Gå til innhold

allergiutbruddet blir verre og verre

Fremhevede innlegg

Skrevet

:grine:

Oppvaskmaskinen streiket for to mnd. siden og jeg er nå den manuelle utgaven...

Problemet er bare at jeg er allergisk mot såpemidlene.

Det begynte med kløe på innsiden av hendene og mellom fingrene.

Etter knapp en uke måtte ringene av da fingrene var blitt svært opphovnet.

Nå......

Hendene mine ser ut som "kjøttstykker". Røde, tørre, sprukne, blemmet osv.

Jeg klør meg til blods på bena, armene, ryggen, hodebunnen... You name it.

Ikke hjelper det at det er så varmt og flott vær ute heller...

Neida- jeg bor ikke alene, men barna er for små til den slags arbeid og mannen min er sen hjemme hver kveld. De gangene jeg ber han ta det er han trøtt og sier han skal ta det i helgen.. Jeg er ryddefreak osv, jeg vet det, men jeg takler ikke å se haugen vokse på kjøkkendisken og se hvordan alt "brenner seg fast".

Jeg har prøvd de gule vaskehanskene og da blir jeg enda verre ettersom vannet er varmt slik at hendene blir svette.

Ond sirkel deluxe.

Neglerotbetennelse på hver finger har jeg også fått nå..

Jeg har prøvd med rennende kaldt vann og det svir så grassalt og hjelper ikke.

Jeg har holdt på x antall grønnsakposer rett fra fryseren... Nope ingen hjelp der heller.

Jeg har prøvd salven til datteren min som har atopisk eksem: ingen funksjon.

Jeg har prøvd å overse oppvasken noen dager: ingen bedring hverken på kroppen eller kjøkkendisken...

Nå som det endelig er kjempevær ute og jeg kunne jobbet i hagen, malt hus og gjerder osv: blir forferdelig rastløs.

Pc- bruk er ikke noen touchmetode lenger, her er det 1 ubøyelig finger som farer over tastaturet..

17 mai... hoven kropp med synlige sår: Yammi...

Jeg må ta husarbeidet, jeg må dusje, jeg må leke min økt med ungene: AU.

Det er jo slik at klør man. så skal man ikke klø på det fordi det bare blir verre, men her er det ikke snakk om å ha viljestyrke nok lenger :tristbla:

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre.

Selvsagt kunne vi kjøpt ny oppvaskmaskin nå og vente på bedre tider ang. kløen, men når valget er mellom oppvaskmaskin og ferietur for ungene som de gleder seg til... Svaret er enkelt: jeg må bare fortsette å klø. Jeg har ikke tenkt å ødelegge for ungene.

Men:

hva kan jeg prøve for å få bukt med problemet? Holde det i sjakk?

Å ikke klø på det om dagen er utrolig vanskelig, men jeg har ikke kontroll når jeg sover + har en valp som lekebiter døgnet på tamp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå deg at du godtar/heller lar deg bli redusert til handikappet (utifra det du beskriver har du det ille), fordi dere ikke kan kjøpe oppvaskmaskin. Jeg synes det er en rar prioritering i familien, så lenge mannen og barna ikke vasker opp i praksis.

Hvis barna er for små til oppvask, er de vel så små at det ikke spiller noen rolle hvor dere holder ferie, om det blir hjemme eller et annet sted.

Sjekk mulighet for lån i bank til oppvaskmaskin. Hvis mannen din jobber så mye, har han vel inntekt nok til å stå for et lite lån. (Dessuten går det an å kjøpe brukt, overhalt vaskemaskin hos dem som selger brukte hvitevarer, og det er i hvert fall ikke dyrt.)

Alternativt; betal en fjortis som oppvaskhjelp, gå over til engangsservise, flytt hjem til mor, selg huset, whatever. Du har mange muligheter bare du våger å tenke litt utradisjonelt. Ingen grunn til å innta offer-rollen.

:ironi:

Skrevet

Lei hos Thorn eller Deal til to-tre hundringser i måneden. Det spolerer ikke ferien.

Skrevet (endret)

Men kjære vene...Han du omtaler som din "mann" kan da vel ta i et tak!! Selv om du er ryddefreak MÅ du la oppvasken stå!

Han er på jobb sier du, da kan han søke bedriften om et lite lån, han kan søke forskudd på lønn/ feriepenger. Alle el-kjeder tilby dessuten betalingsutsettelse. På 6-9 måneder klarer dere spare opp ca 4000 som en oppvaskmaskin koster!

Spør din mann hva han gjør om en bildel ryker? Begynner han å gå?

