Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Hva gjør jeg? Har allergi og har slitt med tett nese og mye slim i halsen siste uka. Jobber i barnehage og trenger virkelig å få stemmen tilbake fort!
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 Det du i hvertfall ikke skal gjøre, er å hviske. Det anstrenger stemmen mer enn forsøk på å snakke. Ellers bør du få tak i hostestillende og slimløsende hostesaft. Mot ren hoste virker også Noskapin tabletter som fås reseptfritt på apotek. Ta deg et par dager der du forsøker å ikke bruke stemmen i det hele tatt, det hjalp meg da jeg slet med det samme for noen uker siden. Lykke til!
Gjest stemmeløs Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 Takk for gode råd! Jeg har sendt sms (faktisk!) til avdelingsleder om at jeg ikke kan komme på jobb. Jeg er nemlig ikke sikker på om de hadde klart å tyde hviskingen min over telefon, men vet jo at det er temmelig uproffesjonelt å sende sms om at jeg er syk! Jeg planlegger å tygge doc og drikke hostesaft i dag... Vil ha litt stemme til i morgen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå