Gå til innhold

17 mai og hunder


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tror ikke jeg ville tatt med en hund til sentrum 17.mai, selvsagt avhengig av om jeg bor i Oslo eller Ørsta. Stress og bråk og trangt.

Hunden vi hadde var en stor korpshater (som sine eiere, bare litt reddere), derfor unngikk vi 17.maitog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Har ikke hund nå, men hadde tidligere. Da jeg bodde i Oslo lot jeg hunden bli hjemme. Det er jo trangt og stressende der så jeg tror ikke hunden hadde trivdes. Hadde bare blitt mas og kjas. Men på mindre steder jeg har bodd, har jeg hatt med meg hunden og det har fungert kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hadde med meg hunden i fjor, og hun storkoste seg. Men da korpset kom forbi ble hun livredd stakkar...

Tenkte å ta henne med i år også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år tror jeg ikke jeg skal til byen og se på toget, skal heller gå på fjelltur i ro og fred. Men om jeg skulle til byen ville jeg ikke tatt med hunden dit. For mye bråk og mas og kjas, tror hun har det bedre hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Min hund blir ikke stressa i det hele tatt av slike folkemengder. hun virker glad for å få være med. eneste som var i fjor var at hun ble skremt av korpset, men da var hun bare 1 år...

Håper ikke det er så ille å ta henne med når hun er som hun er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg er, er hunden. Hun var ved skaugum i fjor og det gikk meget bra. Hunden var livende redd korps før. Hun skalv bare vi kjørte forbi et eller det var reklame for militær tattoo på tv'n. MEN kjæresten begynte å fotfølge korpse i nabolaget når de øvde. Hun er nå kurrert.

For de som ikke har muligheten til å forfølge svette korps, finnes korpslyder på cd. Det er kanskje litt sent å begynne treningen, men en ting er ganske så sikkert og det er at 17. mai kommer hver år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tar med min hund til byen da, min hund elsker andre mennesker så dette blir ikke noe problem hverken for oss elle han... Tror han vil like dette jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hadde med meg hunden i fjor, og hun storkoste seg. Men da korpset kom forbi ble hun livredd stakkar...

Jeg blir også alltid redd korps. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kålungen

Hun blir hjemme på 17 mai, har faktisk ikke vurdert å ta henne med en gang.

Nå går det ingen tog forbi huset vårt heller da, så for henne blir det som en hvilken som helst annen dag.

I går var det forresten ett korps som gikk øvingstur forbi her, det likte hun dårlig, sto i vinduet og kjeftet verre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Der jeg er, er hunden. Hun var ved skaugum i fjor og det gikk meget bra. Hunden var livende redd korps før. Hun skalv bare vi kjørte forbi et eller det var reklame for militær tattoo på tv'n.  MEN kjæresten begynte å fotfølge korpse i nabolaget når de øvde. Hun er nå kurrert.

For de som ikke har muligheten til å forfølge svette korps, finnes korpslyder på cd. Det er kanskje litt sent å begynne treningen, men en ting er ganske så sikkert  og det er at 17. mai kommer hver år.

jeg synes det er en bra innstilling å venne hunden til så mange ulike settinger som mulig, folkemengder inkludert. Men for min del ville jeg ikke holdt ut å høre på korpslyder for å tilvenne hunden *o skrekk*

Nå har jeg ikke hund for tiden, da, og har ellers valgt å holde meg langt unna 17.maitog og korps både med og uten hund...

Men selvsagt, er alternativet at hunden er stressa eller man må gå i bue om alle skumle ting, er det bedre å øve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Jeg pleier aldri ha med hunden min til byen, så da gjør jeg det ikke på 17. mai heller.

Tror forøvrig at hunden min ikke hadde gjort noe av "litt" korpsmusikk, staut, rolig og trygg som han er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier aldri ha med hunden min til byen, så da gjør jeg det ikke på 17. mai heller.

Samme her. Hunden har ingen glede av bytur på vanlige dager så jeg ikke tenke meg at den vil like det på 17. mai heller...

Den blir altså hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

Nå skal ikke vi på noen bytur i år, men det har vi pleid å gjøre tidligere år. Hunden har aldri vært med. Hele situasjonen er så uoversiktlig med unger og folk over alt at jeg ikke skjønner poenget med å ha hunden med og risikere at den bare stresser. Det er heller ikke enkelt for mennesker å bevege seg rundt i overbefolkede gater, det blir ikke bedre for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg ikke skjønner hvorfor hunder skal være med til byen 17.mai. Min er med fordi hun ikke kan være hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...