Makan til hjelpesløs kan man da ikke være....

Endret av FrøkenHobart
Gjest Gjest
Skrevet

Få en oppvaskmaskin snarest. Helsen din er viktigere enn evt. ferie.

Har du prøvd aloe vera-gele mot kløen?

Ellers kan solhatt og ca 2000mg c-vitaminer daglig hjelpe deg mot det verste. C-vitaminer hjelper mot allergi, og er bra for huden.

Skrevet

Mottok gode nyheter idag!

Mannen min får utbetalt 15000 i bonus denne mnd :klappe:

Her får jeg visst i pose og sekk :o)

Har forøvrig aloe vera gel i huset til enhver tid. Den hjelper på utrolig mye, men akkurat nå er det åpne sår, så jeg tør ikke bruke den enda.

Er vel gjerne tåpelig, men kunne potetmel hjulpet med å tørke det ut litt? Det hjelper jo visstnok på så mangt..

Når jeg får meg ny maskin nå, så får kroppen min fred håper jeg og det går mot lysere tider. Tider da jeg får sette meg ned å lage en "slagplan" over hva mannen min må gjøre rundtom her.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Synes absolutt ikke du skal putte potetmel i åpne sår!

Gå heller til legen og få hjelp, du får sikkert en salve og bandasjer til hendene.

Gjest splæsj
Skrevet

For det første: Dere kan kjøpe en billig, brukt oppvaskmaskin på f.eks finn.no. til prisen av hva legebesøk, salver og bandasjer vil koste. Kjøp derfor en vaskemaskin så raskt som mulig, og la mannen ta oppvasken en stund. Du få bare finne deg i oppvasstablene mens han er på jobb, det er bedre det enn eksemhender.

For det andre: Eksem er vanskelig å bli kvitt. Ta tak i det nå, bestill legetime med en gang, slik at du unngår at det blir verre.

Gjest splæsj
Skrevet

Og en ting til, hvis du absolutt måååå vaske opp: Ta vanlige hvite bommulshansker (kjøpes på apoteket) på hendene før du tar på oppvaskhansker. Aldri vaske opp uten dette.

Skrevet

Og en ting til, hvis du absolutt måååå vaske opp: Ta vanlige hvite bommulshansker (kjøpes på apoteket) på hendene før du tar på oppvaskhansker. Aldri vaske opp uten dette.

Ang. dette... -)

er disse hanskene slik at de "puster" mer selv om de holder vannet utestengt? De gule plasthanskene ble jeg våt gjennom av (kanskje et lite hull en plass?) og dessuten svett på fingrene.

Rosa universalhansker som sto var sensitive, kjøpte jeg igår. Disse var pulverisert innvendig og neglbåndene mine klødde så salig etterpå. Til tross for dette: jeg ble i det minste ikke svett/ klam på fingrene når pulveret var der men hendene var illrøde der det var hengt seg "fast".

En ting er iallfall sikkert!

Fremover i tiden skal jeg konsentrere meg veldig hardt om å lukke øynene for all oppvasken!

Jeg ser frem til å få "mirakelet" på konto så jeg kan kjøpe ny maskin iallefall og den skal jammen bli satt pris på nå ja :)

Imorgen har jeg bursdag og istedet for masse baking og masse gjester har jeg kun invitert foreldrene mine til middag. Det er ingen rund dag og middag blir mindre søl av kan man si :o)

Da er det mannen min sin oppvask- kveld selv om jeg ikke kommer til å blåse ut lys med ønsker.

Skrevet

Kom deg til lege og få hjelp.

Jeg har selv eksem og kan ikke vaske opp, og får elveblest hver gang jeg dusjer mer enn i 1 minutt.

Du kan få infeksjon i eksemen, noe som ikke er noe gøy. Og du må da gå til lege og få hjelp.

Har selv hatt infeksjon i eksemen og jeg kan love deg det ikke er gøy.

Og uansett hvor stor oppvask haugen skulle bli, så ikke vask opp. Prøv og unngå og ha hendene i vann så mye du kan den nermeste tiden.

Gjest Fantus
Skrevet

Kjøp oppvaskhansker på apoteket. Der har de noen for spesielt sensitiv hud. I tillegg kjøper du bommulsvanter der til å ha inni hanskene for å beskytte hendene ekstra.

Om kvelden smører du hendene med en skikkelig feit krem, f.eks Locobase Repair (fåes også på apotek) og tar på bomullsvantene utenpå så kremen får trukket skikkelig inn i henda.

Og bestill deg en legetime!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...