gjest Trist og lei Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 I alle år har huden voldt lite bekymring, har stort sett hatt glatt og ren hud. En og annen kvise har dukket opp i ansiktet, men ellers har jeg ikke hatt problemer. Men plutselig har jeg fått masse småkviser/røde nupper Særlig ille er det på brystet, men tror det også har blitt mye verre på ryggen (litt vanskelig å sjekke der...). Noen som har opplevd lignenede og vet hvorfor slikt skjer og hva jeg kan gjøre? Er straks 30 år og har aldri opplevd noe slikt før. Dette er ILLE, for tre måneder siden var alt helt OK, og nå har jeg ikke lyst til å kle av meg i varmen i det hele tatt Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Du har ikke nettopp sluttet på p-piller da? ← Eller begynt eller byttet merke.
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Eller begynt eller byttet merke. ← Å? Har det en sammenheng? Jeg har også opplevd dette i det siste. Vel og merke kom kvisene et par måneder etter at jeg sluttet på pilla. Noen som vet hvorfor det er sånn forresten? Hormonforandringer?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Takk for gode forslag Dessverre har det ingenting med p-piller å gjøre, så den muligheten er borte. Soleksem tror jeg heller ikke det er, fordi jeg har ikke kledd av meg i det hele tatt ennå... Og det må vel være snakk om direkte sol før soleksemen slår inn? Eller kan det være et utslag av at det er varmere, at man blir mer svett? Da er det jo likevel litt rart at det aldri har vært slik før... men kanskje? Eller kan det være noe med hva man spiser? Og hva kan jeg gjøre for å avhjelpe dette, uansett årsak?
Cuba Skrevet 11. mai 2006 #8 Skrevet 11. mai 2006 Kan ha noe med hva du spiser også ja.. Har hørt melk kan noe å si..? Eller? Kanskje litt rart at man brått begynner å reagere på det men..
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #9 Skrevet 11. mai 2006 jeg vet ikke hva det er desverre,men jeg har samme problem. hadde tørr hud fram til jeg var 30.etter det ble jeg et kvisetryne,og jeg sliter for å få bukt med problemet.lurer nesten på om jeg bare må leve med det? har prøvd alle kjente hudprodukter, i tillegg har jeg vært hos hudlege å fått kremer der,men nei.det popper fram. kan det være hormoner og stress?unger,skole,mas og kjas. det er ikke maten for min del i alle fall,for jeg spiser sunt og trener flere ganger i uka. er det "sånne som meg" at diane p-piller kan funke for tro?altså at kvisene er hormonelt betinget.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #10 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har det sånn. et tips: kle av deg i sommervarmen og få masse sol på! Jeg blir kvitt alle kviser på sommeren, jeg. Hvis du synes det er ubehagelig å ta av tøy, finn et sted du kan være alene, og ligg der og stek deg en god stund.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #11 Skrevet 12. mai 2006 Soling hjelper bare på kort sikt. Du får bort kviser, men etter noen dager kommer det flere av de. Sånn har jeg det i hvert fall. Jeg ville anbefale deg å begynne å bruke en god rensemaske på brystene og ryggen. Det er så mye du kan velge mellom. Jeg bruker Refining Sea Mud (Biogime). Den påfører jeg på ryggen og brystene en gang i uka mens jeg dusjer. Den holden småkviser og prikkene borte. Er veldig fornøyd med den. I tillegg kan du prøve å ta sink og C-vitamin (de to hjelper på å få finere hud). Håper i hvert fall at du finner noe som hjelper deg. Jeg vet hvor irriterende det er å være full av kviser.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. mai 2006 #12 Skrevet 12. mai 2006 Takk for svar Biogime, er det et merke man får kjøpt på parfymeri/apotek? Jeg skrubber med hamp (på den følsomme huden på brystet, auuu!), men hittil har det ikke hjulpet særlig. Men jeg skal sjekke ut masken! Sole meg har jeg også tenkt å gjøre- om enn på et privat sted. Har lite lyst til å gå på stranden slik jeg ser ut nå. Kler ikke av meg for samboeren en gang Det er det at utbruddet er så voldsomt, og så plutselig, som gjør det så ille. Har lurt på om det kan ha noe med svette å gjøre- det har jo plutselig blitt veldig varmt, og kan hende det slår ut på huden? Skal uansett teste rådene, og håper inderlig at det gjør ting litt bedre!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #13 Skrevet 12. mai 2006 Ikke skrubb og 'herj' så mye med de utsatte områdene. Det gjør bare vondt verre. Legg en god maske som trekker ut urenheter, evt en exfoliant krem, dermalogica er en jeg syns er veldig god. Sol hjelper fordi huden blir bruner og kviser syns lettere på en blek hud enn en brun hud. Uansett så hjelper frisk luft og ro på uren hud. Stress, dårlig kosthold, mye alkohol og sukkerholdige drikker gjør også utslag. I hvertfall er det sånn på meg. Trudde også kviser var forbundet til fjortis stadiet.. men nei. Blir nok en evig 'fjortis' jeg
Gjest gjesta Skrevet 13. mai 2006 #14 Skrevet 13. mai 2006 Har hørt at gjentagende smøring av Aloe vera (98%) skal hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #15 Skrevet 13. mai 2006 Du er ikke spesielt stresset for tiden da? Kan få utbrudd av stress...
ariel:) Skrevet 13. mai 2006 #16 Skrevet 13. mai 2006 hei! jeg tror faktisk at svetting kan gi utslett.. men hvis det ikke går over ville jeg gått til lege/hudlege og fått litt hjelp. er jo ikke så gøy å ha utslett, spess nå som man går lettere kledd. soling hjelper mot kviser ja, men det er bare så lenge sola er der + at soling kan jo ha andre uheldige konsekvenser... er jo sikkert greit å finne ut av hva det er i fjor på denne tiden hadde jeg plettfri hud i ansiktet, men i høst brøt det værste kviseutbruddet ut.. var helt grusomt, har så mye å si, følte alle stirret på meg uff men så gikk jeg til hudlege og fikk hjelp så nå er det på bedringens vei, forhåpentligvis lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #17 Skrevet 13. mai 2006 kan jeg spørre hva du bruker? jeg brukte dalacin og differin.god bedring,men så ,bæng,helt for jævlig igjen. fått av hudlege forresten.
Ginen Skrevet 14. mai 2006 #18 Skrevet 14. mai 2006 Dalacin er et antibiotikum. Dvs at middelet mister effekten etter en tid, når bakteriene har blitt immune mot det. Det forklarer kanskje at det kommer tilbake igjen?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 15. mai 2006 #19 Skrevet 15. mai 2006 Takk for gode (mangfoldige) råd Jeg får prøve meg frem, og se om noe av dette hjelper! Har jo prøvd det jeg kan komme på, men her har jeg fått tips og råd som skal forsøkes. Selv om jeg håper at ved et trylleslag blir alt som før igjen
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #20 Skrevet 16. mai 2006 Å, så godt å se at det ikke bare er meg. Har heller ikke hatt problemer før jeg ble sånn rundt 30, og BANG, plutselig er jeg det kvisetrynet jeg og. Har prøvd Diane piller, gått på de et år nå, men de hjalp ikke en pøkk. Gikk til legen og fikk noe og smøre på. Det hjalp i begynnelsen, og så kom det tilbake. Sikkert som noen sier her, fordi jeg ble imun til slutt. Jeg har prøvd alle reseptfrie ting og det hjelper ikke hva jeg spiser og ikke spiser. Har nesten gitt opp jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå