Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har det blitt sånn igjen! Det flimrer liksom på høyre side..

Hvis jeg titter rett fram så ser jeg så og si ikke personen på høyre side.. På venstre side er det helt vanlig..

Var sånn en gang når jeg våkna og, men da trodde jeg bare det hadde noe med at jeg hadde sovet rart på øyet eller noe. Men det var tydeligvis ikke det, får nå kom det igjen brått på dagen..

Noen som vet hva det kan være?

Skal til fastlegen min til uka så tenkte jeg skulle nevne det for han, men spør her nå jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du opplevd å få sterk hodepine senere på dagen når du har opplevd denne flimringen? Det kan i såfall være migrene med aura (aura er da flimringen, og er på en måte en forvarsel). Det finnes også noe som heter migrene accompagné, hvor man bare har synsforstyrrelser (evt svimmelhet) uten selve hodepinen. Utenom det så vet jeg dessverre ikke hva det kan være. En tur til legen er nok lurt som du sier.

Skrevet

Takk for svar :)

Har tenkt på dette med migrene før..

Og nå har jeg faktisk fått litt vondt i hodet.. Men ikke så veldig intenst egentlig..

Kan ikke huske jeg fikk noe veldig vondt i hodet sist gang heller.. Men men..

Kan jo hende det er noe sånt som du sier..

Får snakke med legen :)

Skrevet

Har gått over nå forresten!

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er plaget med migrene og har akkurat det som du beskriver! ble kjempe nervøs før jeg fant ut hva det var.. og hodepinen min kan variere veldig, noen ganger er jeg senge liggende 2 dager, andre ganger har jeg bare litt vondt.. men synsforstyrrelsene er som regel de samme

Skrevet

Oki, har egentlig følelsen av at det er noe sånt..

Men da lurer jeg jo på om det er på grunn av p-piller eller om jeg har det om jeg slutter og.. Er veldig plaga med hodeverk når jeg går på p-piller, uten at jeg får sånn synsforstyrrelser og..

Slutta på pilla en periode og da hadde jeg mye mindre hodeverk..

Men mormor har også migrene (og epilepsi).. Men tror ho så og si ikke har hatt migrene etter at ho begynte med noe akupunktur.. Sånn til info! :)

Skrevet

Ja, p-piller kan absolutt ha noe med dette å gjøre. Jeg har migrene selv (men uten aura), og en dag kom jeg til å tenke på når migrenen startet (da hadde jeg hatt det i flere år, og de første årene ante jeg ikke hva det var engang) og begynte å bli temmelig sikker på at den startet omtrent når jeg begynte med p-piller. Jeg gikk over til Cerazette (østrogenfrie p-piller) som hjalp noe, men pga andre bivirkninger sluttet jeg med dem også. Jeg har nå vært uten p-piller i ett år og har ikke hatt et eneste migreneanfall siden september i fjor. Det er utrolig befriende.

Skrevet

Ja.. Jeg kunne godt tenkt meg å slutta på p-piller jeg og, men da får jeg så utrolig fæl hud at det gjør jeg ikke før jeg må..

Kanskje jeg skal prøve meg på cerazette da.. Hva slags bivirkninger fikk du av de da?

Skrevet

Jeg hadde småblødninger hver eneste dag (men ingen vanlig mens utenom da). Slitsomt i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...